کد خبر: ۲۳۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

عدم وجود بودجه سبب انباشت بدهی سازمان به دامدارن شده است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوارگفت: نبود بودجه کافی باعث انباشت بدهی های سازمان دامپزشکی به دامدارانی خسارت دیده از بیماری شده است.

به گزارش بصیر سبزوار، «دکتر ولی الله جغتایی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دام های سنگین که در آزمایش های بیماری بروسلوز آلوده به این ویروس باشند به صورت کشتار شده و از چرخه تولید خارج خواهند شد، اظهار داشت: کشتار دام ها مستلزم پرداخت 75درصد ازقیمت آن به دامدار است.

 وی ادامه داد: پرداخت این خسارت نیازمند اعتبار ملی است که متاسفانه عدم وجود این اعتبار سبب انباشت بدهی از سال گذشته شده است.

 جغتایی با اشاره به انجام بیش از یک هزار و 900مورد آزمایش برروی دام خاطر نشان کرد: تا کنون 15مورد از این بیماری شناسایی شده و دام های ناقل کشتار و از چرخه خارج شده اند که و پرداخت خسارات پان همچنان به عهده سازمان دامپزشکی باقی مانده است.

 رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار بابیان اینکه بروسلوز در حیوانات ناقل پس از انتقال به انسان بیماری تب مالت را پیش خواهد آورد تاکید کرد: حذف دام های ناقل ایمن ویروس امری اجتناب ناپذیر برای سلامت جامعه است.

 وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت در کشور ادامه داد: نگهداری دام ها به صورت سنتی و افزایش مصرف شیر به صورت غیر پاستوریزه و سنتی از جمله عوامل افزایش این بیماری در جامعه است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
ویروس بروسلوز؟!!!
همکار
|
-
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
حتما اشتباه نوشتید. از کی بیماری بروسلوز یک بیماری ویروسی شده ؟ لطفا اصلاح کنید .
نظر شما
ادامه