کد خبر: ۲۳۵۹

حکیم مهر -  دکتر صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در یک نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شده بود گفت : در رابطه با بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دامداری و مرغداری‌ها، دو طرح داریم که در مجموع 27 هزار و 500 واحد تولیدی را در بر می‌گیرد، ضمن اینکه درخصوص بهینه‌سازی مصرف سوخت در محصولات زراعی و باغی نیز طرح جایگزینی تراکتورهای فرسوده و کمباین‌ها که 150 هزار دستگاه را در بر می‌گیرد دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 16 شرکت از شرکت‌های تابع وزارت جهاد کشاورزی به خارج از تهران منتقل می‌شوند افزود: تاکنون 7 شرکت از این شرکت‌ها به خارج از تهران منتقل شده است و خروج مابقی شرکت‌ها نیز در حال انجام است اما معتقدیم دو شرکت مادر تخصصی صندوق سرمایه‌گذاری و همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیاز به خروج از تهران ندارند که در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری انجام خواهد شد، ضمن اینکه تصمیمی برای خروج وزارت جهاد کشاورزی از تهران وجود ندارد. 
دکتر خلیلیان در پاسخ به سوالی درباره تغییرات انجام شده در مدیریت‌های بخش کشاورزی گفت: وظیفه ما است که از مدیرانی که موفق عمل می‌کنند، حمایت کنیم البته در مورد سازمان شیلات که در پنج سال اخیر دچار تغییرات بسیاری شده است به دنبال جلوگیری از تداوم چنین روندی هستیم. البته ارزیابی‌ها در بخش مدیران و مسوولان جهاد کشاورزی ادامه دارد و هیچ مسئولی از ارزیابی مصون نیست.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود سه تغییر دیگر نیز در وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت معیار انتخاب مدیران را توانایی در داشتن انگیزه کار بالا دانست.

وی در ادامه پاسخ به سوالات درباره‌ مشکلات پیش آمده برای واحدهای مرغ تخم‌گذار اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای مرغ تخم‌گذار دچار مشکلاتی هستند و تولید آن‌ها با مازاد مواجه شده و مسیر صادرات آن‌ها به کشور عراق نیز با مشکلاتی مواجه شده است که در این زمینه پیشنهاداتی را به‌صورت رسمی به وزارت جهاد کشاورزی برای ذخیره 10 هزار تن تخم مرغ به صورت ذخیره گردشی داده‌ایم.

خلیلیان ادامه داد: امیدواریم این اقدام به زودی دنبال شود البته تاکنون سه هزار تن تخم مرغ نیز از آن‌ها خریداری شده است، ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان متولی تولید وظیفه خود می‌داند که از تولیدکننده بخش دفاع کند تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل ممکن تولید داشته باشند.
وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه بیماری تب برفکی در کشور تحت کنترل است افزود: ورود دام زنده به نفع تولید ما نیست و به منابع داخلی کشور لطمه می‌زند که امیدواریم با کمک وزارت بازرگانی افزایش قیمت گوشت قرمز گوسفندی نیز مهار شود.

 

نظر شما
ادامه