کد خبر: ۲۳۶۲۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
«دکتر علیرضا منادی» در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه تبریز افزود: این رشته بازار وسیعی دارد و محدود نیست و با شرایط موجود نباید یک دامپزشک در ایران بیکار باشد ...
monadi

حکیم مهر - مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی، با حضور «دکتر علیرضا منادی»، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش اساتید و دانشجویان، این رشته جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، گفت: با توجه به خدماتی که دامپزشکی در گذشته و حال ارایه نموده، حق دامپزشکان به شایستگی ادا نشده است.

دکتر علیرضا منادی، افزود: جامعه دامپزشکان باید با تقویت و رفع برخی ایرادهای موجود در این رشته به کمک سازمان دامپزشکی کشور بیاید.

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار کار این رشته در کشور افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی، به راحتی و با به کارگیری فکر و اندیشه و به خصوص آموخته های خود می توانند، شغل مناسبی داشته باشند چرا که این رشته بازار وسیعی دارد و محدود نیست و با شرایط موجود نباید یک دامپزشک در ایران بیکار باشد.

وی گفت: رشته دامپزشکی شاخه ای از رشته زیست شناسی است و بدین سان همه موجوداتی که به نوعی با انسان سر و کار داشته و برای انسانها کاربردی دارند، به آنها خدمات و سرویس ارایه می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه متخصصان دامپزشکی نقش تعیین کننده ای در تأمین سلامت جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: با کمک متخصصان دامپزشکی می توان غذای سالم بر سر سفره افراد جامعه آورد و سلامتی مردم را تضمین نمود.

رییس دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در دانشکده دامپزشکی این دانشگاه وجود دارد که باید از این توانمندی ها در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه استفاد شود، تصریح کرد: این رشته نقش مستقیمی در سلامت جامعه دارد و باید جایگاه و نقش دامپزشکان در بین مردم بیش از اینها تبیین شود.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره به شعار روز دامپزشکی «دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» افزود: این شعار زمانی در جامعه تحقق می یابد که همه  مردم با متخصصان این رشته همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نزدیک 50 درصد بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد، تصریح کرد: با شناسایی به موقع بیماری های مشترک می توان از بسیاری از تلفات در جامعه جلوگیری نمود و از این رو ضروری است فرهنگ سازی لازم در تبیین جایگاه واقعی این رشته برای تضمین و ارتقای سلامت جامعه برای همگان مشخص شود.

«دکتر محمدعلی راد» استاد نمونه و بازنشسته دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن اشاره به تاریخچۀ آموزش دامپزشکی گفت: انسان در حالت غارنشینی نیز پزشک و دامپزشک داشت. وقتی جوامعی تشکیل شد و شهر نشینی آغاز شد، هر جامعه ای برای خود پزشکان و دامپزشکانی داشت.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه پیدایش فن و حرفۀ دامپزشکی به صورت امروزی در ایران، افزود: اولین دانشکدۀ دامپزشکی در سال 1311تاسیس شد و در سال 1313مدرسۀ عالی دامپزشکی به باغ سردار محتشم جا به جا شد، ولی چون بعدها این محل برای تاسیس دانشگاه جنگ اختصاص یافت و با توجه به ارتباط عملی دروس دورۀ دکترای دامپزشکی با رشته های علوم کشاورزی، مدرسۀ فوق الذکر به سال 1314 به مدرسۀ کشاورزی منتقل و آخرالامر مدرسۀ عالی دامپزشکی در سال 1318 به تهران انتقال مجدد یافت و سرانجام پس از تصویب مجلس شورای ملی در سال 1324 هجری شمسی در زمرۀ یکی از دانشکده های دانشگاه تهران تحت عنوان "دانشکده دامپزشکی" مبدل گردید.

«دکتر جواد اشرفی هلان» رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز ضمن بیان مطالبی در ابعاد مختلف این رشته، اذعان داشت؛ دامپزشکی و مباحث مطروحه در آن حتی در داستان های ادبی و تاریخی ایرانی هم بوده و شواهد مختلفی در این نوع مباحث وجود داشته است.

یادآور می شود: پخش کلیپ، اجرای موسیقی، شعر خوانی و تجلیل از 20 نفر از دانشجویان نمونه دانشکده از دیگر برنامه های مراسم بود.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. در جمع دامپزشکان سخن گفتن و خوب سخن گفتن از دامپزشکی خوب است اما هنر بالاتر انتقال این سخنان به جامعه است. جناب آقای دکتر منادی چندین سال در مجلس حضور داشته اند و اکنون هم چند سال است در هیأت رئیسه مجلس حضور دارند. بهتر نبود که در این سالها لااقل یک بار به مناسبت روز دامپزشکی نطق میان دستور اضطراری (که بسیاری نمایندگان داشته اند و دارند) داشته باشند و مطالبی اینچنین را مطرح کنند و به گوش ملت (چون جلسات مجلس از رادیو مستقیم پخش می شود) و نمایندگان مردم برسانند؟
حسام
|
-
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
ولی نگفتین بالاخره
این وظعیت تیره رشته و کار دامپزشکی بهتر می شه یا نه فرقی نمی کنه
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
جناب آقای دکترمنادی:
حال که دوران نمایندگی شمادرحال اتمام است زدن این حرفها شایبه سیاسی بودن وجمع آوری رای رابه ذهن هرشنونده ای متبادرمی سازد شایسته می بود حضرتعالی وسایر همکاران دامپزشکتان دراین دوره مجلس بابردن یک طرح به مجلس جهت جلوگیری از نابودی این قشر جلوی رشد قارچ گونه دانشکده های دامپزشکی را می گرفتیدوظرفیت پذیرش این رشته رامتناسب بانیازهای جامعه می نمودید واز این سیرفارغ التحصیلان بیکار جلوگیری می نمودیدولی افسوس وصدافسوس.
همكار دامپزشك
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
با سلام
جناب دكتر لطفي زاده عزيز- لطفاً بدون اطلاع قضاوت نكنيد . با نظرات منفي شخص شما ذره اي از ارزش هاي عزيزي چون دكتر منادي كه مايه فخر دامپزشكان و شايسته ترين نماينده ما هستند كاسته نخواهد شد.
زنده باد دكتر منادي
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. دوست گرامی بنده به ارزش های جناب دکتر منادی چکار دارم؟ عرض من یک موضوع صنفی بود. اگر اشتباه قضاوت کرده ام (یعنی ایشان در طول این سالها یک نطق میان دستور درباره دامپزشکی داشته اند که مؤثر بوده باشد) بفرمایید تا هم بنده نظرم اصلاح شود و هم مایه تنویر افکار عمومی گردد. خدمات جناب دکتر منادی به جای خود محفوظ است اما از ظرفیت های حضور ایشان در مجلس می شود بیشتر استفاده کرد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
جناب دکتر لطفی زاده محترم، تبریز شهری است مملو از دامپزشک بیکار، زیرا دراین شهر دو کارگاه دامپزشک سازی بنام دانشکده های دامپزشکی آزاد و سراسری وجود داشته و دست پخت این دو کارگاه بزرگ و نسبتا قدیمی (بخصوص آزاد) وجود چندین صد دامپزشک بیکار در این شهر است. دکتر منادی که خود محصول این دانشکده آزاد تبریز است، هرگز به این معضل کلانشهر تبریز ورود پیدا نکرده و حرفهای قشنگ امروزش تنهاو شاید تنها بوی اسفند را میده و همین!
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
دوست عزیز لااقل به خودت توهین نکن. کارگاه چیست؟ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز سالانه حدود 3 الی 4 فارغ التحصیل تبریزی دارد که اغلب در امتحان تخصص پزشکی و دامپزشکی پذیرفته میشوند.
نه 100 دامپزشک
سیدمهدی حیدری
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
0
سلام خدمت دوستان .. خواستم عرض کنم این آقای منادی رو یک بار تلویزیون آورده بود در معرفی خودش نگفت دامپزشکه گفت متخصص میکروب هست... چه انتظاری از این افراد میشه داشت......
سعید
|
-
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
0
0
آقای منادی سعی نکنید با این حرفا رای حمع کنید واقعا جای تاسف دارد
نظر شما
ادامه