کد خبر: ۲۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر -  معاون اتحادیه مرغداران قم گفت:‌ برای نخستین بار در کشور بیمارستان تخصصی دام و طیور ‌که شامل کلینیک دامپزشکی، ‌داروخانه و آزمایشگاه است، در قم راه‌اندازی شد.
 محسن خانی‌پور  اظهار داشت: اگر در بحث کارآفرینی و بخش خصوصی امنیت روانی و کاری به‌وجود آید، می‌تواند مشکلات اشتغال در جامعه را رفع کند.
وی ‌ادامه داد: برای بستر سازی مناسب اشتغال در کشور باید برای کارآفرینی هزینه های بالایی صرف شود تا کشور معضل بیکاری را پشت سر گذارد.
معاون اتحادیه مرغداران قم با اشاره به ضرورت ثبات سیاست‌های اقتصادی ادامه داد: در این صورت کارآفرینان و فعالان در عرصه تولید کشور می‌توانند برنامه‌های بلندمدتی برای گسترش و بهبود وضع اقتصاد کشور فراهم کنند و به سئوال‌هایی از جمله‌ «چه هستیم؟» «‌چه می‌خواهیم باشیم؟» «چه باید باشیم؟» و «چه باید کرد؟» پاسخ می‌دهند که راهی برای پیشرفت اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به اینکه واردات به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند، ‌افزود: اگر قرار باشد واردات کالاهایی که در کشور خودمان تولید می‌شود، ادامه یابد انگیزه‌ای برای تولید در کشور باقی نمی‌ماند و سرمایه‌ها از کشور خارج می‌شود.
خانی‌پور که در زمینه تعاونی کشاورزی و مرغداران گوشتی فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر 360 واحد مرغداری در استان قم فعالیت می‌کنند که این واحدها زمینه‌های اشتغال خوبی را فراهم کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت خود را در سال 1360 آغاز کرده و به دلیل نداشتن استقلال، فعالیت اصلی و موفق این تعاونی از سال 1377 آغاز شده است، افزود: تاکنون توانسته‌ایم کارخانه خوراک آماده دام و طیور را در دوفاز راه‌اندازی کنیم که ظرفیت تولید سالانه 162 هزار تن محصول را دارا است و در حال حاضر تولید سالانه 105 هزار تن آن محقق شده است.
معاون اتحادیه مرغداران قم ‌ادامه داد: ما همچنین موفق به ساخت و راه‌اندازی فاز اول سیلو شده‌ایم که ظرفیت نگهداری 10 هزار و 600 تن محصول را دارا است و در نظر داریم در فاز دوم این ظرفیت را تا 60 هزار تن افزایش دهیم.
وی همچنین بیان داشت: این تعاونی موفق شده است برای نخستین بار در کشور بیمارستان تخصصی دام و طیور را که شامل کلینیک دامپزشکی، ‌داروخانه و آزمایشگاه است، راه‌اندازی کند.
خانی‌پور با اشاره به اینکه تاکنون موفق به جذب 60 نیروی متخصص در زمینه فعالیت خود شده است، اظهار داشت: این تعداد در آینده افزایش می‌یابد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از همکاران
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
0
خبر نخستین بار تأسیس کردن بیمارستان تخصصی دام و طیور خبری است طی سالهای متمادی توسط دانشکده های مختلف کشور و در شهرهای متعدد به گوش می رسد.
ظاهرا ما ایرانی ها فقط دوست داریم در حرف اول باشیم و بعد دیگر (تقریبا) هیچ! موضوعی که لازم است به لحاظ روان شناسی اجتماعی مورد بحث قرار گیرد.

جالب است که در همین خبر هم سخن از بخش بستری بیماران که ویژگی مهم یک بیمارستان و تفاوت آن با درمانگاه است وجود ندارد!
همکاری ازقم
|
-
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
با سلام ممنون از تنوع اخبارتون
در مورد بیمارستان تخصصی طیور قم چند نکته
ایا ایجاد این بیمارستان توسط اشخاصی صرفا مرغدار بدون مسئول فنی درست است؟
ایا هدف از ایجاد ان کمک به بخش درمان است یا تبدیل به غولی شود و در براب کلینیک های خصوصی بایستد
ایا شان و منزلت دامپزشکان نباید حفظ شو
باخبر شدم چند دامپزشک قمی چند ماهی می خواهند این کلینیکرو به علت تخلفات ببندند ولی نمیتونند چون نه قدرت زور پول دارند نه پارتی خوب
بهتر است این مجموعه ها زیر نظردامپزشکی احداث بشه حالت خود مختار نگیره
برای کاراموزی و یادگیری و تبادل اندیشه مکانی بشود نه برای فروش بهتر و شکستن نرخ درمان و ازمایشگاه
بهتر است هر سال از نظر سود دهی مالی و علمی در شهر بررسی بشود
و بهتر است بجای اینهمه دغ دغه های بزرگ کردن مرغدار و تعاونی های وابسته کمی به فکر دامپزشکانی با شند که جایی برای کار ندارند و نه سرمایه ایی برای مطب
نظر شما
ادامه