کد خبر: ۲۳۷۷۶

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشمر از تعطیلی 40 درصد دامداری‌ها و مرغداری‌های این شهرستان خبر داد.

«دکتر محمد عارفی» در حاشیه بازدید از دامداری‌های روستایی بخش مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان، افزود: در شهرستان 57 دامداری صنعتی و 237 دامداری روستایی به همراه 39 مرغداری گوشتی، دو مرغداری تخم‌گذار و یک مورد مرغ مادر دارای پروانه فعالیت مشغول به تولید هستند که با توجه به خدماتی که صورت گرفته است، ارتقاء تولید و کیفیت را در برداشته‌ایم و جبران کمبودها را نموده است.

وی یکی از مشکلات مهم شهرستان در این بخش را افزایش بی حد عرضه‌کنندگان فرآورده‌های گوشتی و مرغ نسبت به جمعیت شهرستان عنوان کرد و گفت: مسئولین ذی‌ربط باید فکر بهتری برای صدور مجوز داشته باشند و افراد به خوبی شناسایی ومدارک مورد نیاز بهداشتی از این افراد دریافت گردد تا از نظر کیفی فرآورده‌های بهتری به مردم ارائه دهیم.

عارفی همچنین حمایت از دام سبک در شهرستان را باعث ایجاد اشتغال دانست و افزود: با حمایت دولت و مسئولین اگر در تأمین علوفه به کشاورزان کمک شود به اشتغال‌زایی پایدار کمک خواهد شد.

وی همچنین یکی از مناطق مستعد برای دامداری و مرغداری را بخش کوهسرخ عنوان نمود و گفت: اگر برنامه‌ریزی برای کشت علوفه در این منطقه صورت گیرد در بخش دام و مرغداری این منطقه پیشرفت خواهد نمود همانگونه که 9 مرغداری گوشتی و دو گاوداری صنعتی در کنار فعالیت دامداری سنتی مردم بخش کوهسرخ مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه در زمان بروز هرگونه بیماری قرنطینه و اقدامات کنترلی در نقل و انتقال دام، ضد عفونی و گندزدایی منطقه اقدام می‌شود، تصریح کرد: جلوگیری از اتلاف و بیماری‌ها فقط با همکاری دامداران میسر است.

 

 

نظر شما
ادامه