کد خبر: ۲۳۸۸۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
آنچه که این ماجرا را پیچیده‌تر کرد، اخبار متناقض و عجیبی بود که ساعاتی بعد توسط منابع رسانه‌ای دیگر منتشر گردید. با هم نگاهی به این ماجرا می‌اندازیم ...

حکیم مهر - صبح روز گذشته خبری توسط خبرگزاری فارس منتشر شد که به سرعت به تیتر اول بسیاری از رسانه ها تبدیل شد. در این خبر از کشف و ضبط مقداری گوشت تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان خبر داده شده بود. آنچه که این ماجرا را پیچیده تر کرد، اخبار متناقض و عجیبی بود که ساعاتی بعد توسط منابع رسانه ای دیگر منتشر گردید. با هم نگاهی به این ماجرا می اندازیم:

 

پرده اول- خبرگزاری فارس: تغذیه بیماران بیمارستان نظام مافی شوش با گوشت فاسد!

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شوش از تغذیه فاسد بیمارستان نظام مافی پرده برداشت و اظهار کرد: طی بازرسی کارشناسان اداره دامپزشکی شوش از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی این شهرستان، مقدار ۲۳۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی منقضی شده و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

«میلاد عامری» افزود: این فراورده‌های خام دامی شامل 174 کیلوگرم گوشت مرغ، 40 کیلوگرم گوشت قرمز گوساله و دو کیلوگرم چربی گوسفندی از آشپزخانه بیمارستان بود که کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارگان‌های نظارتی که در سلامتی فرآورده‌های گوشتی می‌تواند نقش موثری را ایفا کند، اداره دامپزشکی است.

عامری با بیان اینکه اسهال، استفراغ و درد شکمی از علائم مسمومیت غذایی است، یادآور شد: گوشت منقضی شده و غیر قابل مصرف سبب مسمومیت غذایی (کوکسیدیوز، سالمونلازیس، شگیلازیس و آلودگی انگلی) می‌شود.

 

پرده دوم- خبرگزاری آنا: فرآوده‌های دامی منقضی شده سر سفره بیماران نرفته بود/ در حال پیگیری دست‌های پشت پرده هستیم

ساعاتی پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، یک منبع آگاه در این بیمارستان که نخواست نامش فاش شود، در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در مورخ 11 آبان در پایان ساعت کاری، آشپز بیمارستان که به صورت پیمانی با بیمارستان همکاری دارد مقداری فرآورده دامی را وارد بیمارستان کرده و در آشپزخانه قرار داده است.

وی افزود: حدود 39 سال است که از تاسیس این بیمارستان می‌گذرد و در 23 سال اخیر سازمان دامپزشکی تاکنون هیچ‌گونه بازرسی از این بیمارستان انجام نداده است، اما پس از وارد شدن این فرآورده‌های دامی به بیمارستان این سازمان صبح روز بعد (12 آبان) به بیمارستان مراجعه و مستقیماً به سراغ این فرآورده‌ها می‌روند.

این منبع آگاه تصریح کرد: زمانی که مواد غذایی و اولیه برای تهیه غذا وارد بیمارستان شود، در ابتدا باید کارشناسان بیمارستان صحت و سلامت آن را تائید و سپس مورد استفاده قرار بگیرد، اما فاصله زمانی بین ورود و بازرسی سازمان دامپزشکی به قدری اندک بوده که هنوز کارشناسان موفق به بازرسی فرآورده‌های دامی نشده بودند.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک کیلوگرم از این فرآورده‌ها برای بیمار و پرسنل مورد استفاده قرار نگرفته است، گفت: غذای روز 12 آبان در بیمارستان ماهی بوده و با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم این فرآورده‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی در پایان به خبرنگار آنا گفت: ورود این فرآورده‌ها دامی به بیمارستان و حضور کارشناسان دامپزشکی و رسانه‌ای شدن این مساله نشان از هم‌دستی‌هایی دارد که در دست بررسی است.

 

پرده سوم- رهیاب نیوز: انبار گوشت های فاسد در بیمارستان شوش آتش گرفت!

ساعتی بعد، پایگاه خبری رهیاب از وقوع یک آتش سوزی عجیب در انبار آشپزخانه این بیمارستان خبر داد. این پایگاه خبری نوشت:

پس از کشف مقادیری گوشت فاسد در بیمارستان نظام مافی شوش، آتش سوزی عجیبی در این بیمارستان رخ داد. به گزارش خبرنگار رهیاب از اندیمشک به نقل از شاهدان عینی، شب گذشته انبار آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شوش در آتش سوخت.

این در حالی است که صبح همان روز بیش از 200 کیلوگرم گوشت فاسد در آشپزخانه این بیمارستان کشف شده بود.

 

پرده چهارم- ایران اُنا: روایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ماجرای گوشت های فاسد در بیمارستان شوش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول خبر مسمومیت با گوشت فاسد در بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش را تکذیب کرد.

 

«دکتر یوسف پریدار» در گفت و گو با خبرنگار ایران اُنا در شوش، با بیان اینکه هیچ گوشت آلوده‌ای وارد چرخه غذایی بیمارستان نظام مافی شوش نشده است و تهدیدی برای بیماران نداشته است، گفت: روز گذشته مقداری گوشت فاسد وارد بیمارستان شوش شده بود که با اقدام به موقع مدیریت شبکه بهداشت شوش، کارشناسان بیمارستان و دامپزشکی صبح روز بعد کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گوشت و مواد غذایی وارد شده به بیمارستان ها هم از طریق مسئولین طریق بهداشتی هم از طریق مسئولین درمانی پایش می‌شود، افزود: کارشناسان تغذیه و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها روزانه مواد غذایی بازرسی می‌کنند.

دکتر یوسف پریدار در همین خصوص تصریح کرد: روز گذشته مقداری گوشت فاسد وارد بیمارستان شوش شده بود که با اقدام به موقع مدیریت شبکه بهداشت شوش، کارشناسان بیمارستان و دامپزشکی صبح روز بعد کشف و ضبط شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی با بیان اینکه هیچ گوشت آلوده‌ای وارد چرخه غذایی بیمارستان نشده است و تهدیدی برای بیماران نداشته است، بیان داشت: رییس بیمارستان نظام مافی شوش مطالب ذکر شده را طی صورتجلسه‌ای جمع‌آوری کرده تا ضمن ارائه به مسئولان، ابهامات ایجاد شده را نیز رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: گوشت‌های آلوده شامل مقداری گوشت مرغ بوده است،‌ که سه روز از تاریخ مصرف آن گذشته بوده است؛ همچنین 38 کیلوگرم گوشت قرمز که تاریخ مصرف آنها نیز گذشته بوده در میان گوشت‌های فاسد بوده‌ است که خوشبختانه این گوشت‌های فاسد قبل از ورود توسط ناظرین کشف و ضبط شده و به مقامات قضایی مربوطه تحویل داده خواهد شد.

دکتر پریدار در خاتمه از اقدام به موقع رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش و کارشناسان بیمارستان نظام مافی و دامپزشکی شوش قدردانی کرد و تاکید کرد: دکتر محسن حاذقی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش به دلیل عملکرد مناسب و مجدانه در این خصوص مورد تقدیر و تشویق قرار خواهد گرفت.

 

خبر مرتبط:

کشف و ضبط فرآورده‌های خام دامی فاسد از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شوش! (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
0
دانشگاه علوم پزشکی از فرصت استفاده کرده و نه تنها مسئولیت قصور و تخلف را به عهده نگرفته ، بلکه از زیر مجموعه خود نیز تقدیـــر هم کرده !!!!
به قول یه ضرب المثل قدیمی : کوکو رو بر گردوند و شیش انداز درست کرد !!!!
علیرضا - م
رضا
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
0
وباز هم پیش قاضی ملق بازی
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
ایا وقت آن نرسیده که وزارت بهداشت از سلطه جویی دست بردارد و بهداشت مواد غذایی و بازرسی ها را به کاردان ها و مسولین مربوطه واگذار کند .
رضا
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
با سلام:
احتمالا ................. گوشتهاي تاريخ گذشته رو فروخته بود به بيمارستان و مديريت بيمارستان با اقدام سريع و به موقع توانسته است جلوگيري كند از مسموميت غذايي بيماران و ..............خخخخخخخخخخخخخخخخ
علیرضا خاکپور
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
بنده خدا رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به قول معروف دست پیش گرفته که پس نیافته...!
مقام با آدمی چه ها که نمی کند!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
کشک مگه مردم رو چی حساب کردن فکر می کنند با این پیش دستی مردم باور می کنند.واقعا برا دکتر پریدار متاسفم .
شوشتري
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
اولا دامپزشكي خيلي خوب اقدام سريع انجام داده و بايد از دامپزشكي تقدير بشه نه اشخاص حقيقي يا حقوقي ديگر. در ثاني اگه اين فرآورده ها سر سفره بيمار مي رفت كه ديگه ارزش كار دامپزشكي زير سئوال بود.
باز هم من به نوبه خود از مامورين دامپزشكي تشكر مي كنم.
نظر شما
ادامه