کد خبر: ۲۴۱۹۶

روابط عمومی شبکه دامپزشکی قوچان، از بازدید مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از شبکه دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در این دیدار، ابتدا از بخش های مختلف شبکه دامپزشکی بازدید بعمل آورد و ضمن آشنایی بیشتر با همکاران با مسئولین قسمت های مختلف به بحث و گفتگو پرداخت.

«دکتر روحانی نژاد» در ادامه با اشاره به سخت بودن و ناشناخته بودن حرفه دامپزشکی و همچنین کمبود نیرو و اعتبار از همکاران دامپزشکی خواست با انجام هرچه بهتر وظایف خود باعث شناساندن هرچه بیشتر این حرفه در سطح جامعه شوند.

وی بحث آموزش و ترویج در کنار واکسیناسیون را در پیشگیری و کاهش بیماری بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در صورتی که آموزش و آگاه سازی افراد در کنار واکسیناسیون نباشد می تواند موفقیت این عمل را در پیشگیری از بیماری ها تا 60 درصد کاهش دهد.

دکتر مجید روحانی نژاد در حاشیه این دیدار در جمع همکاران بخش خصوصی حضور پیدا کرد و خطاب به آن ها گفت: حفظ شئونات حرفه ای و در کنار آن برنامه ریزی دقیق با نگاه مثبت به بهبود صنعت دامداری کشور می تواند ما را در شناسایی این حرفه و بهبود وضعیت موجود یاری کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان ضمن خیرمقدم به مدیر کل دامپزشکی استان و هیات همراه گزارشی از عملکرد شبکه در حوزه های مختلف ارائه نمود و در ادامه در زمینه اقدامات انجام شده در جهت بهسازی و نوسازی کشتارگاه دام مطالبی بیان کرد و خواستار حمایت های بیشتر در این زمینه شد.

«دکتر قدرتی» در ادامه درحوزه تشخیص درمان شهرستان به ساماندهی مراکز مایه کوبی و افزایش نظارت ها بر داروخانه های دامی بویژه در زمینه فروش بدون نسخه دارو اشاراتی داشت و از همکاری فرماندار و دادستان شهرستان بدلیل مساعدت هایی که با دامپزشکی داشتند؛ تقدیر و تشکر کرد.

وی کمبود نیرو و مشکلاتی که این شبکه در پست های قرنطینه مرزی و بین استانی خود دارد را از معضلات دامپزشکی شهرستان عنوان کرد.

دیدار با امام جمعه، فرماندار، و مدیر جهادکشاورزی شهرستان و بازدید از پست قرنطینه بین استانی از دیگر برنامه های دیروز سفر دکتر روحانی نژاد و هیات همراه به این شهرستان بود.

 

نظر شما
ادامه