کد خبر: ۲۴۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون در استان فقط چهار میدان دام مجاز داریم، گفت: برنامه داریم در همه شهرستان‌های استان یک میدان دام استاندارد راه‌اندازی کنیم.

«دکتر نادر پرور» در گفت و گو با ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به وضعیت میدان دام‌های استان اظهار کرد: هم اکنون چهار میدان دام مجاز در استان داریم که از این تعداد دو میدان دام در شهرستان کرمانشاه، یک میدان دام در هرسین و یک میدان دام نیز در کنگاور است.

وی افزود: میدان دام‌های شهرستان کرمانشاه در ماهیدشت و جاده سراب نیلوفر واقع شده اند و هر دو استانداردهای لازم را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص ویژگی‌های میدان دام استاندارد و مجاز نیز یادآوری کرد: میدان دام استاندارد در درجه اول باید در محل خاصی ایجاد شود و در مناطق شهری و گردشگری واقع نشده باشد.

به گفته این مسئول وجود سالن‌های ورود و خروج، سالن نگهداری، محل ضدعفونی، سالن کشتار اضطراری، کوره لاشه سوزی و ... همگی از ملزومات یک میدان دام استاندارد است.

پرور با بیان اینکه برنامه داریم در همه 14 شهرستان استان و خصوصا شهرستان‌هایی که نقل و انتقال دام در آنها زیاد است میدان دام استاندارد داشته باشیم، تصریح کرد: هم اکنون احداث میدان دام در پاوه، سنقر، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه هم اکنون از نظر تعداد میدان دام‌ها جزو استان‌های پیشرو در کشور است، اما بنا داریم این تعداد را افزایش دهیم و حداقل به 16 میدان دام برسانیم.

وی معتقد است، وجود میدان دام های استاندارد که زیر نظر دامپزشکی باشد می‌تواند جلوی بسیاری از بیماریهای دامی و حتی بیماری های مشترک بین انسان و دام را بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی از شهرستان‌های استان مناطقی وجود دارد که به صورت سنتی و از قدیم خرید و فروش دام را انجام می‌دهند که مورد تایید ما نیستند.

پرور با تاکید بر اینکه برخورد با این میدان دام‌ها در دستور کار است، گفت: برای مثال میدان دام غیراستاندارد کنگاور را برای هشتمین بار اخیرا پلمب کردیم و برخورد با سایر مراکز نیز همواره انجام می‌شود، اما متاسفانه گاهی به صورت غیرقانونی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
واقعا طرح جالبیست در صورتی که در کل استانها اجرا شود به شدت از شیوع بیماری های واگیردار جلوگیری میشه
نظر شما
ادامه