کد خبر: ۲۴۴۹۷

خبرگزاری فارس: میدان دام بیرجند از نظر بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیست/ارائه آموزش به دامداران و دلالان میدان دام بیرجند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه میدان دام بیرجند به لحاظ بهداشتی مورد تأیید دامپزشکی نیست، گفت: به منظور اهمیت مباحث آموزشی در ارتقای سطح آگاهی بهرهبرداران، آموزش دامداران و دلالان میدان دام بیرجند انجام میشود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعیپو»ر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح آموزش دامداران و فعالان میدان دام بیرجند در ارتباط با بیماریهای دامی که در فصول سرد سال بیشتر احتمال شیوع دارند، کارشناسان دامپزشکی با مراجعه به میدان دام علاوه بر نظارت و بازرسی و فعالیتهای در حال انجام، دامداران را در جریان بیماریهای دامی، مشترک بین انسان و دام، تغذیهای، پنومونی، مسمومیت و تب برفکی قرار میدهند.

وی ادامه داد: در مناسبهای خاص نظیر عید قربان، تاسوعا و عاشورا آموزشهای لازم ترویجی بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام به دامداران از طریق اطلاعرسانی به صورت پارچه نویسی، پیام کوتاه و برگزاری دورههای آموزشی در محل میدان دام بیرجند در طول سال انجام میشود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: فقط در شهر بیرجند میدان دام فعال وجود دارد که به لحاظ بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیست ولی حضور دامپزشکی در این میدان دام نباید به معنی تایید آن تلقی شود.

رفیعیپور خاطرنشان کرد: ما وظیفه خود میدانیم به منظور پیشگیری از بیماریهای خطرناک همچون تب خونریزیدهنده کریمه کنگو، تب مالت، تب برفکی و برای سلامت افرادی که در این زمینه اشتغال دارند خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه کنیم.

 

نظر شما
ادامه