کد خبر: ۲۵۴۶

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی همدان و آذربایجان شرقی

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان:
ابتلا به تب مالت در پایان برنامه پنجم باید به کمتر از 100 نفر در سال برسد

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: میزان ابتلا به تب مالت در استان در برنامه پنجم توسعه باید به کمتر از 100 نفر در سال برسد.

دکتر "احمد کریمی مخصوص" در جمع خبرنگاران افزود: ریشه کنی این بیماری در کشورها امکان پذیر نیست اما با تدوین برنامه‌های کنترلی می‌توان میزان ابتلا را کاهش داد.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون فراگیر دام‌ها از اول تیرماه آغاز شده و با این کار می‌توان به کنترل بیماری تب مالت کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: میزان ابتلا به تب مالت انسانی در سال گذشته 569 مورد بوده و بیشترین مبتلایان در شهرستان کبودراهنگ و کمترین در همدان بوده است.

دکتر کریمی اظهار داشت: دامهایی که تب مالت دارند را به کشتارگاه انتقال می‌دهیم و 75 درصد غرامت را پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گوشت در سیستان و بلوچستان به علت کشتار دام‌های پاکستانی قیمت پایین‌تری نسبت به سایر استانها دارد به همین علت به سایر استانها منتقل می‌شود و به فروش می‌رسد که از نظر دامپزشکی از سلامت برخودار است.

 

--------------------------------------

 

مدرنترین واحد مرغ مادر تخمگذار خاورمیانه تا آخر تیر ماه افتتاح خواهد شد

 

دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در بازدید از آخرین مراحل اجرایی مدرنترین واحد مرغ مادر تخمگذار در شهرستان ملکان گفت:این واحد یکی از پیشرفته ترین واحد های مرغ مادر تخمگذار در خاورمیانه است که تا آخر تیر ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین افزود که این واحد را بخش خصوصی دایر نموده و ظرفیت این واحد 12000 قطعه مرغ مادر تخمگذار که بصورت تمام خودکاربوده،که در نوع خود پیشرفته ترین واحد در خاورمیانه از لحاظ تکنولوژی محسوب می گردد.
دکتر زندیه خاطر نشان ساخت یکی از اهداف مهم سازمان دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور است که در این راستا با بهره گیری از منابع انسانی مجرب و متخصص در پیشگیری از بیماریهای واگیر بین دامها تمام تلاش خود را بکار بسته که این تلاشها برای تولید کنندگان این بخش احساس امنیت را به ارمغان آورده ، تا زحمت کشان این صنعت بتوانند بدون داشتن هیچ گونه دغدغه ای در زمینه بیماریها به تلاش خود در جهت افزایش بازدهی اقتصادی و کیفیت محصول ادامه دهند.
در پایان مدیر کل دامپزشکی از مدیران و دست اندرکاران این مجموعه خصوصی در احداث این واحد واقعا مجهز تشکر وقدردانی نمود.

نظر شما
ادامه