کد خبر: ۲۸۸۴۹

به دنبال کشف کم نظیر جسد دو بچه شیر غارنشین اوراسیایی در میان یخ‌های سیبری، دانشمندان اعلام کرده‌اند به دنبال شبیه‌سازی آنها هستند. اقدامی جنجالی که می‌تواند گونه‌ای از شیر که 10 هزار سال پیش نسل آن منقرض شده را بار دیگر به حیات بازگرداند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مشرق، جسد اين بچه شيرها كه تحمين زده مي‌شود 12 هزار سال پيش زندگي مي‌كرده‌اند، در مناطق يخ زده سيبري به صورت بسيار خوبي سالم باقي مانده است. اين گونه از شيرها 10 هزار سال پيش نسل‌شان منقرض شده است. حتي صورت يكي از اين دو بچه شير به قدري سالم است كه به نظر مي‌رسد در خواب به سر مي‌برد. لاشه اين دو بچه شير بهترين يافته دانشمندان از بقاياي شير غارنشين است.

حالا گروهي از دانشمندان كره جنوبي اعلام كرده‌اند قصد شبيه‌سازي يا كلون اين بچه شيرها را دارند كه دانشمندان نام‌شان را اويان و دينا گذاشته‌اند. هوانگ وو سوك،دانشمند جنجالي كره جنوبي به تازگي بازيدي از بقاياي اين دو بچه شير داشته و موفق شده نمونه‌اي از اين بچه شيرها را تحويل بگيرد.

شبيه سازي، همسان سازي يا تاگ‌سازي به فرایندهایی که برای آفرینش کپی از پاره‌هایی از دی‌ان‌ای (تاگ‌سازی مولکولی)، یاخته‌ها (تاگ‌سازی یاخته‌ای) یا اندامگان (مانند تاگ‌سازی انسان)، به کار می‌رود، اطلاق می‌شود.






 

نظر شما
ادامه