کد خبر: ۲۹۲۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئيس شبكه دامپزشكي آستارا گفت: جوجه هاي رنگي به دليل احتمال انتقال بيماري مشترك بين طيور و انسان از سطح اين شهر جمع آوري مي شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهرام پورضرب» در حاشيه جمع آوري اين جوجه ها از دستفروشان و عرضه كنندگان آن افزود: همواره با آغاز فصل بهار و تابستان فروش جوجه هاي رنگي در پياده روهاي شهر آستارا مشاهده مي شود.

وي با اشاره به اينكه اين جوجه ها در شرايط كاملاً غير بهداشتي رنگ خورده و نگهداري مي شوند، اضافه كرد: امروز 600 قطعه جوجه رنگي از تعدادي دوره گرد در سطح شهر آستارا جمع آوري و اين روند ادامه خواهد داشت.
وي بيان كرد: خريد اين جوجه ها مي تواند خطراتي بهداشتي به خصوص براي كودكان به همراه داشته باشد.

وي با بيان اينكه با خريد اين جوجه ها براي كودكان زمينه هاي انتقال بيماري هاي مشترك به اعضا نيز فراهم مي شود ، اظهار كرد: جوجه هاي عرضه شده، جوجه هاي نر مرغ هاي تخم گذار هستند و چون نگهداري آنها براي مرغداري صنعتي صرفه اقتصادي ندارد در نهايت توسط كارگران مرغداري و دستفروشان به صوت غيرمجاز عرضه مي شود.

رئيس شبكه دامپزشكي بندر آستارا بيان كرد: اين جوجه ها با توجه به اينكه از نوع گوشتي و تخم گذار نيستند و نيز اقدامات واكسيناسيون بر روي آنها انجام نمي گيرد، بنابراين عمر زيادي نمي كنند و ممكن است پس از مرگ خود نيز در انتقال عوامل بيماري زا نقش داشته باشند.

پورضرب افزود: آنفولانزاي نوع A ، نيوكاسل و گاما از جمله بيماري هاي مشترك بين انسان و طيور است كه مي تواند عارضه هايي در دستگاه گوارشي براي افراد پديد آورد.

وي با بيان اينكه اكيپ شبكه دامپزشكي بندر آستارا اقدامات خود را در راستاي جمع آوري دستفروشان و عرضه كنندگان جوجه هاي رنگي با جديت ادامه مي دهد، گفت: از شهروندان انتظار داريم با شبكه دامپزشكي شهرستان همكاري هاي لازم را در اين خصوص داشته باشند.

به گزارش ايرنا، شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده است.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
گاما !!!!!
میتوانستیم توجیه بهتری برای جمع آوری این جوجه ها داشته باشیم .
از جمله جلوگیری از تخلف واحد های جوجه کشی ' جلو گیری از فریب مردم و یا حتی رعایت حقوق حیوانات و جلوگیری از عرضه جوجه های رنگ شده.
آنفلوانزای A اساسا فرصتی به این جوجه ها برای زنده ماندن و عرضه شدن و در معرض قرار گرفتن نمیدهد. ولی ماکیان آبزی مانند اردک و غاز میتوانند در صورت مبتلا شدن بدون اینکه علایم خاصی رابروز دهند این بیماری را به جامعه انسانی انتقال دهند. با این وصف اگر اولویتی در کار باشد جمع آوری این نوع طیور از سطح بازار های محلی شمال کشور اولویت بیشتری دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
انفولانزای نوع آ، نیوکاسل، گاما!!! باز سازمان دامپزشکی برای سرک کشیدن در زندگی مردم توجیه آورد. به جای جوجه جمع کردن و از نان خوردن انداختن یک عده بیچاره برید تب برفکی و طاعون و یا وی اچ اس قزل آلا ذو کنترل کنین ...............................
نظر شما
ادامه