کد خبر: ۲۹۸۹

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجانشرقی و کرمان

 

آغاز واکسیناسیون دامهای سبک در کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز واکسیناسیون دامهای سبک در این استان خبر داد.
دکتر محسن صادقی افزود: پیش بینی می شود یک میلیون راس دام روستاییان و عشایر استان تا پایان نیمه اول امسال در مقابل بیماریهای آبله و شاربون واکسینه شوند.
وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی در اجرای این طرح بیان کرد: تسریع در روند اجرای واکسیناسیون و کنترل زودهنگام بیماریها از مهمترین آثار مشارکت بخش خصوصی است.
صادقی یادآور شد: هم اکنون تعداد 16 باب کلنیک دامپزشکی، 12 باب داروخانه دامپزشکی، سه باب مرکز مایه کوبی مستقل دام و طیور و یک باب شرکت خدمات ممیزی دامپزشکی با اشتغالزایی 130 نفر در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 95 درصد دام استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند و بقیه نیز در حال انجام است.

 

---------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: پایین‌ترین میزان تلفات تب برفکی را در کشور داشته‌ایم
 
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: این استان پایین‌ترین میزان تلفات ناشی از تب برفکی را در بین استان‌های کشور داشته است.

بهراد زندیه در نشست ستاد تنظیم بازار استان، افزود: در حالی که این بیماری به شدت در سراسر کشور و حتی استان‌های همجوار در حال گسترش بود، با انجام تدابیر خاص و برنامه ریزی دقیق این معضل دامی در آذربایجان شرقی مهار و کنترل شد. وی اضافه کرد: طبق آمار رسمی سازمان دامپزشکی کشور، آذربایجان شرقی از نظر میزان تلفات ناشی از تب برفکی، استان سی ام کشور است که نشان می دهد تدابیر اتخاذ شده، موفقیت آمیز بوده است.
زندیه ادامه داد: باید توجه داشت که بیماری تب برفکی هنوز در استان های همجوار آذربایجان شرقی مهار نشده و هنوز خطر آن وجود دارد.
وی، با اشاره به گرمای بیش از حد هوای آذربایجان شرقی در فصل تابستان جاری، گفت: این امر صدماتی را به طیور استان وارد ساخت که البته این تلفات بسیار پایین بود و طبق آمار تنها پنج درصد در این زمینه تلفات به بخش طیور استان وارد شده است.
زندیه افزود: در همین زمینه نیز شش استان کشور به دلیل زیاد بودن میزان تلفات تا حد بحران پیش رفتند.
وی به واردات گوشت و دام زنده از کشور ترکیه به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز هر چند با اکراه دامپزشکی تن به این کار داده اما کنترل کاملی بر روند واردات داریم.

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: تقویت صنایع وابسته دامپزشکی نقش موثری در اشتغالزایی دارد
 
تقویت و حمایت از صنایع تبدیلی- تکمیلی موجب افزایش اشتغالزایی، ارتقای کیفیت و بهداشت فرآورده و نیز ارتقای سلامت عمومی جامعه می شود. 
 دکتر بهراد زندیه، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی طی بازدید از یک مرکز فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی گفت: تقویت و حمایت از صنایع تبدیلی- تکمیلی موجب افزایش اشتغالزایی، ارتقای کیفیت و بهداشت فرآورده و نیز ارتقای سلامت عمومی جامعه می شود.


وی افزود: دامپزشکی با نظارت کامل و دقیق بر کلیه مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظیر محصولات شیلاتی و با مستقر نمودن کارشناسانی به عنوان مسئوول فنی در مجتمعهای صنایع وابسته دامپزشکی موجبات اطمینان خاطر مردم از عرضه بهداشتی و با کیفیت کلیه فرآورده هایی خام دامی را فراهم می نماید.
فرهادی، مسئوول مجتمع فرآوری و بسته بندی محصولات دریایی آذرمرجان، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر کل دامپزشکی استان در این واحد، با بیان اینکه نظارت دامپزشکی بر تولید فرآورده های خام دامی موجب ارتقای کیفی و بهداشتی این محصولات گردیده، رضایت عمومی در استفاده از محصولات عرضه شده با نظارت دامپزشکی را نتیجه این نظارتها دانست.

-------------------------------------------

 

رئیس طرح و برنامه دامپزشکی کرمان خبر داد:
تحقق 60 درصد پیش‌بینی اشتغال در امور دامپزشکی کرمان


رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیش از 60 درصد پیش‌بینی اشتغال در امور مربوط به دامپزشکی کرمان محقق شده است.

مینا قاضی‌زاده با اشاره به طرح‌های اشتغالزائی این اداره کل در استان کرمان اظهار داشت: در سه ماه ابتدای سال جاری 68 درصد از تعداد اشتغال پیش‌بینی شده در سال 89 در بخش‌های مرتبط با دامپزشکی استان کرمان محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی پیشرو در واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت توان دامپزشکی استان است، افزود: در این راستا مجوز لازم برای فعالیت در مراکزی از جمله مراکز درمانی، مایه‌کوبی، داروخانه و مسئولان فنی و بهداشتی مراکز تولید، توزیع و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی به افراد متقاضی واگذار شده و در زمینه واکسیناسیون دام‌ها در سال جاری بخش خصوصی فعال بوده است.
قاضی‌زاده تصریح کرد: پروانه‌های مربوط به بخش‌های مذکور و همچنین تاسیس دامداری‌ها، مرغداری‌ها و حمل فراورده‌های خام دامی نیز پس از انجام مراحل قانونی از سوی این اداره کل صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان کرمان بر تمام فعالیت‌های انجام شده در این بخش‌ها نظارت کامل دارد.
رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: روند نظارتی این اداره کل بر روالی است که هیچ‌گاه خدشه‌ای به بهداشت، سلامت جامعه و همچنین شاکله اصلی اقتصادی کشور یعنی صنعت دامپروری وارد نشود.

 

نظر شما
ادامه