کد خبر: ۳۰۱۶۲
عارفی
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر از کارشکنی برخی افراد ذی نفع در مسیر فعالیت کشتارگاه دام این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کاشمر بصیر، «دکتر محمد عارفی» اظهار داشت: کشتارگاه کاشمر نسبت به گذشته از پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای برخوردار شده است و ضمن اینکه تمامی بیماری های مشترک انسان و دام در این کشتارگاه کنترل می شود، پیش سرد کن آن نیز جلوی انتقال و گسترش بسیاری از این بیماری ها را گرفته است.

وی افزود: اما متأسفانه با توجه به فعالیت کشتارگاه که باعث به خطر افتادن منافع برخی افراد سودجو شده است این افراد در مسیر فعالیت کشتارگاه سنگ اندازی و کارشکنی می کنند که البته ما در برابر این افراد ایستادگی کرده و تا کنون پرونده هایی نیز برای آن ها تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

عارفی خاطرنشان کرد: لازم است شورای شهر و شهرداری کاشمر همکاری بیشتری برای ارتقاء وضعیت کشتارگاه داشته باشند تا اعتبارات و امکانات آن افرایش یابد چرا که مسائل بهداشتی ممکن است در کوتاه مدت اثرات خود را نشان ندهد اما در بلند مدت تأثیر زیادی در سایر مسائل جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتباط افراد انسانی با لاشه دام باید به حداقل برسد، ادامه داد: خون دام یک عامل بسیار آلوده کننده است و باید با کاهش افراد دخیل در ذبح از انتشار آن به شدت خودداری کرد، لذا ما در کشتارگاه بر روی افرادی که دام را ذبح می کنند نظارت و کنترل کامل داشته و این افراد توسط مرکز بهداشت کنترل شده و کارت شناسایی برای آن ها صادر می شود.
 
 
نظر شما
ادامه