کد خبر: ۳۰۴۹۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
نوشدارو پس از مرگ سهراب!
رئیس موسسه رازی افزود: طبق قرارداد 3 میلیون دوز از این واکسن باید تحویل سازمان دامپزشکی می‌شد که هم اکنون با توجه کیفیت بالا و افزایش میزان تولیدات، 6 میلیون دوز از این واکسن تولید و به دامپزشکی کشور تحویل داده شد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ایران از افزایش تولید واکسن تب برفکی تا سقف 6 میلیون دوز و تحویل آن به سازمان دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حمید کهرام» رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به انجام تعهدات امسال این موسسه به سازمان دامپزشکی مبنی بر تولید واکسن دامی تب برفکی افزود: طبق قرار داد 3 میلیون دوز از این واکسن باید تحویل سازمان دامپزشکی می‌شد که هم اکنون با توجه کیفیت بالا و افزایش میزان تولیدات، 6 میلیون دوز از این واکسن تولید و به دامپزشکی کشور تحویل داده شد.

وی با بیان افزایش کیفیت تولید داخلی واکسن تب برفکی نسبت به مشابه خارجی آن تاکید کرد: تشکیل سویه های جدید موسوم به نوع ویروسی O.2016  و همچنین سویه O.2015 و اعمال مقاومت نسبت به این دونوع ویروس جدید در واکسن های داخلی، علت اصلی ارتقاء کیفیت واکسن تب برفکی داخلی به شمار می رود و در حال حاضر عمر ماندگاری تاثیر آن در بدن دام 4 ماه و عمر قفسه ای این واکسن 2 سال است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین در خصوص آلودگی دام ها به تب برفکی و یا توزیع گوشت های آلوده به این بیماری، آن هم علی رغم تولید واکسن و توزیع آن گفت: برای هیچ دام آلوده ای از سوی سازمان دامپزشکی مجوز کشتار صادر نمی‌شود و قطعاً ریشه توزیع گوشت های آلوده در کشتارگاه های بی مجوزی است که مخفیانه اقدام به ذبح دام های آلوده می‌کنند.

کهرام اظهار داشت: علی رغم کشتار مخفیانه و بدون مجوز دام آلوده به تب برفکی توسط افراد خاطی، این بیماری کاملاً غیر قابل انتقال به انسان است و معمولاً گوشت آلوده به این بیماری نسبت به سایر گوشت ها بسیار قرمزتر است.
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا واکسنت را توی تابستان دادی والا چرا
در زمستان ما نیاز واکسن داشتیم ای عزیز
نوش داروئی و بعد مرگ سهراب آمدی
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
عزیز برادر، تولید واکسن کنسرو سازی نیست که نخود و لوبیا را در اول خط بدهی و آخر خط محصول تحویل بگبری، تایید سویه های جدید و اقداماتی مربوطه به اخذ مجوز محصول بر اساس سویه جدید بسیار زمانبر است که موسسه رازی در کمترین زمان ممکن تشخیص ، اقدامات اخذ مجوزی و تولید را انجام داد، طبق تعهداتی نیز که به سازمان داشته واسکن را به سازمان تحویل داده است با حداکثر ظرفیت، حال نیاز سال گذشته بیشتر بوده مسئولین مربوطه در این زمینه باید پاسخگو باشند نه موسسه رازی، برای امسال سعی شده که تولید نیاز داخل را تامین کند حال چرا برخی اینقدر ناراحتند و همواره دنبال کوبیدن و مقصر جلوه دادن موسسه رازی هستند الله اعلم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
این مصاحبه در چه تاریخی انجام شده؟
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
.............. هم اکنون... اره.. هم اکنون.... الان دیگه دامی نمونده واسه دامدار که شما بخای زحمت ساخت واکسن رو به خودتون دادین.برادر به فکر تامین دارو باشین که دامهای عشایر و دامداران دیگه از جراحات شدید تب برفکی نای راه رفتن ندارن و ضایعاتش اونقدر شدیده که دامدار بدبخت و بیچاره برا بهبودی دامشون هر آشغالی رو که داروخونه ها میدن میخرن و آخرشم لنگش و تب بالا و تلفات براشون میمونه.
.......... خیلی دیر کردین، مهر غایب رو دفتر حضور غیاب شما خورد.
فقط به خاطر آروم شدن دل دامداران لطفا نظر ندید برادر ندید....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
آقای دکتر جنابعالی در تاریخ 11 اردیبهشت 95 و درست هم زمان با دوره ای که دامداران در تب بیماری ای که به جان سرمایه و زندگی شان افتاده بود، میسوختند، از افزایش درآمد های ناشی از فروش واکسن ها صحبت فرمودید که در همین سایت منتشر شد و در ادامه فرموده بودید: برای تولید واکسن‌های مورد نیاز برای کنترل این بیماری (تب برفکی) به 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. حالا در این مصاحبه می فرمائید که : طبق قرار داد 3 میلیون دوز از این واکسن باید تحویل سازمان دامپزشکی می‌شد که هم اکنون با توجه کیفیت بالا و افزایش میزان تولیدات، 6 میلیون دوز از این واکسن تولید و به دامپزشکی کشور تحویل داده شد.
سوال اصلی اینست که آیا 90 میلیارد کمک دولت رسیده است؟ که البته میدانیم نرسیده یا اینکه از ظرفیت های موسسه استفاده شده است؟ البته این ادعای شما و اینکه آیا این مقدار واکسن اصلا به لحاظ کمی کفایت لازم برای کنترل بیماری را دارد نیز جای بحث بسیار دارد. ولی فرض میگذاریم این واکسن بقول جنابعالی تهیه و تحویل سازمان شده است و کاری هم نداریم که بعلت عقب ماندگی از تامین بموقع نیاز جامعه دهها میلیارد تومان واکسن از کشورهایی مثل ترکیه و هند که قبلا حاضر به واردات واکسن از آنها نبودیم ، مجبور به واردات شدیم.
حالا سوال اینست که اگر جنابعالی قادر بودید از ظرفیت های موسسه استفاده کنید چرا این کار را قبل از اوج بیماری و تلفات دهها هزاری دام و وارد شدن هزاران میلیارد تومان تلفات مستقیم و غیر مستقیم انجام ندادید؟؟؟
اگر بخواهیم این فرضیه غیر محتمل را هم مد نظر بگیریم که این مقدار واکسن تنها بخش کوچکی از نیاز کشور به واکسن تب برفکی است و برای تامین باقیمانده نیاز به همان 90 میلیارد نیاز داریم که باید عرض شود برای موسسه ای که در کارنامه خود تولید بیش از 20 میلیون دز واکسن در سال را دارد این رقم بسیار ناچیز است و در این صورت دیگر نیازی به مصاحبه و اعلام و.... نیست و اگر بیش از این آبرو ریزی نشود، بهتر نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
سلام .پس معلوم شد .اگر توان موسسه رازی برای خودش صرف شود بر خلاف جارچی ها و مشاوران ........................................ که هر روز یک معرکه جدید میگیرند.و معتقدند موسسه امکانات ندارد ،تجهیزاتش مستهلک شده و .... با فرمایش فعلی رئیس موسسه قاعدتا راست نگفتند ............................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
چرا شانتاژ میکنی ، نخود و لوبیا ! چرا دیگران را به حساب نمیآورید ؟ چرا فکر میکنید هرچه رازی بگوید درست است ، چرا پشت قدمت رازی مخفی میشوید ، چرا پشت میر شمسی مخفی میشوید ؟ چرا واکسن هایتان را ............ در پخش ........ کردید . الحمدااه کسی در این مملکت نیست به این چیز ها رسیدگی کند، .............................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
لطفا فیش های حقوقی موسسه رازی را اعلام کنید .
نظر شما
ادامه