کد خبر: ۳۰۹۲۶
 
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از رهاسازی یک قطعه عقاب طلایی در دامان طبیعت این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان رزن، «دکتر علی طاهری» گفت: یک قطعه عقاب طلایی توسط اداره محیط زیست شهرستان تحویل اداره دامپزشکی رزن شد و پس از گرفتن تاریخچه و انجام معاینات بالینی، متوجه آسیب جدی در ناحیه بال ها شدیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به انجام دوره درمان 10 روزه این پرنده توسط کارشناسان این اداره، گفت: با هماهنگی با اداره محیط زیست شهرستان رزن، انجام عملیات رهاسازی در ارتفاعات رزن با موفقیت صورت پذیرفت.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان رزن با اشاره به اینکه تیم مراقبت و تیمار از پرنده، «دکتر احمد همدانی» و «غلامرضا عبدالهی» از کارشناسان اداره بودند، بر لزوم فرهنگ سازی و تداوم این روند تاکید کرد.

عقاب طلایی یکی از بهترین پرندگان از لحاظ شکار در نیم‌کره شمالی شناخته شده‌است. رنگ این پرندگان قهوه‌ای تیره، به همراه پرهایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا طلایی در سر و گردن است. به طور متوسّط طول بال‌های آن‌ها ۷ فوت (بیش از ۲ متر) و طول خود آن‌ها ۳ فوت (۱ متر) است. این پرنده معمولاً در ارتفاع 3 هزار و 600 متری زندگی می‌کند و لانهٔ خود را بر روی درختان بلند، در صخره‌ها و غیره می‌سازد. عقاب طلایی بطور معمول سالی یک یا دو جوجه می‌آورد. این پرنده تمام عمر با جفت خود زندگی می‌کند. عقاب‌های طلایی ماده جثهٔ بزرگتری نسبت به جنس نر دارند. عقاب‌های طلایی به دلیل داشتن بال‌های بزرگ نیاز زیادی به بال زدن در آسمان ندارند و روی لایه‌های هوا سر می‌خورند. سرعت معمولی این پرندگان ۵۰ کیلومتر می‌باشد، اما هنگام شیرجه زدن می‌توانند سرعتشان را تا ۱۶۰کیلومتر بر ساعت افزایش دهند.

 
 
نظر شما
ادامه