کد خبر: ۳۱۱۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی گیلان از کمبود نیرو در دامپزشکی گلایه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سهراب عاقبتی» در جریان بازدید از آزمایشگاه فوق تخصصی کرم ابریشم رودسر گفت: دامپزشکی دارای دو بعد، یکی اقتصادی که باعث جلوگیری از ضرر و زیان به دامداران می‌شود و بعد دیگر بهداشتی که با عملیات پیشگیری بیماری مشترک بین انسان و دام باعث جلوگیری بیماری به انسان می‌شوند.

وی از کمبود نیرو در دامپزشکی گلایه کرد و افزود: ۱۹۰ نیرو در دامپزشکی گیلان مشغول به فعالیت هستند و باید براساس چارت سازمانی به ۳۶۱ نفر برسد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان ادامه داد: نیروهای دامپزشکی عملیاتی هستند و علیرغم سختی‌های کار از بعد مشکلات بهداشتی نیز در خطر هستند و اهتمام ما بر این است کلاس های آموزشی گذاشته شود تا دامداران از خطرات این بیماریها اطلاع پیدا کنند.

عاقبتی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه کرم ابریشم سال ۹۰ در زمینی به مساحت ۱۰۰متر مربع با اعتباری اولیه یک میلیارد تومانی کلنگ زنی شد و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای اتمام آن به ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را جلوگیری از نابودی صنعت کرم ابریشم کشور و پیشگیری از بیماری کرم ابریشم و نیز خودکفایی منطقه و ارتقاء تولید ملی دانست.

«اسدالله عباسی» نماینده مردم رودسر و املش در این جلسه با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و دام در شهرهای مرزی کشور گفت: باید برای افزایش تولید محصولات گیاهی دامی برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در استان تلاش شود.

وی افزود: امیدواریم با راه ‌اندازی این آزمایشگاه تخصصی تحول بزرگی در راستای احیای پرورش کرم ابریشم و دام و طیور و سلامت غذایی داشته باشیم.

عباسی با تأکید بر ضرورت برطرف کردن موانع بر سر راه کشاورزان و دامداران برای تولید محصولات بهتر و با کیفیت‌تر افزود، تلاش همه مسئولین استانی این است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت شود.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی بویژه بخش دامی سیاست های خیلی خوبی در پیش گرفته شده و تمام برنامه ریزی ها و سیاست های استانی و کشوری در بحث آمایش سرزمینی است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
آقای رییس! اونموقعی که .......................... شما و دوستان شما در سالهای اخیر باعث شد تا دهها دامپزشک عمومی و حتی متخصص گیلانی از جمله بنده در زمینه های مختلف دامپزشکی فرار از استان و فعالیت در استانهای دیگه رو به موندن در گیلان ترجیح بدهند،باید فکر این روزها میبودید. اونموقعی که در اعزام به خدمت سربازی ،بالاتفاق همه نیروهای دامپزشک به استانهای دیگه اعزام میشن و بلافاصله پس از خدمت در همون استانها جذب بخش خصوصی و دولتی میشن ،باید به فکر این روزها میبودید.شما و دوستان شما در دامپزشکی و جهاد ................................ در گیلان حتی اجازه ندادید بخش خصوصی قوی و ثروتمند و باسواد شکل بگیره.چه حمایتی از داروخونه ها و کلینیکها و مسئولین فنی انجام دادید؟ بچه های مظلوم ما در بخش خصوصی در گیلان جز فشار و فشار و فشار چه چیزی از دستگاه دامپزشکی شما دیدند؟؟ اونوقت میایید و از کمبود نیروی دامپزشکی در بخش دولتی صحبت میکنید؟؟ با کدوم حقوق مناسب؟؟حقوق بخور و نمیر کارمندی اداره ای که وزیر جهادکشاورزیش در نامه رسمی اداری به روسای سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی از گفتن واژه دکتر پرهیز میکنه و صرفا از لفظ آقا استفاده میکنه؟؟؟ کارتون با کمبود نیرو و حقوق کم واقعا سخته؟؟اشکال نداره، بکشید!!! در پایان بگم که خوشحالم با تمام عشقی که به گیلان دارم، در گیلان فعالیت نمیکنم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
بابا این همه دامپزشک بیکار داریم باز میگید کمبود داریم ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
زیاد حرص و جوش نخور.......
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
موندم بخدا کی راس میگه....
شما تو حقوق نیروهایی که دارین موندین.
جالبه!!!
نظر شما
ادامه