کد خبر: ۳۲۴۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیمارهای دامی استان هرمزگان گفت: دوره آموزشی هاری و روش مبارزه با این بیماری توسط دکتر عزیزیان کارشناس بیماری هاری در دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر حمید خامه چی» اظهار داشت: این دوره با حضور روسای ستاد و شهرستانها، کارشناسان هاری ادارات دامپزشکی شهرستانها، نمایندگان محیط زیست استان، دانشگاه علوم پزشکی استان و شهرداری در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

دکتر عزیزیان با اشاره به اهمیت بیماری زئونوز هاری که باعث به مخاطره انداختن سلامت دام و نیز جوامع انسانی خواهد شد، جدیدترین نکات مربوط به راههای انتقال بیماری، تشخیص حیوان هار، مخاطرات بهداشت عمومی، مراقبت و پایش از بیماری و راه های پیشگیری از این بیماری را در جمعیت دامی و انسان را ارائه کرد.

وی افزود: عامل بیماری عمدتاً از طریق گاز گرفتی حیوانات هار و یا تماس زخم، خراش های جلدی و مخاطات یا بزاق آلوده منتقل و موجب عفونت سیستم عصبی مرکزی می شود.

کارشناس بیماری هاری در دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: علائم در حیوانات به دو فرم خشمگین و آرام دیده می شود؛ در فرم خشمگین بیماری حیوان عصبی و خشن شده و حالت تهاجمی به خود می گیرد، اما فرم آرام بیماری معمولا با افسردگی و فلجی همراه می باشد و تشخیص بیماری مشکل تر است.

وی حضور فعال سایر دستگاههای ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست بهداشت و شهرداری را جهت کنترل و ریشه کنی بیماری مهم دانست و تشکیل یک کارگروه تخصصی با قرار دادن یک کارگروه تخصصی در رابطه با پیشگیری و حذف بیماری هاری در جمعیت دامی حیات وحش با همکاری اداره کل دامپرشکی هرمزگان را پیشنهاد کرد.

دکتر عزیزیان اهمیت کنترل سگ های بدون صاحب توسط شهرداری و دهیاری ها را از اصول مهم کنترل بیماری هاری برشمرد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حمیدنصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
باسلام.
ازاینکه این اخبارمفیدراخواندم بسیاربسیارخوشحال شدیم،یکی ازآرزوهای بزرگ اینجانب روزشنیدن ریشه کنی بیماریهای مشترک خصوص بیماری هاری هست ودرحدتوان ازسالهای قبل وقت زیادی صرف اموزش وراهنمایی پیشگیری ازاین بیماری خطرناک درحدتوان هستیم وبه این کارافتخارمیکنم وانشاء الله تااخرین نفس ادامه خواهیم داد،
من ازتک تک عزیزان دامپزشکی ازهمینجاتشکرمیکنم واقعاملت ودولت مدیون فعالیتهای اعضای ادارات دامپزشکی هستند،
دامپزشکی بایدمستقل باشددامپزشکی بایدارتقاء یابددامپزشکی بخاطرجان ملت همیشه درحال مبارزه بابیماریهای مشترک میباشدواین درحالی هست که خودشان درمعرض ابطلاب بیماریهای زیادی هستند،دامپزشکی بزرگترین سددربرابرتمام بیماریهاخصوص بیماریهای زئونوزمیباشد،من افتخارمیکنم که یکی ازاعضای دامپزشکی هستم (کاردان)وازروزی که معنای حقیقی دامپزشکی دریافتم ازاین ناراحتم که چرادامپزشک نشدم،ولی بااین امتیازکاردانی که میتوام درفرصتهای خودبهترین خدمات راداشته باشم نیزخوشحال وخداراشاکرم،
زنده مسئولان وتک تک اعضای ادارات دامپزشکی ،
به امیدسلامت وموفقیت شماعزیزان،
نصیری ازاستان زیبای زنجان.
ناشناس
|
Iraq
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
نگاه کنید اثری از علم می بینید خدایی دست مریزاد اقای مدیر کل
نظر شما
ادامه