کد خبر: ۳۳۲۳۱



مرگ دسته جمعی پرندگان وحشی در تالاب میانگران ایذه، تکذیب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی خوزستان، گفت: اخباری مبنی بر تلفات گسترده طیور وحشی در تالاب میانگران ایذه و بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد برروی خبرگزاری ها شایع شده که خارج از واقعیت است .

«دکتر جوشن» در این خصوص تصریح کرد: تالاب میانگران و روستاهای اطراف آن مورد بازدیدهای مستمر دامپزشکی و اکیپ های مشترک دامپزشکی و محیط زیست است و هیچ موردی از تلفات مشکوک به بیماری در آن منطقه وجود نداشته، تنها چند قطعه غاز تلف شده در تالاب یافت که مورد نمونه برداری قرار گرفته و به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی کشور ارسال و نتیجه آن از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی اعلام گردید.

وی در پایان گفت: در فصول سرد احتمال انتقال و بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد و به همین دلیل اداره کل دامپزشکی خوزستان با اقدامات متعدد و مستمر بهداشتی قرنطینه ای و ایجاد مراقبت های فعال و کشیک های آنفلوانزا، تمام مناطق استان را از نظر بیماری تحت نظر قرار می دهد. در سال جاری با توجه به بررسی های انجام شده، خوشبختانه موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.


نظر شما
ادامه