کد خبر: ۳۳۴۶۶
 

مدیر کل دامپزشکی استان البرز با حضور در رادیو البرز در برنامه ۴۵ دقیقه ای با موضوع «اقتصاد مقاومتی و تاثیرات آن در حوزه دامپزشکی» به گفتگو نشست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر علی اصغر شریفی» در این برنامه اظهار داشت: ضمن عرض سلام و احترام، سالروز وفات حضرت معصومه (س) و همچنین درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام را به عموم مردم ایران تسلیت عرض می نمایم. ابتدا اشاره می کنم به یکی از بیانات مقام معظم رهبری که می فرمایند: "یکی از مولفه های اساسی در سیاست های اقتصاد مقاومتی امنیت اقلام راهبردی و اساسی است" و در وجه اول تولید غذا و دارو بسیار مهم می باشد که شرایط کشور طوری باشد که هیچ وقت در تامین این دو کالا دچار مشکل نشویم و لذا با تکیه بر این سخن مقام معظم رهبری، صحبت های خود را آغاز می نمایم که دامپزشکی با دو وزارت خانه مهم جهاد کشاورزی و بهداشت ارتباط تنگاتنگ داشته است که در بحث اول زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بوده و اساساً نظارت بر سلامت دام و طیور و تولید فرآورده های خام سالم و همچنین در مقوله وزارت بهداشت در خصوص بیماریهای مشترک نقش اساسی و کلیدی دارد.

وی ادامه داد: برنامه های دامپزشکی بر مبنای اقتصاد مقاومتی سه اصل دارد که شامل ۱- حفظ جمعیت دامی کشور و سلامت آن ۲- بیماریهای مشترک و ۳- در بعد بین المللی در خصوص صادرات محصولات و فرآورده های دامی می باشد و دامپزشکی همواره در راستای خدمات رسانی به تولیدکنندگان بخش دام و طیور از تولید داخل حمایت کرده است.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز همچنین در خصوص اقدامات و برنامه های دامپزشکی نیز افزود: این اداره کل در کارگروه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اعضاء حضور داشته و تمام اهداف و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی را اجرایی نموده است.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت های دامپزشکی خود نمادی از اقتصاد مقاومتی بوده و با وجود کمبود نیرو و امکانات در خصوص ارائه خدمات مطلوب به بهره برداران و مراجعین به دامپزشکی به نحو احسن انجام وظیفه شده است و در صورت داشتن یک دامپزشکی پویا و با امکانات کافی، می توان در جهت اقتصاد مقاومتی قدمهای بیشتری برداشت.

شریفی همچنین گفت: نظارت های بهداشتی برکیفیت مواد غذایی مصرفی مردم از مزرعه تا سفره بر عهده سازمان دامپزشکی بوده و با جدیتی تمام در این عرصه اقدام شده تا خدای ناکرده فرآورده های عرضه شده در مراکز فروش هیچگونه بیماری یا مشکلی نداشته باشند و لذا این عمل خود موجب صرفه جویی اقتصادی خانوارها و بالطبع مصداقی از اقتصاد مقاومتی می باشد. همچنین برنامه واکسیناسیون دامهای سنتی و صنعتی استان جهت جلوگیری از بیماریهای زیانبار و مشترک از مهمترین اقدامات دامپزشکی می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد طرح ها و برنامه های دامپزشکی در این زمینه نیز افزود: خوشبختانه با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور طرح های تحقیقاتی با موضوع دامپزشکی در دست اجرا است، از جمله طرح "مرغ سایز" که در این طرح تمامی مرغ های تولیدی و بسته بندی شده باید دارای وزن ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ گرم باشند تا از لحاظ کیفیت و اقتصادی برای مردم مطلوبتر باشد و امیدواریم در استان شاهد تولید بالاتر و صادرات به کشورهای همجوار باشیم، همچنان که در تولید تخم مرغ دارای رتبه دوم و در زمینه تولیدات دارویی دام و طیور در کشور حائز رتبه برتر هستیم و امیدواریم با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی های ارزی شاهد صادارت دارو به کشورهای اروپایی از استان باشیم.

دکتر شریفی در پایان ضمن تقدیر از برنامه خوب رادیو البرز و پوشش اخبار حوزه دامپزشکی، بر لزوم همکاری دستگاه های ذی ربط در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی تاکید نمود.

گفتنی است دکتر شریفی در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات شهروندان به بیان ظرفیت ها و توانمندی های صنعت دام و طیور استان پرداخته و وظیفه دامپزشکی البرز را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی نمود.
 
 
نظر شما
ادامه