کد خبر: ۳۴۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با افزایش دمای استان و نظارت بهداشت آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل شده است. سازمان دامپزشکی به شدت مراکز دام و طیور را تحت نظارت دارد و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر رضا خدیوی» در خصوص بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: آمار جدیدی از کشف ویروس آنفلوانزا حاد پرندگان اعلام نشده است.

وی عنوان کرد: تاکنون 30 مورد مرغ داری در این زمینه کشف شد که استراتژی این بیماری این است که در بین طیور کنترل شود.

مرغ و تخم مرغ موجود در بازار سالم است

وی ضمن تاکید بر اینکه جای هیچگونه نگرانی از بابت مرغ و تخم مرغ های موجود در بازار نیست، اظهار کرد: هر طیوری که شیوع این بیماری را داشته در مرغداری های کوچک و بزرگ معدوم می شود و همچنین مراکز بهداشت، واکسن های آنفلوانزا و حتی داروهای کنترل این بیماری را در اختیار کانون های طیور و افراد دارنده مرغداری قرار داده است.

وی تاکید کرد: مرغ اصفهان کاملاً سالم است و در مرغداری‌ها صنعتی گوشت آنها مشکلی ندارد و تحت نظارت دامپزشکی استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به پایین آمدن آمار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان گفت: با افزایش دمای استان و نظارت بهداشت این بیماری کنترل شده و سازمان دامپزشکی به شدت مراکز دام و طیور را تحت نظارت دارد که هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اگر چه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان نیز شیوع یافت، اما با انجام تدابیر لازم مرغ و تخم مرغ موجود در بازار سالم است و سازمان دامپزشکی قبل از بارگیری مرغ و تخم‌مرغ تمام تست و آزمایشات ضروری را انجام می‌دهد.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های به موقع پیشگیری و قرنطینه‌ای در استان اصفهان خرید و فروش مرغ به روال عادی ادامه دارد و مردم باید مرغ‌های زنده را هم از مراکز معتبر و بهداشتی خریداری کنند.

24 استان و 57 کشور درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

طی آبان ماه آنفلوآنزا از نوع حاد مرغی به شکل چشمگیری در میان مرغداری‌های کشور گسترش یافت به طوری که در همان یک ماه، سازمان دامپزشکی سه بار اطلاعیه صادر کرد تا هشداری باشد برای مرغداران، شکارچی‌ها و کسانی که به طور مستقیم با پرندگان زینتی و وحشی در ارتباط‌‌اند. 24 استان و 57 کشور اکنون درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

آنطور که مسئولان از هفته سوم آبان ماه در زمینه شیوع آنفلوآنزای پرندگان در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری دیگر اعلام کرده‌اند این بیماری از طریق پرندگان مهاجر در مسیر مهاجرت از سیبری به نیمکره جنوبی وارد ایران شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
فقط هوا گرم شد که ویروس توان ندارد وگرنه عملکرد ها خصوصا دامپزشکی ضعیف بوده و باید در هوای گرم تماما تجزیه و تحلیل شود
نظر شما
ادامه