کد خبر: ۳۵۷۱

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که سرمایه گذاری سنگینی در بخش کشاورزی انجام شده است گفت: ‌در بخش دام فعالیت‌هایی که این سازمان انجام می‌دهد تضمین‌کننده این سرمایه گذاری‌هاست. ضمن این‌که در بخش دیگر نیز وظیفه تضمین سلامت مصرف‌کنندگان را نیز داریم.

دکتر سید محسن دستور در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته اظهار کرد:‌ در سال‌های اخیر تغییرات آب و هوایی و جغرافیایی از جمله سرمازدگی و خشکسالی و افزایش دما تاثیرات مختلفی را بر جمعیت‌های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل بوجود آورده است ضمن این که امسال به دلیل پدیده گردو غبار در صنعت طیور و زنبورداری و تولید عسل شاهد تاثیرات منفی بودیم.

او ادامه داد: خشکسالی سال‌های گذشته تاثیرات بسیار منفی را در وضعیت تولیدات دام‌ها سبک به جا گذاشت به طوری که گاهی با مسائل و مشکلاتی برای تولیدکنندگان و دامداران مواجه بودیم.

دستور یکی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور را حفظ سرمایه دامی کشور دانست و گفت:‌ در کنار این حوادث بحران‌هایی همچون سیل و زلزله و از جمله سیل پاکستان باعث شد بخشی از احشام و دام‌ها کشور پاکستان تحت تاثیر قرار گیرد به همین دلیل درمرزهای شرقی کشورمان قاچاق و بیماری‌های مبتلابه دام‌ها و بیماری‌های واگیر متوجه صنعت دامداری ما شد.

او ادامه داد: همچنین مرزهای شرقی و غربی و شمالی که کشورهای همسایه ما محسوب شده و دارای شرایط بهداشتی مناسبی نیستند نیز دام‌ها کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند که به همین دلیل تمام دست‌اندرکاران کشور باید دست به دست هم داده و از بروز چنین حوادثی که صنعت دامپروری کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد جلوگیری کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که ترددهای بسیار دام باعث تهدید دام‌های کشور از جهت بیماری‌های نوپدید، بازپدید و مشترک می‌شود، افزود:‌ما سعی می‌کنیم که در چنین شرایطی تولیدات کشور ما کمتر تحت تاثیر قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به باقی مانده‌های سموم، ‌آلاینده‌ها، مصرف داروها و فلزات سنگین در مواد غذایی و به خصوص مواد پروتئینی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های عمده در صنعت دامپروری و بخش کشاورزی همین موارد محسوب می‌شوند که در غالب وظایفی که این سازمان بر عهده دارد سعی می‌کنیم وظایفمان را به شکل مناسبی انجام داده تا مردم سود بیشتری ببرند و در زمانی که مشکلات متعددی متوجه تولیدکنندگان کشورمان می‌شود در قالب وظایفمان بتوانیم مشکلات دامداران را حل کنیم.

 

نظر شما
ادامه