کد خبر: ۳۵۹۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

 «مهدی آل ابراهيم» مدير عامل شرکت زربال گفت: چيزي به عنوان مرغ سبز وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح آمل، عمده سوابق کاري ۱۵ ساله اش در حوزه اقتصاد بوده که نيمي از آن در حوزه نظارت اقتصاد و نيمي ديگر در حوزه اجراي اقتصاد بوده است . شرکت با معضلاتي به وي واگذار شد که به فضل خدا و شهداي عزيز اتفاقات خوبي در مجموعه افتاد و کاملا به سمت رشد طي طريق کرد .  ۹/۳/۹۵  طي حکمي مدير عاملي شرکت زربال به وي واگذار شد و در اين اثني مدتي هم نايب رييس هيئت مديره شرکت واردات نهاده به نام تکلم بود.

مجتمع شرکت زربال يکي از بزرگترين کارخانه هاي قطعه بندي و بسته بندي مرغ در کشور مي باشد که با بهره گيري از نيروهاي باسابقه و متخصص و با هدف توليد محصولي با کيفيت عالي و اجراي سيستم هاي مديريت کيفيت, سعي در جلب رضايت هرچه بيشتر مشتريان  دارد.

تنوع توليدات اين مجموعه به صورت تازه و منجمد يکي از نقاط قوت اين شرکت مي باشد.

از اهداف پيش روي کارخانه مي توان به برنامه ريزي جهت پخش گسترده و کشوري اين محصولات, پخش مويرگي جهت توسعه بازار فعلي اشاره نمود.

شايعات متعددي مطرح است که زربال مشکلات مالي زيادي دارد و در سنوات گذشته داراي زيان انباشته زيادي است آيا حقيقت دارد؟

مجموعه اقتصادي اساسا بالا و پايين زباد دارد و شرايط مي طلبد گاهي نوک قله و گاه پايين آن قرار بگيري. سالهاي اخير اتفاقاتي افتاده بود که بنده نمي توانم شخص خاصي را تو اين اتفاقات زير سوال ببرم و بنا هم ندارم و از اين تفکر متنفرم چه در حوزه سياسي و چه در حوزه اقتصادي آنچه من دريافته بودم شرايط اقتصادي اساسا در صنعت ما نابسامان بوده است. صنعت طيور صنعت عجيبي است بالا و پايين زياد دارد و کسي که در اين صنعت کار کند اساسا بايد اعتقاد و باور به اصل توليد داشته باشد وگرنه شايد توجيهات اقتصادي در صنعت کاربرد آنچناني نداشته باشد که در اين خصوص اگر سرمايه گذار باور به توليد ملي و ايجاد اشتغال داشته باشد موفق است که اگر فقط باور به درآمد صرف باشد نمي تواند کاري از پيش ببرد.

متاسفانه زمان ورود بنده به شرکت زربال، مجموعه را با ۵۰ ميليارد تومان بدهي تحويل گرفتيم که به لحاظ اينکه ذخيره اقتصادي صندوقمان در شرايط مطلوبي نبود ولي امروز شرايط شرايط بسيار خوبي است و بدهي ها پرداخت شده و بعيد مي دانم کسي از شرکت طلبکار باشد مگر طلبکاري هاي جاري که چيزي روال است و بالاخره کار مي شود و مطالبات پرداخت مي شود. چيزي به عنوان مطالبات معوق وجود خارجي ندارد و الحمدا… پرداخت شده و شرايط مان مطلوب است.

معضل مازاد نيروي انساني زربال آيا حل شده است؟

اساسا تعديل نيرو به معني که اخراج نداشتم و اعتقادم بر اين است کسي که استخدام شد شايد بر اساس اشتباه مديري آمد ولي وقتي که مشغول به کار شد روي اين رزق حساب باز کرد و يک فضاي اقتصادي جديدي را براي خودش به وجود آورده لذا هيچوقت آنها را بيرون نمي کنم مگر انسانهاي ناشايست و افرادي که يخواهند سيستم را دچار هرج و مرج کنند که آنجا جلوي او و هر کسي که پشت او باشد مي ايستم و امکان ندارد يک قدم کوتاه بيايم که اينجا دوستان تجربه اش را داشتند.

متاسفانه مجموعه هاي دولتي و خصولتي هميشه به دلايل مختلف عقبه هاي اجتماعي جامعه ما با ازدياد نيرو همراهند چون هر مديري دوست دارد نيمي از بستگانش را مشغول به کار کند که اين تفکر باور غلطي است و من از روزي که آمدم فقط از طريق گزينش هاي سخت استخدام، نيروها را جذب کنم و به شدت از اين موضوع راضي هستم چون کانال کانال گزينشي بوده و شايسته سالاري به معناي واقعي خودش صورت گرفته ولي بازنشستگاني که بازنشسته شدند جذب جديدي ندارم و در جذب خيلي سختگيرم و معتقدم که اين مجموعه بايد واقعا خالص و خلص شود.

باور بنده بر اين است وقتي نيرو زياد و کار کم مي شود ناخوداگاه شايعات زياد و کار به حاشيه مي رود. متن مي شود شايعه و کار مي شود حاشيه لذا براي فرار از اين معمولا بعد از بازنشستگي عزيزان جذب هاي من کم مي شود و لذا با همان نيروها کار را پوشش مي دهيم.

حقوق و هزينه هاي جاري با هم جور در نمي آيد

صنعت صنعت پر ريسکي است و باورم بر اين مي باشد که نيرو عائله من است و يک شخص هيچوقت عائله اش را بر اساس کمبود يا افزايش درآمد رها نمي کند. در زمان تحويل شرکت بخاطر عدم منابع مالي و مشکلات فراواني که دامنگير شرکت بود بسياري از مواقع حقوق پرسنل دوماه در ميان هم پرداخت نمي شد ولي به محض ورود سعي کرديم همه چيز را درست کنيم.

حقوق بيش از ۸۰۰ نفر پرسنل شرکت زربال و ماليات و بيمه يک ميليارد و پانصد ميليون تومان مي باشد که از آنطرف هرينه هاي جاري شرکت پنج ميليارد تومان مي باشد..

بخاطر عدم همخواني حساب و کتابهاي شرکت ورود به آن ريسک بزرگي بود

نگاه به منابع انساني منجر به اين شده که تلفات موجودات زنده از ۶/۱۰ درصد به زير ۴ درصد برسد که رکورد عجيبي است و نشان مي دهد خدا ما را نگه داشته است.

 ۱۴  ميليارد تومان براي زير ساخت هاي توليدي کشتارگاه ۴۰ سال گذشته شرکت زربال هزينه کرديم و از روز اول با حداقل هايي که داشتيم استارت را با حداکثرهاي بدهي هاي بيروني شروع کرديم که اين در شان زربال نيست.

به دنبال ساخت کشتارگاهي هستيم که در تراز کشور و اين استان باشد لذا اين مهم يک همت ملي و تلاش جمعي مي خواهد تلاشي که مبتني بر توکل باشد.

با توجه به اينکه زربال محصولاتي را به عنوان مرغ سبز وارد بازار مي کند اما شنيده شده مرغ معمولي با پوشش مرغ سبز زربال وارد بازار مي شود، اصولا مکانيسم مرغ زربال چيست و چگونه کنترل مي شود؟

مرغ سبز  تنها شرکت توليد کننده مرغ هاي بدون آنتي بيوتيک و محرک هاي رشد در ايران مي باشد. به معناي مرغ سالم و طبيعي که در طول دوره پرورش خود بدون مصرف آنتي بيوتيک و داروهاي شيميايي توليد شده که به همين دليل داراي وزن ۱۸۰۰ گرم مي باشد و کل مراحل توليد و عرضه از مزرعه تا سفره توسط نهادهاي نظارتي سازمان دامپزشکي کشور کنترل و تائيد شده  که به عبارتي گارانتي مي شود.

با يقين مي گويم مديري دولتي يا خصوصي اگر عاقل باشد انگيزه اي براي دروغ گفتن ندارد چون  زماني من به عنوان صاحب شرکت زربال دروغ مي گويم که فروشم بيشتر و سود بيشتري داشته باشم و پول بيشتري به صندوق شخصي ام واريز شود اما به عنوان مدير دستگاه اجرايي و سازمان اقتصادي کوثر دليلي براي دروغ گفتنم وجود ندارد. کساني که مي گويند مرغ زربال شايعه است با اولين کاردي که به آن مي زنند، متوجه مي شوند مرغ، مرغ زربال است. در صنعت غذا هميشه حايل به اين هستم که سالهاي سال بهترين محصول را توليد مي کرديم و تا امروز شايد به جرات مي توانم بگويم بدترين بسته بندي را داشتيم که داريم اوضاع را تغيير مي دهيم و انشاءا… براي اولين بار دستگاه بسته بندي به کشتارگاه مي آيد.

شک نکنيد توليد مجموعه زربال بي نظير است و اين را من به عنوان شخص صنعتي به شما مي گويم نه مدير عامل شرکت زربال که اين بي نظير بودنش را خانم خانه دار مي فهمد.

چيزي به عنوان مرغ سبز وجود ندارد

مرغ سبز هيچ تفاوتي با مرغ‌هاي معمولي ندارد و در کشور مرغ و تخم مرغ ارگانيک توليد نمي‌شود. مرغ‌هاي معمولي در طول دوره پرورش در صورتي که بيمار شوند دارو و واکسن دريافت مي‌کنند اما چند روز قبل از کشتار مرغ، داروي آن قطع مي‌شود و هيچ گونه باقيمانده‌اي در گوشت اين مرغ‌ها وجود ندارد. مرغ ارگانيک مرغي است که از هيچ نوع مواد شيميايي در آب، خوراک و محيط پرورش آن استفاده نشود که فعلا ما چنين توليدي در کشور نداريم بنابر اين اگر عنوان مي‌شود مرغ‌هاي بدون آنتي‌بيوتيک به معناي آن است که آن بحث خوراندن آنتي‌بيوتيک و زمان کشتار مرغ‌ها رعايت شده است.

در رشد مرغ سبز زربال از آنتي بيوتيک استفاده نمي شود

مرغ بدون آنتي بيوتيک به مرغي گفته مي‌شود که در طول دوره پرورش آن از هيچ نوع آنتي بيوتيک مجاز و يا غيرمجازي استفاده نمي‌شود. اين سوالي که مردم عنوان مي‌کنند چرا به مرغ آنتي‌بيوتيک مي‌زنند دليلش آن است که مرغ‌ها به دليل ابتلا به بيماري‌هاي گوارشي و تنفسي و همين که به صورت دسته‌جمعي پرورش پيدا مي‌کنند بايد حتما در برابر عفونت‌ها و ميکروب‌ها آنتي‌بيوتيک دريافت کنند.

طول دوره پرورش مرغ بين ۶ تا ۷ هفته (حداکثر ۴۲ روز) است و ما در طول دوره پرورش مرغ‌هاي بدون مصرف آنتي بيوتيک، ۳ بار از آنها آزمايش گرفته و نمونه‌گيري انجام مي‌دهيم که آخرين بار قبل از اعزام مرغ به کشتارگاه است. اگر در آزمايش مشخص شود که مرغ از آنتي بيوتيک استفاده کرده از زنجيره توليد مرغ بدون آنتي بيوتيک حذف خواهد شد و مرغ معمولي به شمار مي‌آيد؛ اگر هم آنتي بيوتيک مصرف نکرده باشد مرغ بدون مصرف آنتي بيوتيک به شمار مي‌آيد که اصطلاحا آن را مرغ سبز مي‌نامند.

مشکل ما در کيفيت نيست چرا که هيچ گوشتي اين کيفيت را ندارد و هر کسي هم بخواهد ما در اين زمينه با او بحث فني مي کنيم که بگوييم ما هنگام خريد نهاده چه دقت هايي مي کنيم و اينها فقط شايعه است مي خواهم اين خاطرجمي را به مصرف کنندگان عزيز بدهم علاوه بر اينکه مرغ سبز ما اينگونه نيست تا روزي که بنده اينجا هستم اين قول را به همه مردم و مشتري هاي عزيز مي دهم امکان ندارد تو حکومتي که ما هستيم معمولي را جاي سبز بگذاريم چون اينها را حرام شرعي مي دانم و پول حرام برکت ندارد و با پول حرام هم نمي شود کار را توسعه داد و دل پرسنل را خوش کرد لذا ما اين نگاه ها را نداريم. ل

ما فقط مي خواهيم سبد جنس مان جور باشد اينکه مرغ سبز امروز براي ما توجيه اقتصادي دارد اصلا ندارد

اين مثال من علمي نيست بلکه حسي است و بارها در جلسات گفتم مرغ معمولي زربال مثل مرغ سبز است و مرغ سبزمان هم که ويژه مي باشد.

باور فوق العاده غلطي است که از هورمونهاي رشد براي تغذيه و بزرگ شدن مرغ زربال استفاده مي کنند. نژادي که در کشور ما وجود دارد نژاد راس است که جهش هاي ژنتيکي روي آن انجام گرفته و مجموعه زربال به خاطر تغذيه صحيح دو روز زودتر از مجموعه ديگر مي تواند به رشدش برسد. اينکه ما دوره مصرف دارو را رعايت مي کنيم و خيلي جاها هم رعايت نمي کنند.

دلالان زيادي هستند که اصلا کارشان مرتبط با پخش مرغ و فرآورده نيست و محصولات زربال را در تناژ بالا پيشنهاد مي دهند. اين موضوع از کجا نشات مي گيرد؟

سعي مي کنيم از تهديد يک فرصت براي خودمان بسازيم که اين کار را در روال خودش داريم انجام مي دهيم. بعضي مسائل ريشه اجتماعي دارد، ما متخصص حرف زدنيم، اينکه معضل را مي گوييم و از حل آن عاجزيم. واسطه چيزي نيست که بنده بتوانم يک شبه در صنعت خودمان و شرکت خودم کاتش کنم، واسطه يک فرهنگ غلط در جامعه است و نمي خواهم آن را زير سوال ببرم و شايد يک نگاه راديکالي باشد و بگوييم هر واسطه اي يک زالوست نه، من هميشه نگاهم نگاه حاکميتي است نه مالکيتي من نبايد مالک تمام شعب باشم بلکه بايد حاکم به تمام شعب فروش مرغ باشم.

به عنوان مدير عامل شرکت زربال به شدت از تورم نيرو متنفرم و زماني مي توانم اين مهم را عملي نمايم که کار را به بخش خصوصي واگذار کنم.

شرکت زربال مازندران نماينده نيست بلکه عامل فروش است و بايد تحت لواي يک نماينده قرار بگيرد. در مازندران کمي کار براي ما دشوار تر است و بايد فکر کنيم و شتاب زده عمل نکنيم که به کسي ظلم شود و بايد در اين خصوص در استانهاي ديگر يک نماينده انتخاب کنيم که اين هم يک نمونه واسطه گري است اما نه به آن معناي بدش و ما به اين اعتقاد داريم.

به دليل تباني در فروش، رقم قابل ملاحظه اي مطالبات سوخته شده يا دير وصول و يا غير قابل وصول در زربال وجود دارد چه اقدامي براي اين کار صورت گرفته است؟

در اين حوزه زماني غفلت هايي در نوع قراردادها صورت مي گرفت که هر دو طرف خودشان را محق مي دانستند ولي بر اساس مستندات، پيگيري هايي را شروع کرديم و تا زماني که اين تيم وجود دارد به دليل اينکه شيب بايد ملايم باشدمطالبات قبلي را مجدانه پيگيري مي کنيم. تيم حقوقي ما در اين حوزه بسيار خوب دارد عمل مي کند و با منطق حق محوري جلو مي رود و در اين مسير اگر به اين باور برسيم که حق با ما نيست کوتاه مي آييم.

زربال به عنوان يک برند قابل اطمينان براي مصرف کننده سالهاست که شناخته شده است اما مدتي است زربال محصولات متفرقه را کشتار و بسته بندي مي کند، در صورتي که توليدات خود زربال با ويژگي هايي که دارد متفاوت از ديگر محصولات است. اين آيا ضريب مصرف کننده تلقي نمي شود؟

من هيچ اعتقادي به اتفاقات گذشته ندارم و در حد شنيده هاست و نه تصديق مي کنم نه انکار ولي به عنوان يک دغدغه مطرح است. ما در حوزه نظارتي هيچوقت به شنيده ها اکتفا نمي کنيم و هيچکس را زير سوال نمي بريم و به قول حضرت اميرالمومنين(ع) از آن چيزي که مي شنوي تا چيزي که مي بيني پنج انگشت فاصله است ولي اين کجا و آن کجا. ما هشت فارم ۱۵۰ هزارتايي داريم و يک دوراني به نام دوران آماده سازي يعني فارم زماني که تخليه مي شود سيکل آماده سازي آن بايد طي شود تا دوباره درونش جوجه ريزي شود به دلايل فني در هر ۶۰ روز کاري چهار روز مرغ نداريم. در يکي از بازديدهايي که با لباس مبدل انجام دادم يکي از مشتري ها مي گفت مي دانيد چرا مرغ زربال سفيد است چون به آن جوش شيرين مي مالند و اصلا اين مرغهاي خودشان نيست وهر ۶۰ روز چهار روز مرغ دارند.

مي خواهم بگويم مجموعه اي مثل زربال چطور ممکن است هر ۶۰ روز چهار روز توليد داشته باشد.

ما دو دوره اعلام کرديم که مرغ نداريم و در حال حاضر هم يک فارم جديد اضافه و آن خلا را پر کرديم و يک ۳۰ هزار تايي ديگر هم اجاره کرديم. چون باورم اين است برند برند است بخصوص در حوزه غذايي که مي گويند مردم خيلي راحت مي فهمند يعني منطق بيزينسي پشتش نيست. مثلا محسن يک برند بسته بندي است ولي زربال را يک برند کيفي توليدي مي دانند و قصه ما با قصه محسن متفاوت است.

فاز جديدي به نام مشارکت با عقبه ۲۵، ۳۰ ۲۱و ۴۰ ساله کارشناسان ما در حال راه اندازي است و داريم برندش را ثبت مي کنيم که آن هم مرغ کيفي است.

در يک سال اخير پس از حضور حضرتعالي کمي از حاشيه هاي اين بنگاه بزرگ اقتصادي (زربال) کاسته شده است اما همچنان پيرامون زربال اتفاقات جديد مالي صورت مي گيرد. چه برنامه اي براي رفع اين مشکلات داريد؟

چه اتفاقات مالي صورت گرفته که ما خبر نداريم. تيم تيم دقيق، قوي، راه رفته و کارکرده اي است و الحمدا…. شرايط مالي خوبي داريم و اين را تبليغاتي يا ژورناليستي نمي گويم و واقعا لطف خدا و شهداي عزيز شامل حال ما شده است.

اتفاقات مالي که رخ داده در خصوص ساخت و سازهاست. اتفاقا خبري که دارم عکس اين قضييه است، من نرفتم به عنوان مدير عامل شرکت زربال خبر تهيه کنم که جهت دار خبر را به من بدهند بلکه آگاهي از درصد رضايتمندي مشتري را از آرايشگاه، سوپر مارکت، رستوران و گل فروشي ها جمع مي کنم.

زماني که آمده بوديم دو سال بود که لباس کار به بچه ها نداده بودند و حقوقها با تاخير فراوان پرداخت مي شد و هيچ هويت سازماني نبود. به شدت به رسيدگي به منابع انساني اعتقاد دارم و در اوج بحران مالي و همزمان با ميلاد امام رضا(ع) و برخلاف گذشته زربال که بيشترين گروهش ۵۰ تايي و آن هم به افراد خاصي مي داد ما دقيقا عکس آن عمل کرديم و ۵۰۰۰ گروه به پرسنل داديم و توجه مان ستاد نبود بلکه توليد بود که کميته اي تعيين و ائين نامه اي تصويب کرديم و هيچ رودربايسي با کسي نداشتيم.

بهترين مميزي خود پرسنل مي باشند

سال گذشته چيزي حول و هوش سه ميليارد تومان کاهش هزينه آنهم از محل چانه زني داشتيم لذا با يک سکينه و آرامش قلبي مي گويم اصلا وجود ندارد ولي با يک شيب بندي به صفر مي رسد بالاخره مجموعه زربال مجموعه عظيمي است و شرکت کاله و زربال مجموعه هاي بزرگي هستند که قابل مقايسه با هيچ برند ديگري نيستند اينجا ۱۶ محيط کاري دارد و شيطان هم يک جايي سر و کله اش  پيدا مي شود و شيطنت مي کند.

چگونه مي شود تلفات ۶/۱۰ درصد به چهار برسد؟ آيا فقط با پت سلولوزي و تغيير دامخوري و آبخوري ها که خيلي مهم است چون گرانترين داروهاي ما در آب مخلوط مي شود که در واقع در آبخوري هاي فنجاني سه چهارم آب به بستر مي ريزد و در حقيقت يعني سه چهارم دارو به روي بستر مي ريزد و علاوه بر  بيماري هاي بستر رطوبت بستر هم ايجاد مي کند.

حال اگر علت آن ۶/۱۰ درصد را از من بپرسند نمي گويم پرسنل و ماشين آلات بلکه مي گويم نيروي انساني که بايد دلشان را خوش کرد تا احساس کنند مدير و سيستم به فکرشان هستند.

چرا زربال با اين نام مورد اطمينان بين مصرف کننده نتوانسته آنچه شايسته اين سابقه است را به عنوان پشرفت و افزايش توليدات و سودآوري در کارنامه خود ثبت کند؟

اين ايرادي که شما مي فرماييد وارد است و ما داريم تلاش مان را مي کنيم. من اهل حرف زدن درباره گذشته نيستم و به شدت در حوزه سياسي هم از کساني که از  گذشته ها حرف مي زنند ناراحتم چون مردم خاطرات خوبي از حرفهاي گذشته ندارند. ۱۵ سال است است که در صنعت و سازمان هستم و استان را مي شناسم ولي کار به آنها ندارم. حجم اتفاقات گذشته بسيار وسيع و زيانهاي مالي بزرگي را متوجه شرکت کرده بود که هيچکدامش يک شبه به وجود نيامد.

هر مجموعه بومي موفق از آنجائيکه يک افتخار ملي است موجب خوشحاليم مي شود چون اعتقادم بر اين است که بايد دست اين سرمايه گذار ملي را بوسيد که توانسته برندش را در مقابل همه تحريم ها و فشارهاي سخت اقتصادي حفظ کند. روزي که کاله شروع به کار کرد زربال براي خودش اسم و رسمي داشت ولي به نوعي شايد کمي کند ظاهر شد و کاله پر سرعت و خوب حرکت کرد و يکسال است که استارت خود را زد.

بايد به ما فرصت بدهيد و صبح آمل هم به عنوان يک نشريه حق محور، دلسوز و بومي بايد با اطلاع رساني صحيح  تبليغات کند چرا که يک شبه نمي توانيم به نقطه ايده آلي که مي خواهيم برسيم. ما داريم به سمت توليد مرغ طعم دار و سامان دادن به نمايندگي ها پيش مي رويم و شعار سلامت زندگي کنيد به عنوان شعار محوري ماست که براي خودمان انتخاب کرديم. در آينده همه رقم ما را خواهيد ديد به زودي ماشين هاي ما را داخل کادر برند زربال مي بينيد و بعد از مدتي از کنار زربال عبور کنيد زربال را تشخيص دهيد ولي اين زمان بر است و به فضل الهي يقينا حرکت مان به آن سمت است که به آن جايگاه برسيم.

حرف آخر

افزايش تعامل بين شرکت و مسئولين ناظر، تامين امنيت، جبران کاستي ها، حمايت واقعي از بخش خصوصي و عمل به تعهدات قانوني مواردي است که اگر به آن عمل شود قسمتي از مشکلات حل مي گردد و در اين خصوص لازم است از اين صنعت بيشتر حمايت شود و در صورت به وجود آمدن مشکلات کمک کنند تا صنعت زربال مازندران پيشرفت هاي خوبي را داشته باشد.

انتظار ما از مسئولين و مطبوعات اين است که در راستاي رسيدن به اهداف بلند مدت و اجراي طرح هاي توسعه اي ما را حمايت کنند و اين مهم مقطعي نباشد و تداوم داشته باشد.

مسئله مهم تر اينکه با توجه به اينکه ما يک استان توريستي هستيم و تبليغات هاي بيلبوردي بسيار  موثر مي باشد چقدر نهادهاي مربوطه تخفيفات لازم را در اين خصوص لحاظ کردند چرا که يک حمايت و اجماع استاني براي اعتلاي شرکت زربال نياز است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
2
4
ببخشید هر مصاحبه تبلیغاتی برای درج در سایت هزینه اش چقدره؟ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
0
در اینجور موارد باید.... بست
m.rahimi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
1
سپاس و درود به مدیران محترم شرکت زربال که در راستای تولید با کیفیت و همچنین تحقق آرمان شهدا در جهبه جهاد تولید تلاش می کنید و محصول با کیفیت و سالم در سبد غذایی مردم به ارمغان می آورید.امیدوارم دعای خیر تمامی مردم و شهداء پشتوانه راهتان باشد.
جلال جباری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
ضمن سلام وخسته نباشید به شما پرسنل زحمت کش شرکت زربال من یکی از فروشندگان مرغ شما در شهرستان هستم ببخشید من قبلا مرغ سبز می آوردم روی پاکت ذکرشده بود بدون انتيوبيوتيک چرا روی این مرغ نوشته نشده .با تشکر
نظر شما
ادامه