کد خبر: ۳۶۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  معاون تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد:گفته شده است تب برفکی دام به دلیل ورود دام قاچاق بوده است، اما احتمال بیوتروریسم از جانب کشورهای اروپایی یا همسایه منتفی نیست، هرچند با تلاش پژوهشگران کشور در سریع‌ترین زمان ممکن با آن مقابله شد.

معاون تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مجموعه تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی و موزه حشرات گفت: کشور ما در حال حاضر در مورد بسیاری از محصولات لبنی و باغی به خودکفایی رسیده در حالی که ما در قبل از انقلاب صددرصد وارد کننده محصولات لبنی بودیم.
وی با اشاره به ذخایر ژنتیکی و ظرفیت قابل توجه در برخی محصولات و صنایع بین‌المللی افزود: در حال حاضر زعفران و پسته ایران در دنیا مشهور است و باید به پشتوانه این ذخایر ژنتیکی در تولید محصولات استراتژیک کشور بکوشیم.
وی همچنین افزود: کشور ما با دارا بودن 8500 گونه گیاهی متنوع‌ترین ذخایر ژنتیکی دنیا را داراست و هم اکنون به اندازه قاره اروپا ذخایر ژنتیکی داریم.


پرهمت افزود: حراست و نگهداری این ذخایر ژنتیکی در تامین امنیت غذایی مهم است و باید در افق 1404رتبه این فناوری کشور اول و در برنامه پنجم رتبه دوم را کسب کنیم که تامین این رتبه در راستای سیاست اصلی نظام هم خواهد بود.
معاونت تحقیقات، آموزش افزود: در حال حاضر 24 موسسه تحقیقات ملی در کشور وجود دارد که همه آنها نقش موثری در دستاوردهای علمی ایفا کرده‌اند، بطوری که در حال حاضر موسسات تحقیقات سرم‌سازی رازی 85 درصد واکسن و سرم کشور و 75 درصد واکسن‌های دامی را تامین می‌کند که امیدواریم به زودی این رقم به صددرصد برسد.
پرهمت گفت: تولید 4 برابری محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته مرهون کارهای تحقیقات و معرفی ارقام جدید است. وی افزود بعد از انقلاب اسلامی بیش از 400 رقم بر مورد محصولات کشاورزی و باغی معرفی شده که 16 رقم آن طی سال گذشته معرفی شده است.
وی مقابله با آگروتروریسم را در تامین امنیت غذایی کشور موثر خواند و گفت: در این زمینه زیرساخت‌های لازم انجام شده و کار اصلی ایستگاهای تحقیقاتی در مبارزه با آگروتروریسم در کشور است.
پرهمت در مورد بیماری تب برفکی گفت:این بیماری گفته شد به دلیل ورود دام قاچاق به کشور وارد شده اما احتمال بیوتروریسم از جانب کشورهای اروپایی یا همسایه منتفی نیست اما با تلاش پژوهشگران کشور در سریع‌ترین زمان ممکن با آن مقابله شد.
گفتنی است رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه معاون تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه، بخش تحقیقات مبارزه بیولوژیک و تحقیقات آفت‌کش‌ها را رونمایی کرده و از مجموعه تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی و از نمایشگاه دائمی توانمندی‌ها و دستاوردهای گیاه‌پزشکی کشور بازدید کردند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس دامپزشك
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
دامپزشكان گرامي هوشيار باشيد !!!!!!!
جاي بسي تاسف است كه يك مقام اجرايي وزارت جهاد كشاورزي كه عنوان پر طمطراق معاون تحقيقات ،آموزش و ترويج كشاورزي وزارتخانه را يدك مي كشد به همين راحتي وبدون توجه به بررسي كارشناسي علت شيوع بيماري تب برفكي را حادثه بيو تروريستي قلمداد كند و با سياسي كردن ماجرا و ارتباط دادن آن به كشور هاي بيگانه ، اذهان را از اصل موضوع كه همانا بي..... و بي دقتي مسئولين وقت سازمان دامپزشكي و وزارت جهاد كشاورزي است منحرف و آن را به جهت ديگر سوق دهد . اگر اين اظهار نظر پذيرفته شود جاي ..... و ...... عوض مي شود يعني آقايان مسئولين فوق كه در زمان مسئوليت آنها اين اتفاق خانمانسوز رخ داده است و موجب {لطمه} بزرگ به صنعت دامداري كشور شده اند به عنوان قهرمانان ملي شناخته مي شوند ودر عوض تعدادي از كارشناسان خدوم و زحمت كش سازمان دامپزشكي به جرم كوناهي در اجراي قرنطينه و عدم رعايت اصول بهداشتي و همكاري در حادثه بيو تروريستي محاكمه خواهند شد . به منظور آگاهي و اطلاع رساني به آحاد جامعه بخصوص مسئولين محتر م كشور و توليدكنندگان ضرورت دارد كارشناسان سازمان دامپزشكي و تشكل هاي همسوي غير دولتي و اتحاديه دامداران كشور هرچه سريعتر دراين مورد اظهار نظر كارشناسي خود را اعلام نمايند تا اين ديدگاه غير كارشناسي آقاي معاون تحقيقات مبناي قضاوت وتصميم گيري قرار نگيرد.
دکترکوشان
|
-
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
0
0
هردم از این باغ.................................
كارشناس
|
-
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
0
0
واقعاً كه!!!! گل بود و به سبزه نيز آراسته شد، آخه وقتي اتحاديه اروپا داره به كشورهاي جهان سوم مانند ايران كمك ميكنه كه جلوي تب برفكي رو بگيره كه وارد قاره اروپا نشه و باعث خسارت ميليارد دلاري نشه مگه ديونه است كه بياد سويه حاد تب برفكي رو شايع كنه ............
نظر شما
ادامه