کد خبر: ۳۷۰۷

حکیم مهر -  در هر جامعه، دامپزشکان را می‏توان بهترین گروه برای توجه به حیوانات قلمداد نمود. در این میان نهادها و تشکل‏های دامپزشکی هم نقش مؤثری ایفا می‏کنند و به مناسبت‎های مختلف در حمایت از حیوانات به میدان می‏آیند. اما یکی از مناسبت‏هایی که تقریباً هر سال با سکوت تشکل‎های رسمی دامپزشکی کشورمان مواجه می‎شود 4 اکتبر یا 12 مهر (روز جهانی حیوانات) است.

روز جهانی حیوانات در سال ۱۹۳۱ توسط گروهی از اکولوژیست ها در فلورانس برای مهم جلوه دادن و نشان دادن ضرورت حفظ گونه های در معرض خطر و انقراض پایه گذاری گردید. به تدریج و از آن زمان به بعد همه گونه های حیوانی به دایره این روز وارد شدند و تعداد کشورهایی در دنیا که این روز را گرامی داشتند فزونی یافت.
بنیانگذاران این روز معتقدند : هدف اصلی از برگزاری جشن در این روز توجه جدی به حیوانات و سعی در حفظ حقوق آنهاست و این روز را نباید به فرد - نهاد - کشور - ملیت و یا مذهب خاصی منحصر نمود.
گفتنی است از سال ۲۰۰۳ سایت رسمی روز جهانی حیوانات به آدرس www.worldanimalday.org.uk آغاز بکار نموده است.

امید است در آینده در کشورمان به این مهم توجه شده و سازمان دامپزشکی کشور ، نظام دامپزشکی ، جامعه دامپزشکان و سایر تشکلهای مرتبط حداقل اطلاعیه یا بیانیه‏ای به این مناسبت صادر نمایند!

 

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه