کد خبر: ۳۷۳۸۲



مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی این استان در صورت برطرف شدن برخی مشکلات، تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد‌مهدی احمدی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت تاخیر افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی اظهار کرد: پیمانکار آزمایشگاه دامپزشکی این استان به تعهدات خود در اجرای این پروژه عمل نکرده و به همین علت بهره برداری از آن به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه این پروژه مردادماه سال 90 وارد مرحله اجرایی شد و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: اداره کل دامپزشکی استان پیگیر مشکلات موجود در اجرای این پروژه بوده اما تحقق این مهم مستلزم فراهم شدن زیر ساخت ها مانند برق رسانی، آبرسانی و گازرسانی است.

احمدی تاکید کرد: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان در شرف اتمام است ودراین زمینه با کمبود اعتبار مواجه نیستیم، اما شاهد بروز مشکلات ناخواسته در حین انجام کارهستیم که امید است با مرتفع ساختن آنها تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی درباره ادغام کشتارگاه ها در خراسان شمالی گفت: این طرح زمانی اجرا می شود که کشتارگاه مرکز استان با تمام توان کار کند اما هنوز این مهم محقق نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: متولی امر در این زمینه شهرداری است که به علت محدودیت های مالی هنوز نتوانسته این کار را انجام دهد.

وی عنوان کرد: ادغام کشتارگاه ها موجب ایجاد کارآفرینی می شود وبجای فروش دام زنده، محصولی را که ارزش افزوده بوجود آورد، به فروش می رسد.

وی درباره پست قرنطینه دامپزشکی در خراسان شمالی نیز گفت: پست قرنطینه نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد و هرجا پست قرنطینه وجود دارد، ایستگاه های ایست و بازرسی هم برقرار است.

احمدی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی نقشی در این راستا ندارد و فقط پیشنهاد دهنده است عنوان کرد: در شرق کشور دو پست قرنطینه وجود دارد که یکی از آنها در خراسان شمالی در منطقه چمن بید است.

وی درباره کمبود داروخانه دامپزشکی در مناطق دور دست خراسان شمالی اظهار کرد: کمبود داروخانه ممکن است در این استان وجود داشته باشد اما افتتاح داروخانه نیز در این مناطق باید برای فرد متقاضی صرفه اقتصادی داشته باشد.

احمدی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در هر منطقه ای که نتواسته داروخانه ایجاد کند، از طریق پست های دامپزشکی نیازحداقلی آن مناطق را تامین کرده است.

وی در خصوص شیوع تب برفکی در بین دام ها و اجرایی شدن یک طرح پایلوت در این راستا در خراسان شمالی در سال 94 و بعد از آن در سال 95 در بین دام ها سبک در کشورعنوان کرد:در این زمینه اقدامات شناسایی انجام شده اما اطلاعات آماری در این خصوص جمع بندی نشده است.

احمدی در رابطه با کمبود کارشناس دامپزشکی در خراسان شمالی گفت: این استان با کمبود نیروی نظارتی مواجه است اما تامین نیرو نیاز به اخذ مجوزسازمان نیروی استخدامی دارد.

وی تصریح کرد: اکنون در خراسان شمالی برخی از پرسنل دو برابر و حتی چند برابر توان فعالیت دارند.

احمدی درباره مافیای گوشت در خراسان شمالی گفت: در اغلب فعالیت های اقتصادی در سطح کشور افرادی هستند که حرف اول را می زنند اما تاکنون وجود مافیای گوشت و یا سلطان گوشت را دراین استان را احساس نکردیم.


نظر شما
ادامه