کد خبر: ۳۷۵۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی باید در کشور برند دو محصول شتر و شتر مرغ شود که با صادرات شیر شتر به خارج از کشور به این مهم دست پیدا خواهیم کرد و همچنین در بحث شتر مرغ، در چند سال آینده می‌توانیم قطب تولید شترمرغ در خاورمیانه شویم و روغن، گوشت و چرم آن را به خارج از کشور صادر کنیم و این باعث توسعه استان خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خاورستان، «دکتر محمد اصغر زاده» سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت، اظهار کرد: 80 درصد مواد غذایی باید از چرخه سازمان دامپزشکی عبور کند و ما امنیت سیاسی و اقتصادی داریم و این به جهت داشتن امنیت غذایی است.

وی افزود: خراسان جنوبی سپر امنیتی و بهداشتی کشور است و امنیت یک کشور در گرو امنیت غذایی آن کشور است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی باید در کشور برند دو محصول شتر و شتر مرغ شود که با صادرات شیر شتر به خارج از کشور به این مهم دست پیدا خواهیم کرد و همچنین در بحث شتر مرغ، در چند سال آینده می‌توانیم قطب تولید شترمرغ در خاورمیانه شویم و روغن، گوشت و چرم آن را به خارج از کشور صادر کنیم و این باعث توسعه استان خواهد شد.

اصغر زاده گفت: در نظر داریم که در هر دهستان یک دامپزشک مستقر شود و محصولات با نظارت بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: برای ذابحین و قصاب‌های دام شناسه‌های بهداشتی صادر شده است و از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ شرعی آموزش‌های مورد نیاز را دیده‌اند و در اعیاد و یا ماه محرم یک مکان در روستا به عنوان کشتارگاه در نظر گرفته می‌شود تا دام به صورت بهداشتی ذبح شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: برای کسانی که حمل و نقل دام را چه به طور زنده و چه به صورت لاشه به عهده دارند نیز شناسه صادر شده است و در این خصوص آموزش نیز دیده‌اند.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
سلام
خوشا بحال استان خراسان جنوبی که مدیر کل آن استان رییس سازمان دامپزشکی کشور شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
چطوره برای هر یک راس گاو و گوسفند یک دامپزشک اختصاص بدهید بالاخره باید برای این همه دامپزشک شغل ایجاد بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
چقدر ............... خدایا. با چندین روستایی که کار میکنیم این وضع معیشتیمونه. حالا با حقوق ..... دولتو شکم پر چه تزهایی ارایه میکنن اقایون. واقعا جای تاسف داره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
این رشته زندگی و همه چیز من رو نابود کرد نه کار دارم نه میتوانم ازداوج کنم نه سنم اجازه میده دوباره کنکور بدم واقعا دامپزشکی یعنی نابودی...تنها راه باقی مانده برای یک دامپزشک خودکشی و مرگ است...شاید باورتون نشه اگر یک امار بگیرید سالیانه چندین هزار دامپزشک از شدت بیکاری و برای فرار از این رشته مجددا کنکور میدهن..سه تا از همکارا هستن هر سال کنکور میدن بعد من پرسیدن خسته نمیشوید گفتند شما خبر ندارید خیلی دامپزشکا مجددا کنکور میدن برای فرار از این رشته...واقعا متاسفام
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
بنده دامپزشک دولتی هستم با 7سال سابقه و حکمم 9/700/000 تومان می باشد واقعا کمه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
شهرستان ما سیصد روستا با جمعیت350هزار راس دام کوچیک و20هزار راس دام کوچیک داره، اونوقت یه دامپزشک با مجوز درمان و مایه کوبی دادش دراومده اونوقت چطور یه دهستان یه دامپزشک چطور جواب بده خدا داند و جنابعالی
دکتر هادی مصطفی لو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
بنام خدا
به نظر بنده طرح بسیار خوب و درستی است و امیذوارم مجلس محترم به آن رای مثبت بدهد . اگر اقتصاد مقاومی می خواهیم راه آن امثال همین طرحها است که بتوانیم خدمات رایگان و درست را از طریق خرید خدمت دولتی به روستاها برسانیم .
نظر شما
ادامه