کد خبر: ۳۸۲۴

حکیم مهر -  یک عضو هیات مدیره انجمن تغذیه طبیعی ایران گفت: پخته‌خواری ولع افراد را برای بیشتر خوردن افزایش می‌دهد و این امر باعث می‌شود افراد کمتری بتوانند صد در صد خام گیاه خوار شوند.

علی متوسلانی افزود: افزایش تدریجی خام گیاه‌خواران روش خوبی است چون نمی‌توان انتظار داشت که همه مردم در مدت کوتاهی خام گیاه‌خوار شوند چون پخته خواری نوعی اعتیاد است و برای برخی افراد حتی اگر دلایل علمی درباره فواید خام گیاه‌خواری آورده شود، حاضر به انجام این کار نیستند.

وی گفت: عوض کردن شیوه تغذیه، تاثیر زیادی بر سلامت افراد دارد. به عنوان نمونه افرادی با سرطان پروستات به این انجمن مراجعه کردند و پس از در پیش گرفتن روش خام گیاه‌ خواری کاملا بهبود یافتند.

این عضو هیات مدیره انجمن تغذیه طبیعی ایران درباره جایگاه خام گیاه‌ خواری در دنیا و ایران اظهار کرد: 10 درصد مردم دنیا خام گیاه خوار هستند اما این روش تغذیه در ایران کمتر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌های جمعی از جمله تلویزیون در تشویق مردم به تغذیه صحیح اظهار کرد: حتی در میان برنامه‌هایی که درباره تغذیه سالم صحبت می‌شود، مواد غذایی ناسالمی مانند چیپس و پفک تبلیغ می‌شود.

متوسلانی با اشاره به خاصیت میوه‌ها اظهار کرد: میوه‌ها خاصیت پاک کنندگی روده‌ها و معده را دارند اما اگر مصرف آنها باعث ایجاد درد در معده برخی از بیماران گوارشی ‌شود باید علت درد بررسی شود نه آن که پزشکان بیمار را از خوردن میوه منع کنند.

وی درباره تعامل انجمن تغذیه طبیعی ایران با انجمن‌های پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: علم پزشکی غلط نیست اما بر مبنای پخته خواری بنا نهاده شده است. در این شرایط پزشکان به خام گیاه خواری اعتقادی ندارند.

این عضو هیات مدیره انجمن تغذیه طبیعی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان به تدریج به خام گیاه خواری پرداخت، گفت:‌ اجباری وجود ندارد که افراد صد درصد به این روش روی بیاورند اما اگر به طور کامل خام گیاه خوار شوند به سلامت کامل دست می‌یابند و تمام سموم از بدن آنان خارج می‌شود. از سوی دیگر اشکال پخته خواری افزایش ولع افراد است و همین امر باعث می‌شود که افراد کمتری بتوانند صد در صد خام گیاه خوار شوند.

متوسلانی در پایان درباره بار مالی خام گیاه خواری برای خانواده‌ها به ایسنا گفت: در پیش گرفتن این روش، بار مالی کمی برای خانواده دارد چون همه خانواده‌ها میوه‌ مصرف می‌کنند و تنها مقدار آن را افزایش می‌دهند. علاوه بر آن با انجام مداوم این روش، بیماریهای آنها کاهش می‌یابد در نتیجه نیاز به پرداخت هزینه‌های درمانی پیدا نمی‌کنند.

 

نظر شما
ادامه