کد خبر: ۳۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال بر اساس برنامه زمان‌بندی مبارزه با بیماری‌های مشترک از جمله هاری برای جلوگیری از انتقال بیماری به جامعه انسانی سگ‌های گله و صاحب‌دار را واکسیناسیون می‌کنیم.

دکتر خالد خداویردی در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش مدیران اداری مالی سازمان دامپزشکی در بوشهر اظهار داشت: همچنین برای کنترل بیماری شاربن (سیاه زخم) و بیماری سل در سطح کشور اکیپ‌های برای تشخیص این بیماری فعال هستند که در همین راستا دام آلوده برای معدوم شدن به کشتارگاه‌ها منتقل می‌شوند.
وی اضافه کرد: مبارزه با بیماری‌های انگلی، نظارت بر فرآورده‌های دامی، کنترل بیماری سل در گاو و تب مالت از جمله کارهای سال جاری سازمان دامپزشکی است.
معاون سازمان دامپزشکی جمعیت دامی را 120 میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت: از این جمعیت 80 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز و 12 میلیون راس نیز دام سنگین شامل گاو و گوساله به ارزش 65 هزار میلیارد ریال هستند که در 235 هزار مرکز و واحد تولیدی و عرضه فرآورده خام دامی در سطح کشور عرضه می‌شوند.
خداویردی بیان داشت: علاوه بر این نیز سالانه یک میلیارد قطعه جوجه‌ریزی در سطح کشور در مرغداری ها صورت می‌گیرد.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی در حوزه مقابله با بیماری‌های واگیر دامی، بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، نظارت بر فرآورده‌های دامی از تولید به مصرف با 747 واحد فنی و اداری و 6 هزار و 50 نفر نیروی کار در سطح کشور مشغول به فعالیت است.
وی عنوان داشت: همچنین برای کنترل و نظارت دام‌های وارداتی نیز در سطح کشور 132 واحد قرنطینه مرزی و بین استانی فعال هستند.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در دامپزشکی دارد در زمینه مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام حرف اول را در منطقه می‌زند.
خداویردی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال 86 ریشه‌کنی بیماری طاعون گاوی را در کشور اعلام و در زمینه کنترل بیماری تب‌برفکی نیز جزو کشورهای الگو معرفی شده است.
وی در ارتباط با کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان نیز تصریح کرد: با توجه به ارتباطی که با این کشورها وجود دارد و به دلیل تشکیلات و مشکلات سیاسی و اجتماعی که این کشورها دارند موجب می‌شود خطراتی از لحاظ انتقال بیماری‌ها برای کشور ما وجود داشته باشد که با وجود شبکه منسجم در سازمان دامپزشکی توانسته‌ایم به نحو مطلوب از بروز این بیماری‌ها به داخل کشور جلوگیری کنیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
خدا پدر روئسای قبلی سازمان را بیامرزد که چنین رتبه ای کسب شده است
نظر شما
ادامه