کد خبر: ۳۸۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
حکیم مهر -  در پی صدور مجوز از سه ماه گذشته برای واردات، 256 هزار و 700 راس گوسفند زنده از گرجستان و ارمنستان به کشور وارد می شود.
مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: واردات این تعداد دام زنده در پی صدور مجوزهای صادرشده در ماههای گذشته بوده و با موافقت وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.
دکتر صمد یگانه افزود: ارمنستان و گرجستان از کشورهایی هستند که از نظر ضوابط بهداشتی و گواهیهای بهداشتی مورد تایید جمهوری اسلامی ایران بوده و واردات دام زنده فقط از این دو کشور انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: دامهای زنده واردشده در مرزهای اردبیل و بناب کشتار می شوند و گوشت آنها به صورت بهداشتی به مراکز فروش حمل می شود.
یگانه ادامه داد: گوسفندان واردشده از کشور گرجستان نیز پس از حمل به فرودگاه پیام آورده شده و در کشتارگاههای استان تهران کشتار می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به آنکه کلیه مجوزهای واردات باید با دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام شود، این تعداد دامی که به کشور وارد خواهد شد، بر اساس مجوزهای صادرشده در ماههای گذشته بوده و هیچ ربطی به لغو واردات ندارد.
مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی یادآور شد: تنها دو کشور ذکرشده مورد تایید سازمان دامپزشکی برای واردات دام زنده هستند و سایر کشورها مناسب نیستند.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
جالب است روستای ما روبروی مرز ارمنستان است یعنی اگر یک خط مستقیم بکشیم فاصله ما با ارمنستان 200 متر نمی شود همه ساله گوسفندان منطقه ما یعنی نوردوز دوزال کردشت و سید محمد اقا و حتی خاروانا دچار تب برفکی و بلو تانگ می شوند جالب است که در سایت oie در مورد ارمنستان و گرجستان هیچ کامنتی در مورد گزارش این بیماری وجود ندارد چون این کشور ها تشکیلات دامپزشکی گسترده و دقیق ندارند .ادم به oie هم شک می کند .حالا نمایندگان دامپزشکی چه طوری مطالعات میدانی را در مورد این دو کشور انجام داده اند من نمی دانم .شاید گشتی اطراف سایات نوا زده اند و سرشان و تنشان گرم شده و چیزی حس نکرده اند .....؟؟
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
یادم رفت ذکر کنم این دام ها در تبریز هم کشتار می شوند اما کشتارگاه تبریز پروانه بهره برداری ندارد این مجوز چه جوری صادر شده است ؟؟... باید بررسی و پیگیری شود ...
مطلع
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
0
0
جالب این است که اگر این اتفاق در زمان رئیس قبلی سازمان دامپزشکی میافتاد در همین سایت شاهد غزل سرایی بودیم که به نقل از فلان ابن فلان این کار جنایتی است در حق کشور و فلان مدیر کل عامل دست برخیها است لیکن همین رفتار در حال حاضر چگونه تعبیر میشود شنیده بودیم رسانه در خدمت قدرتها میباشد حال ایمان آوردیم لیکن کاش رسانه هم صداقت داشت و قیمت آن را میگفت !!!
حق گو
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
0
0
عزيز جان مطالعه ميداني كدام است دو كارشناس ............... كه هر دو آنها ................ هم دارند جديدا براي بازديد اعزام شده بودند. بدون هيچ تجربه اي در زمينه بررسي هاي لازم جهت ريسك آناليز.
باورش سخته ولي مثل مديحه گوييهاي دكتر لطفي صحت دارد
نظر شما
ادامه