کد خبر: ۳۹۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در طی کریسمس اخیر، سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE)، ظهور انواع مختلف سو‌یه‌های آنفلوانزای پرندگان، را در نقاط مختلف دنیا گزارش داده است.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، این سویه‌ها شامل، سویه H5N6 در کره جنوبی، تایوان و هنگ کنگ، سویه H5N8 در روسیه و H5N1 در بنگلادش بوده است. این همه‌گیری‌ها همگی، اندکی پس از گزارش قبل از کریسمس شیوع سویه  H5N8  در پرندگان ایتالیا، که باعث معدوم شدن 17000 قطعه پرنده در فارم پرورش گوشتی گردید و همچنین شناسایی دو درگیری ویروس H5N6 در پرندگان وحشی هلند، به وقوع پیوسته است.

ایتالیا، از ماه ژوئیه، دومین موج همه‌گیری سویه H5N8 را تجربه کرده است و علاوه بر این، 48 همه‌گیری در پرندگان و جداسازی 9 مورد سویه بیماریزای فوق حاد H5 در پرندگان وحشی، توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (ECDC) و اداره ایمنی غذایی اروپا (EFSA)، از یکم ماه سپتامبر تا 15 ماه نوامبر، گزارش شده است.

یکی از نکات قابل توجه در این همه‌گیری‌ها، این است که تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان داده است که به اشتراک گذاشتن وسایل نقلیه و پرسنل، منجر به انتشار این بیماری در مناطق پرورشی دارای جمعیت بالای پرندگان خواهد شد.

تهدید کنونی

در همین حال، اداره محیط زیست و اداره غذا و امور روستایی انگلستان (DEFRA)، یک ارزیابی به روز شده در رابطه با انتشار سویه H5N6 در هلند ارائه داده است و یادآوری نموده که شناسایی ویروس در قوها بعلت الگوی مهاجرتی آنها، تا ماه فوریه ، تهدیدی جدی محسوب خواهد شد.

 

در حال حاضر DEFRA، میزان خطر ابتلا به بیماری آنفلوانزای طیور را در انگلستان تا حد متوسط دانسته و معتقد است که هم‌اکنون تمرکز اصلی باید بر روی امکان انتشار ویروس H5N6 به جای سویه H5N8 که در زمستان خسارات زیادی به اروپا وارد نمود، می‌باشد.

منبع:  poultryworld

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
خوبه که تو ایران هیچ سویه ای نداریم و با تدبیر مسئولین سازمان دامپزشکی و قرداد با ویروسها قراره چند سال اینده حوالی ایران افتابی نشوند!
فقط ما بیماری تنفسی با تلفات بالا داریم که با ما کاری نداره فقط صنعت مرغ و تخم مرغ را نابود میکنه!
اسوده بخوابید که داروغه بیدار است
نظر شما
ادامه