کد خبر: ۳۹۷۹۷


از نظر دوستداران گربه، تمامی این حیوانات ویژه و خاص هستند، اما در اینجا به معرفی تعدادی از گربه‌های خوش‌شانس که دارای خصوصیات ویژه و خاص‌تری هستند می‌پردازیم.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، گربه‌های ذکر شده دارای رکورد جهانی گینس هستند. این گربه‌ها هرکدام به نحوی، دارای صفات خاص و ویژه‌ای می‌باشند.


حرکات آکروباتیک یک گربه

"دیدگا" گربه استرالیایی قادر است در حالیکه روی اسکیت بورد، در حال حرکت است همه جر حرکات نمایشی نظیر غلت زدن و حتی پرش به مکان دیگر و ... را انجام دهد و تعادل خود را کاملا حفظ کند.

 

مو بلندترین گربه جهان

"سوفی اسمیت" گربه سیاه و سفید کالیفرنیایی، مو بلندترین گربه در جهان است. پوشش مجلل او در ماه نوامبر سال 2013،  به طول 25/6 سانتی‌متر بوده است.

 

کوتاه قد‌ترین گربه زنده دنیا

"لی‌لی پوت" گربه 9 ساله کالیفرنیایی از نژاد مانکچین، کوتاه‌ترین گربه زنده جهان است. قد او از شانه تا زمین، 13/3 سانتی‌متر می‌باشد.

 

بلند‌ قد‌ترین گربه خانگی جهان

"تروبل" گربه‌ای آمریکایی بود که از پنجه تا شانه، قدی معادل 48/26 سانتی‌متر داشت. تروبل در ماه اوت سال 2012 جان خود را از دست داد اما همچنان بلندقدترین گربه جهان است که تاکنون نامش به ثبت رسیده است.

 

گربه‌ای با بدنی بسیار کشیده

"لودو" از انگلستان کشیده‌ترین گربه جهان است. طول بدن این گربه، 118/3 سانتی‌متر می‌باشد. صاحب این حیوان داشتن گربه ای به این سایز را یک مزیت می داند و معتقد است همیشه لودو را به راحتی پیدا می کند.


گربه‌ای با بلندترین صدا در دنیا

"مرلین" گربه انگلیسی دارای سر و صدای زیادی است، زیرا او رکورد جهانی گینس را به خاطر داشتن بلندترین صدا در میان گربه‌های خانگی به خود اختصاص داده است. صدای این گربه بیشتر شباهت به غرش دارد و معادل 67/8 دسی‌بل ثبت شده است.

 
 
نظر شما
ادامه