کد خبر: ۴۰۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

در حالی که بسیاری از مردم واکسن آنفلوانزا را جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا انتخاب می‌کنند، برخی از افراد ترجیح می‌دهند از ترکیبات گیاهی استفاده نمایند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، مطالعات نشان می‌دهد که اکیناسه‌آ در میان تمام داروهای گیاهی، در بسیاری از موارد در درمان بیماری آنفلوانزا موثر می‌باشد. مطالعات منتشر شده در Current Therapeutic Research، حاکی از آن است که ترکیب گیاه اکیناسه‌آ (ریشه و قسمت هوایی گیاه) به همراه آقطی به اندازه داروی اسلتامیویر (تامی‌فلو) در درمان اولیه علایم بالینی بیماری عفونی ویروسی آنفلوانزا و جلوگیری از عوارض این بیماری موثر می‌باشد.

مطالعه قبلی که در این زمینه در ژورنال Virology منتشر شده، در رابطه با تاثیر عصاره الکلی گیاه اکیناسه‌آ تازه (95 درصد) و ریشه (5 درصد) بر 5 سویه از آنفلوانزای سویه A: H3N2 (آنفلوانزای فصلی هنگ کنگ)، H5N1 (آنفلوانزای پرندگان)، H7N7 (آنفلوانزای پرندگان و بیماریزا در انسان)، H1N1 (آنفلوانزای انسانی) و H1N1 (آنفلوانزای خوکی) می‌باشد.

محققان دریافتند که عصاره اکیناسه‌آ با میزان دوز توصیه شده و حتی با دوز پایین‌تر، تمام سویه‌های این ویروس را در آزمایشگاه غیرفعال می‌سازد. آنها بدین نتیجه رسیدند که استفاده از این گیاه می‌تواند در جهت کنترل و انتشار ویروس آنفلوانزا بسیار کاربردی و عملی می‌باشد. البته مطالعات بیشتری در موارد انسانی مورد نیاز است، اما این گیاه در کل عملکرد ضد ویروسی بسیار خوبی از خود نشان داده است.

منبع: dartmouthtribune

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
سلام
سرخارگل هستن اسم غربی ایشون اکیناسه هست
نظر شما
ادامه