کد خبر: ۴۰۱۶۱



در ادامۀ طرح ممنوعیت واردات گوشت مرغ از ایران، یک محمولۀ ۲۵ تنی گوشت مرغ که به شکل قاچاقی از این کشور به افغانستان وارد شده بود، در هرات کشف و ضبط گرديد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پژواک افغان نیوز، «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت که این محموله از سوی کارمندان امنیت ملی در شهر هرات به دست آمده است.

وی گفت بیش از۲۵ تُن گوشت مرغ، به گونۀ قاچاقی و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد هرات شده و قرار بود که در یکی از مارکت‌های شهر نگهداری و به فروش برسد.

سخنگوی والی هرات افزود که بر اساس ارزیابی ابتدایی، محصول این مقدار گوشت، دو میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد که راننده حامل این محموله بازداشت شده است.

ضیاءالحق رحمانی رئیس اتحادیه مرغ داران هرات گفت که درحال حاضر۱۶ مرغداری به علت شیوع بیماری انفلوانزا قرنطینه شده است تا جلو سرایت آن گرفته شود.

وی افزود که درپی شیوع این مرض، خرید و فروش گوشت مرغ به میزان چشمگیری کاهش یافته است و مالکان مرغداری‌ها، بسیار زیان دیده‌اند.

عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت و مالداری هرات گفت که بزودی، تمام مرغ‌های آلوده به مرض انفلوانزا در هرات، از بین برده خواهند شد.

به گفته وی، درپی شیوع این مرض، کشتار مرغ در سطح شهر به گونۀ انفرادی ممنوع شده است و باید تمام مرغ ها در کشتارگاه‌ها ذبح شوند.

از سه هفته به این سو، بخاطر شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان که گفته می‌شود از ایران به افغانستان سرایت کرده، واردات گوشت مرغ از این کشور ممنوع گردیده است.


نظر شما
ادامه