کد خبر: ۴۰۱۷۴


مردی در منزل خود از 300 گربه نگهداری می‌کند. بطوریکه این مکان را به منزلی جذاب برای آنها مبدل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «کریس آرسنالت» 58 ساله، برای مقابله با غم و اندوه از دست دادن فرزندش، زندگی و منزل خود را وقف نجات و مراقبت از بچه‌گربه‌های بی سرپناه نموده است.

این مامور قطار بازنشسته تمام منزل و حیات خود را در اختیار دوستان گربه خود قرار داده و تنها مکان مختص او تختخوابش است که در همانجا می‌خوابد و غذا می‌خورد.


او تمام روز مشغول نگهداری از گربه‌ها است. ظروف آبخوریشان را پر می‌کند، بستر‌هایشان را تعویض نموده، زمین را تی می‌کشد و برای شام این دوستان کوچکش مرغ سرخ می‌کند!

 

وی هم‌اکنون از حدود 300 گربه مراقبت می‌نماید و در حال حاضر در مدفورد نیویورک زندگی می‌کند. آرسنالت می‌گوید: من به واقع معتقدم که اگر انسان علاقه به هرکاری داشته باشد، می‌تواند آنرا به انجام برساند. من عاشق این کار بودم و آن را انجام دادم. خانه من بزرگ است و حیاط بزرگی دارد. بهترین مکان برای نگهداری گربه‌ها است. من خودم این مکان را برایشان طراحی کردم و ساختم.

 

وی گفت: اولویت اصلی برای من تامین ایمنی و بهداشت برای حیوانات است. من بایستی همه وسایل را بشویم و تمیز نمایم. کفپوش زمین از جنس وینیل بوده و دیوارها با ورقه‌های پلاستیکی پوشانده شده است. در خارج از منزل سطوح بتنی است و به راحتی با شلنگ شسته می‌شود.

 

وی افزود: من مکان کوچکی را برای خود اختصاص دادم. حمام و دستشویی جداگانه دارم و در آن فضا مایکروویو و توستر خود را گذاشته ام.

این منزل در سال 2006 تاسیس شد. منابع مادی این کار را آرسنال از هزینه شخصی به عهده گرفته البته کمک‌های مردمی هم به وی می‌رسد. هزینه‌های این مکان در سال 2016، 101 هزار دلار برآورد شد که شامل 80 هزار دلار هزینه خوراک گربه‌ها، 21 هزار دلار هزینه دارو و خدمان دامپزشکی بوده است.

 

آرسنالت دو ماه پس از مرگ پسرش در سن 24 سالگی در حادثه تصادف، تعدادی گربه بیمار را در ایستگاه قطار محل کار خود پیدا می‌کند. او می‌دانست که در صورت رها کردن آنها در آن وضعیت باعث مرگ آنها خواهد شد. لذا وی آنها را که حدود 30 گربه بودند، به منزل خود آورد.

 

او از کودکی عاشق حیوانات بود. وی پس از مرگ فرزندش با نگهداری گربه‌ها به آرامش رسید. در سالهای بعد وی با موسسات خیریه و پناهگاه‌های حیوانات تماس گرفت و تعداد گربه‌های بیشتری را پذیرفت، تا اینکه جمعیت آنها به حدود 300 گربه رسید.

وی هر روز گربه‌های بیمار را درمان نموده و اگر بیماریشان حاد بود به دامپزشک مراجعه می‌کند. جالب اینجاست که جهت کنترل وضعیت گربه‌های بیمار از یقه‌های کاغذی رنگی استفاده می‌نماید. همچنین در بدو ورود، گربه‌ها را تحت نظر دامپزشک عقیم می نماید.

 

با وجود چالش های زیاد، وی از اینکه توانسته جان گربه‌های بیماری که محکوم به اتانازی بوده‌اند را نجات دهد و به این کار خود افتخار می‌کند. او می‌گوید: هر روز صبح که در اتاق خوابم را باز می‌کنم، پشت در 50 یا 60 گربه منتظر من هستند.

منبع: independent.co.uk

نظر شما
ادامه