کد خبر: ۴۰۲۷۵



«دکتر احمد شریعتی» در این مراسم که در محل شبکه دامپزشکی مشهد انجام شد گفت: وظیفه مندی زیادی در سازمان دامپزشکی وجود دارد که گاها اهمیت این سازمان را حتی از برخی وزارتخانه ها نیز بیشتر می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، وی افزود: دام و طیور، دومین سرمایه ملی کشور بعد از نفت بوده و دامپزشکی با صیانت از این سرمایه مولد و اثرگذار، نقش مهمی در سلامت، اقتصاد و اشتغال دارد.

شریعتی با اشاره به ورود سالانه 28 میلیون زائر به استان و مشهد یادآور شد: وظیفه تامین فرآورده های خام دامی برای این عده و نیز مجاوران آستان مقدس رضوی از جمله فعالیت های دامپزشکی است و شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با داشتن تنها 7 اکیپ ولی با کار جهادی تواسته است از بروز هرگونه مخاطره ای در این خصوص جلوگیری کند.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام داشت: حدود 800 بیماری مشترک بین انسان و دام داریم و همکاران ما در شرایط سخت کاری، وظیفه صیانت از سرمایه دامی، سلامت و بهداشت عمومی را به عهده دارند.

وی با اشاره به تولید سالانه 15 میلیون تن فرآورده های خام دامی، از نقش مهم و اثرگذار دامپزشکی در این میزان تولید گفت.

شریعتی یادآور شد: مشهد، پیشانی استان است و عمده فعالیت های دامپزشکی استان در این شهرستان در حال انجام است به عنوان نمونه؛ 800 دامپزشک بخش خصوصی، 200 مرکز درمانگاهی، 6 بیمارستان دامپزشکی و 25 درمانگاه دام کوچک در حال فعالیت هستند و اولین انتظار من از رییس جدید شبکه دامپزشکی مشهد وجود بخش خصوصی قوی در شهرستان و افزایش تعامل با این بخش است.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر خسروی نیا از دکتر محمود جوادی نژاد نیز به عنوان یک چهره متعهد و باتجربه یاد کرد که سابقه دیرینه ای در دامپزشکی کشور و شهرستان های استان داشته است و وی را به عنوان رییس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد معرفی کرد.

یادآور می گردد در این مراسم، معاون سیاسی فرماندار مشهد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و برخی از مسئولین شهرستان حضور داشتند.











 

نظر شما
ادامه