کد خبر: ۴۰۳
رییس اداره غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت، با تاکید بر هموطنان و روزه‌داران مبنی بر خرید محصولاتی با نشان ایمنی سلامت گفت: به عنوان مثال در این محصولات در شیر بسته بندی شده افزون بر کلسیم، ویتامین‌های خاصی نیز وجود دارد که در ارتقای سلامت مردم سودمند است...

مهندس سعید رضا رضایی،  محصولات سالم و دارای نشان ایمنی و سلامت را محصولاتی با نشان سیب سبز به همراه علامت تاکید (چک مارک) برشمرد و افزود: در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط خاص میزان مصرف شیر و خرما افزایش می‌یابد؛ از این رو به روزه داران توصیه می‌شود ضمن توجه به نحوه و شرایط نگهداری این قبیل محصولات هنگام خرید به پروانه ساخت، وجود برچسب حاوی مشخصات کارخانه تولید و نیز تاریخ تولید و انقضاء توجه کنند.

وی، با بیان اینکه خرماهای مشمول بسته بندی پس از طی پروسه و مراحل بهداشتی بسته بندی و عرضه می‌شوند، گفت: برخی از واحدهای تولید خرما پروانه ساخت بسته بندی بهداشتی را ازوزارت بهداشت اخذ کرده‌اند.

رییس اداره غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به علت کاهش سطح ایمنی بدن روزه داران مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها خواهند شد، گفت: از این رو فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های عرضه کننده محصولات هم باید دقت ویژه‌ای در حفظ و نگهداری این قبیل محصولات داشته باشند.

مهندس رضایی، با تاکید بر هموطنان در پرهیز از خرید محصولات زیرپله‌ای و غیرمجاز به ویژه محصولات لبنی و شیر در ادامه توضیح داد: زنجیره توزیع محصولات غذایی شامل چند بخش است. به عنوان مثال واحد نظارت تولید شیر از دامداری تا کارخانه برعهده دامپزشکی، از کارخانه تا فروشگاه برعهده معاونت غذا و دارو و در سطح عرضه معاونت سلامت عهده دار نظارت است.

وی، در پایان یادآور شد: چنانچه مصرف کنندگان از هر محصولی شکایتی داشته باشند می‌توانند به معاونت غذا و دارو و اداره نظارت هر دانشگاه علوم پزشکی واقع در هر استان مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه