کد خبر: ۴۰۵۰۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نگاه شما:
«دکتر علیرضا گائینی» از همکاران دامپزشک و مدیرمسئول پایگاه خبری صنعت طیور ایران در واکنش به اظهارات اخیر دکتر طلاکش مبنی بر مخالفت جدی با استفاده از واکسیناسیون آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور، در یادداشتی نوشت ...
 

حکیم مهر: «دکتر علیرضا گائینی» از همکاران دامپزشک و مدیرمسئول پایگاه خبری صنعت طیور ایران در واکنش به اظهارات اخیر «دکتر فرزاد طلاکش» دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ تخم‌گذار ایران مبنی بر مخالفت جدی با استفاده از واکسیناسیون انفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، در یادداشتی نوشت:

تا آنجا که بنده اطلاع دارم، دکتر طلاکش دیگر مشاور سازمان نیستند‌. اتفاقاً ظاهراً از همان روزی که ایشان دیگر مشاور سازمان نبودند، آنفلوآنزا طغیان کرد. سال های پیش وضعیت گل و بلبل بود و از زمان تصدی گری دکتر رفیعی پور و دکتر ماکنعلی آنفلوآنزا در ایران معضل شد!

کانونی که ۱۷ عضو در سرتاسر کشور دارد، بایستی پیگیر حقوق این واحدها در حد همان ۱۷ عضو باشد. شکل گیری و جهت گیری "کشوری" چنین کانونی اندکی عجیب است.

از سوی دیگر در حداقل 3 جلسه از 5 جلسه ای که دکتر طلاکش می فرمایند و بنده حضور داشتم، پاسخ مخالفین به نحوی داده شد که کسی دیگر از بین ایشان بلند نمی شد تا حرفی بزند.

استاد بزرگمهری فرد در یکی از این جلسات فرمودند "دوستان مخالفی که در جلسات قبلی از مخالفت با استفاده از واکسن با صدای بلند فریاد می زدند، چرا پیدا نیستند؟ حداقل یکی از آنها صحبتی بکند!"

اما در این بین، بیانیه کمیته به اصطلاح تخصصی طیور جامعه دامپزشکان ایران تحت شرایطی که دکتر محبی در برنامه گفتگوی ویژه خبری از مواضع خود عقب نشینی کرد، جای سؤال داشت، دارد و خواهد داشت.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
با تشکر ازجهت گیری درست اقای دکتر گائینی وحمایت از دیدگاه شان .
دکتر صالحی قمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
دکتر عزیز همشهری عزیز چه خوبه ادمی نظر خودش رو بیان بکنه به نظر دیگران کاری نداشته باشه.
بیان کردن اسامی خوش نام حرفه مثل همکار عزیزم دکتر بزرگمهری باعث تایید صحبت و نظریه احدی نمیشود.
جناب دکتر محبی تخصصی در امور بیماری های طیور ندارند.که نظرات ایشان مورد استناد باشد.
در اخر بنده از امضا کنندگان بیانیه کمیته تخصصی جامعه دامپزشکان بودم هنوز هم اعتقاد دارم که واکسن و واکسیناسیون بر علیه بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان اخرین حلقه از میارزه هست تا شما یا متولیان امور شرایط را اماده برای واکسن نکرده باشند وضعیت به مراتب بد تر از این خواهد شد
واما شما نفرمودید که با توجه به اوضاع فعلی صنعت در تمامی موارد ایا موافق واکسن هستید یاخیر فقط جهت ثبت در تاریخ سوال شد منظور دیگری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
اقای دکتر گایینی
بهتر است کمی صادق باشیم و مردم را فدای اغراض شخصی نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
زیاد به اظهار نظر شفاهی استادان محترم اعتماد نفرمایید زیرا با همان قطعیتی که بله می گویند با فرمولی بله آنها نه میشود و بالعکس
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
با سلام همین نظریه های بدون پشتوانه علمی با گذشت یکسال بی پاسخ نخواهد ماند واکسیناسیون با شکست مواجه خواهد شد حتی منجربه عزل ونصب دوباره در سازمان خواهد شد اقا شما بهتره به جای اساتید طیور از ویروس شناسان کمک بگیرید. نه از متخصصین طیور که الان با کم شدن طیور کشور متضرر شدن. شما باید ملاک هزینه های ملی رو ملاک قرار بدید. اقا واکسن جواب نخواهد داد این واقعیتی است بهترکه نخواهد شد بدتر از قبل خواد شد حتی منجر به جهش های متوالی وتولید سویه های جدیدتر و خدای نکرده تولید سویه های مشترک با انسان میگردد. جناب اقای دکتر رفیعی پور با این کار بیشتر از همه به خود ضربه خواهد ضد شکی در ان نیست پروژه با شکست مواجه خواهد شد. راهکار ندادن مجوز به مرغداری های بدون امنیت زیستی مناسب و معدوم سازی است فعلا با گرم شدن هوا مرغداران حتما پولت ریزی رو شروع خواهند کرد و حتی شده جوجه یک روزه تخمگذار وارد کرد تا همه مرغداری ها پر شن و تولید افزایش پیدا کنه. واکسن نه جلو شدینگ ویروس رو میگیره نه تلفات رو کم میکنی کنترل میکنه ولی تلفات بعد پاساژهای مکرر ویروس در مرغداری افزایش پیدا خواهد کرد چون ویروس حادتر خواهد شد در ثانی همه مرغداری های تا شعاع در گیر خواهند شد و گزارش نخواهیم داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
باعرض سلام خدمت تمامی همکاران عزیز و اساتید ارجمند
درخصوص بحث زدن یا نزدن واکسن آنلوانزا به اندازه لازم با دیدگاه ها و از زوایای متفاوت اعلام نظر شد و مطمئنا مسئولین مربوطه نظرات را مطالعه کرده اند. درعین حال تصمیم گیرنده نهایی سازمان دامپزشکی است. فارغ از این موضوع که چقدر این تصمیم صحیح است، نظر سازمان بر اجرای آن است پس بذارید حداقل با فراغ بال بیشتر سیاستگذاری و وظیفه خودش را انجام دهد. انشاالله خیر است.
ادکتر عباس فرهمند
|
United States of America
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
معضلی بنام آنفلوآنزا فوق حاد درایران وسایر کشورها پیش امده لازم است بایک مشورت بین المللی صاحب نظران بخصوص ویروس شناسان ودست اندرکاران طیور ومسئولین سازمان که تصمیم نهایی باید بگیرند و از نظز حقوقی جوابگو باید باشند گرفته شود وعمل گردد وجای مانور فردی در کار نباشد تا بتوان تصمیم درست دراین مورد گرفته شود ضمنا"حفظ سرمایه دامی وبهداشت عمومی در مجموع لحاظ گردد واگر بغیر از واکسیناسیون راه دیگری وجود دارد با ادله مثبت ارائه گرد وگرنه مخالفت را حل نیست
رضایی
|
United States of America
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
مخالفت با انجام واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد بسیار جامع و گسترده بوده.از تشکل های صنفی و تخصصی تا مراجع نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور همگان مخالفت خود را ابراز کردند اما ظاهرا قرار است با واکسیناسیون ضعف سازمان در ریشه کنی بیماری پوشانده شود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
سازمان بازرسی حق دارد وارد این فضا بشود¡!!!!!!!!!
این یعنی حاکمیت دوگانه؟؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
سلام.همکاران گرامی موضوع واکسیناسیون انفلوانزای طیور شده طنز محافل دامپزشکی.چون ما یک سیستم مدیریتی نداریم و با روز مرگی سر می کنیم ،امروز انفلوانزا کلی تلفات و نابودی سرمایه ملی فردا یک بیماری دیگر و پس فردا یک بیماری دیگر.
نظر شما
ادامه