کد خبر: ۴۰۵۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل شیلات مازندران گفت: نخستین محموله گوشت ماهیان خاویاری پرورشی مازندران به روسیه صادر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسین‌علی رستمی» اظهار داشت: نخستین محموله از محصولات شیلاتی به ظرفیت حدود 18 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی منجمد از مرز آستارا به کشور روسیه صادر شد .

وی ارزش اقتصادی این محموله را 127 هزار دلار اعلام کرد و افزود: مازندران به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری کشور دارای 15 مزرعه فعال به ظرفیت تولید دو هزار و 500 تن گوشت و 32 تن خاویار پرورشی بوده که در سال گذشته 1500 تن گوشت و 1500 کیلوگرم خاویار تولید و به بازار مصرف عرضه شد و پیش بینی می‌شود در سال جاری به میزان 10 درصد به آن اضافه شود.

رستمی بیان کرد: 12 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران در حال احداث بوده که تعدادی از آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است و امیدواریم که در سال آینده به بهره برداری برسند.

مدیرکل شیلات مازندران  تصریح کرد: مازندران دارای مقام نخست تولید گوشت و خاویار پرورشی در کشور بوده و بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری خاورمیانه در جویبار مازندران در حال بهره برداری است.

وی بیان کرد: تنها مرکز تکثیر ماهیان خاویاری بخش خصوصی در مازندران مستقر  در پایانه صادرات ماهیان خاویاری و سایر آبزیان در چپکرود شهرستان جویبار در حال احداث بوده که می‌تواند نقش موثری در رونق صادرات و ارزش افزوده محصولات شیلاتی داشته باشد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
چقدر بهداشتی!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
واقعا اینمحموله غیر بهداشتی به صورت سرزده صادر شد؟؟؟؟ فکر نمی کردم استاندارد های روسیه اینقدر پایین باشه.
نظر شما
ادامه