کد خبر: ۴۰۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه خودروی سواری که مبادرت به حمل دام زنده از شهرستان زابل به مقصد استان خراسان رضوی می‌نمودند با همکاری پلیس‌راه و پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان نهبندان متوقف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «دکتر محمد راه ‌انجام» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: حمل غیر مجاز دام سبب انتشار بیماری‌های واگیر دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین موجب تهدید امنیت بهداشت عمومی می‌شود.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه مشترک بین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان دامپزشکی کشور در زمینه کنترل بهداشتی تردد دام، پلیس راه شهرستان نهبندان یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۰ راس گوسفند و یک دستگاه خودروی سواری حامل شش راس گوسفند غیرمجاز را که بدون گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام به حمل دام می‌نمودند، پس از توقیف و برای تعیین تکلیف تحویل شبکه دامپزشکی نهبندان نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: محموله‌‌های توقیفی بلافاصله در محل دامداری فرد معتمد شبکه دامپزشکی قرنطینه گردید و به جهت شناسایی عملیات پلاک کوبی صورت گرفت و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

راه انجام با تأکید بر اینکه عبور و مرور و نقل‌ و انتقال دام زنده و فرآورده‌های خام دامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است خاطرنشان کرد: دامداران و سایر افرادی که قصد خرید و فروش دام زنده را دارند باید پیش از جابجایی دام‌ها با خودرو مناسب و دارای کد رهگیری، گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی دریافت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۱ محموله دام غیر مجاز شامل شش دستگاه اتوبوس، ۴ دستگاه خودروی سورای و یک دستگاه کامیون که مبادرت به حمل ۸۵ راس دام سبک از شهرستان زابل به مقصد سایر استان‌ها می‌نمودند توسط نیروی انتظامی و با همکاری پست قرنطینه دامپزشکی نهبندان متوقف شدند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
گوسفند كه خوبه
سازمان دامپزشكي بهتره بدونه كه ميدونه واكسن هم توسط برادران و خواهران قاچاقچي از طريق ناوگان اتوبوسراني و بعضاً كاميونهاى حمل بار به مقصد ارسال ميشود
نظر شما
ادامه