کد خبر: ۴۰۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر



«دکتر طالبی» رئیس دانشگاه اصفهان با هیات همراه از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ در ابتدای این بازدید در جلسه‌ای که در دفتر مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد، «دکتر موحدی» ضمن خوش آمدگویی به دکتر طالبی و هیات همراه، گوشه‌ای از وظایف و مسئولیت‌های دامپزشکی را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ضمن تشریح برخی سختی‌های اقداماتی که پرسنل دامپزشکی انجام می دهند، اظهار داشت: مبارزه با بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان جزو مسئولیت های دامپزشکی می باشد که در این مسیر، همکاران علاوه بر در معرض خطر بودن ابتلاء به این بیماری ها، خطر مصدومیت نیز آنها را تهدید می نماید.

وی در ادامه با اشاره به نظارت‌های بهداشتی که بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام می دهد، افزود: کیفیت محصول تولیدی و تولید بهداشتی جزو اولویت های این اداره کل می باشد، به نحوی که سعی می شود در تمامی مراحل عالی ترین نظارت ها انجام شود.

دکتر موحدی در ادامه با تاکید بر این موضوع که تمام فرآورده‌های صادراتی مرتبط با دام می بایست مورد تایید دامپزشکی استان اصفهان باشد، تصریح کرد: صادرات انواع فرآورده های خام دام خوراکی و غیرخوراکی می بایست با تایید دامپزشکی انجام شود و در این مسیر علاوه بر نظارت هایی که بر تولید محصول صورت می گیرد، قبل از صادرات آزمایش های لازم در راستای گذراندن استانداردهای کشور مقصد را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان با اشاره به شعار دامپزشکی در خصوص نظارت بر فرآورده از مزرعه تا چنگال، خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر ادارات تخصصی مثل دامپزشکی با دانشگاه در راستای هدفمند کردن تحقیقات و پایان نامه ها در جهت استفاده در عمل که در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه می تواند بسیار موثر باشد، بسیار الزام آور به نظ می رسد.

دراین جلسه دکتر طالبی ضمن ابراز خرسدی از حضور در اداره کل دامپزشکی، بیان داشت: استان اصفهان دارای ظرفیت های نهفته علمی و عملی است که متاسفانه از آن غافل شده ایم و دانشگاه اصفهان در پی استفاده از این ظرفیت ها جهت پیشبرد اهداف استانی و ملی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به مرکز تخصصی ویروس‌شناسی که در دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده، ادامه داد: با توجه به امکانات و ظرفیت های این آزمایشگاه و دکتر نیلی که یکی از متخصصین ویروس شناس دامپزشک بعنوان مدیر این مجموعه فعالیت می نماید، امید است که با همکار های دوجانبه ی بیشتری که در آینده ایجاد می شود در جهت اهداف دامپزشکی و اقدامات پژوهشی در راستای کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گام های موثر برداشته شود.

رئیس دانشگاه اصفهان در پایان ضمن اعلام آمادگی هرگونه همکاری با اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم این دو بخش در پیشبرد اهداف کشور و تحقق عملی شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به آن نگاه ویژه‌ای دارند، بسیار می‌تواند راه گشا باشد.

در ادامه دکتر طالبی با هیات همراه از بخش‌های مختلف بازدید نمودند و ضمن آشنایی با همکاران، با وظایف و مسئولیت‌های هر بخش آشنا شدند.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
ایشان پاتولوژیست طیور هستند نه ویروس شناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
اتخصص قای دکتر نیلی استاد بازنشسته دانشگاه شیراز آسیب شناسی طیور است.ویروس شناسی نیست
دکتر بهرام دستفروشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
سلام.آقای دکتر از هم دانشگاهی های اینجانب در دپارتمان طیور دانشگاه بریسبین استرالیا بودند.تخصص ایشانAvian Pathlogy است و نام کامل ایشان دکتر حسن بحرالعلوم احمد آبادی می باشد. با تشکر
نظر شما
ادامه