کد خبر: ۴۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از احداث درمانگاه‌های ویژه‌ برای حیات وحش در کشور خبر داد.

دکتر محمد باقر صدوق افزود: هدف از ایجاد این درمانگاه‌ها امدادرسانی فوری به حیات وحشی است که مورد صدمه و آسیب قرار گرفته است. وی با انتقاد از قاچاق حیوانات خصوصا پرندگان گفت: اکثر این محموله‌ها از مرز پاکستان وارد کشور می‌شوند که امیدواریم با همکاری پلیس مرزبانی ناجا میزان این تخلفات را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تجارت حیوانات وحشی سومین قاچاق بزرگ در دنیاست که ضرورت دارد در این خصوص توجه ویژه‌ای صورت گیرد. صدوق با اشاره به الحاق ایران به کنوانسیون تجارت گونه‌های در معرض خطر انقراض (سایتیس) گفت: بر این اساس ورود، خروج و جابه‌جایی و نقل و انتقال گونه‌های در معرض خطر انقراض باید با مجوز سایتیس صورت بگیرد و این مجوز هم توسط کشور صادر‌کننده و هم کشور وارد‌کننده تایید شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور باغ‌وحش‌ها تحت نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفتند. وی با اشاره به شناسایی 36 باغ‌وحش و 31 مرکز نگهداری حیوانات وحشی در کشور گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وضعیت بهداشتی 31درصد باغ‌وحش‌ها و وضعیت تغذیه 42 درصد آنها مطلوب نیست. از سوی دیگر، تنها 16درصد مراکز نگهداری حیوانات وحشی از شرایط مناسبی برخوردارند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
0
0
امیدوارم فقط هدف ساخت و افتتاح کلینیک نباشه و تجهیزات پایه و لازم یک کلینیک حیات وحش رو هم در نظر بگیرن. همین طور فردی که برد تخصصی بیماری های حیات وحش داشته باشه که البته در ایران نداریم و.....
نظر شما
ادامه