کد خبر: ۴۲۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد گفت: طی بازرسی صورت گرفته از کارگاه جوشکاری و یک مرکز موم عاج کنی در بخش مهردشت شهرستان نجف آباد، مقادیری اقلام دارویی غیر مجاز و قاچاق کشف و ضبط گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، «دکتر محمد‌مهدی حسن‌پور» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد ضمن اعلام این خبرگفت: در بازرسی صورت گرفته از یک کارگاه جوشکاری و مرکز موم عاج کنی در بخش مهردشت شهرستان نجف آباد که توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی و با همکاری شبکه محترم بهداشت و درمان و نیروی محترم انتظامی در راستای دستور مقام محترم قضایی صورت گرفت، و با عنایت به در اولویت بودن مبارزه با دارو های قاچاق و غیر مجاز که اثرات زیان باری برروی فرآورده‌های خام دامی باقی می گذارند، تعداد 85 قلم انواع داروهای غیر مجاز کشف و جمع آوری گردید، و پرونده افراد متخلف پس از تشکیل به مراجع قانونی ارجاع شد. همچنین یک محموله عسل مشکوک به تقلب به وزن تقریبی 2 تن، تا زمان اخذ نتایج آزمایشات لازم برروی آن توقیف گردید.

وی با ابراز نگرانی از عرضه داروهای قاچاق و تقلبی توسط این قبیل فروشندگان افزود؛ بسیاری از فروشندگان و مصرف‌کنندگان این داروها، از مضرات، کیفیت و محتوای این داروهای غیرمجاز که خارج از شبکه مجاز عرضه دارو و مواد بیولوژیک کشور توزیع می‌گردد آگاهی ندارند و باعث به خطر انداختن سلامت عموم جامعه می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مصرف داروهای دامی بدون نظارت سازمان دامپزشکی می‌تواند صدمات جبران ‌ناپذیری را در سلامت دام‌ها و بهداشت عمومی جامعه داشته باشد تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی علاوه بر کنترل مستمر کلیه داروهای دامی موجود در داروخانه‌ها و یا مراکز درمانی، کلیه مراکز مرتبط با زنبور عسل را به طور دقیق رصد می‌نمایند و در صورت مشاهده موارد تخلف برابر مقررات برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

وی بار دیگر از زنبور‌داران تقاضا نمود: داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیکی، سموم و مواد ضدعفونی را تنها از داروخانه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، انقضاء، پروانه بهره‌برداری و مجوز صادره از سوی دامپزشکی توجه نمایند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
عسل ها که نه آب نبات ها با برندهای آذرکندو - دریان کندو - آریبال - چهل گیاه - آویشن - میرنجمی - خشکپاک و... تقلبی هستند حالا دیگر دارو برای زنبور عسل لازم نیست .
ماشاالله این عسل ها - عسل های پاکی هستند و آفتا و مهتاب ندیده اند در کارخانه ها و در کارگاهها
در داخل دیگ ها با رنگ چای و انواع اسانس ها تهیه می شوند .....
نظر شما
ادامه