کد خبر: ۴۲۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دكتر علی‌صفر ماكنعلی» اظهار داشت: اجرای روش standby در گاوداری‌های بزرگ در سال جاری به منظور مدیریت خطر احتمالی ورود و پخش ویروس تب برفكی در واحد به اجرا گذاشته می‌شود ...
 

حکیم مهر: کمیته ملی تب برفکی با هدف مدیریت کارامد واکسیناسیون تب برفکی در واحدهای اپیدمیولوژیک با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، معاونین سلامت و مسئولین بهداشت و مدیریت بیماری های دامی هشت استان مهم كشور، موسسه رازی، دانشگاه و سایر تولیدكنندگان واكسن تب برفكی و اتحادیه دامداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دكتر علی صفر ماكنعلی» با اشاره به ضرورت رعایت نکات امنیت زیستی لازم در واحدها جهت كاهش مخاطرات ناشی از گسترش انتشار عوامل بیماری زا، اظهارکرد: تردد افراد متفرقه و واكسیناتورها، استفاده از وسایل مشترک و سرنگ های دارای سرسوزن های فلزی چندبار مصرف و سایر عوامل نقش بسیار زیادی در انتشار و گسترش عامل بیماری زا دارند، لذا اجرای روش standby  در گاوداری های بزرگ در سال جاری به منظور مدیریت خطر احتمالی ورود و پخش ویروس تب برفكی در واحد بوده كه پیش بینی می شود در سطح ٥٥٠ واحد دامداری صنعتی بزرگ به اجرا گذاشته شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: اقدام سریع واكسیناسیون و خدمات رسانی به واحدها و مجتمع های دامداری های صنعتی یكی از مهم ترین ابزارهای كنترل و پیشگیری ازبیماری های دامی محسوب می شود، به طوری که اقدام به هنگام و به موقع با استفاده از واكسن در دسترس، یكی از الزامات برای رسیدن به اهداف كنترل در مواقع غیر عادی و غیر مترقبه است.

وی تصریح کرد: تامین و داشتن ذخیره استراتژیك واكسن یكی از مهم ترین فاكتورها برای اجرای عملیات سریع در مواقع غیر مترقبه در كانون ها و مناطق اطراف آن محسوب می شود؛ به عبارت دیگر وجود واكسن به اندازه كافی در محل دامداری یا نزدیکترین سایت دامپزشکی در دسترس می تواند برای کنترل بیماری و جلوگیری از اشاعه و گسترش آن مفید باشد.

دکتر ماکنعلی بیان کرد: واکسیناسیون تب برفکی به دو شکل رایگان و بهادار اجرا خواهد شد که در این راستا واکسیناسیون واحدهای صنعتی بصورت بهادار انجام شده و واکسیناسیون رایگان را در کلیه دامداری های سنتی، روستایی و عشایری خواهیم داشت.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این هم اندیشی بود؟!!!
نظر شما
ادامه