کد خبر: ۴۴۰۲۵



اولین کنگره ملی بهداشت مواد غذایی با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه و انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حسین تاجیک» دبیر علمی کنگره ملی بهداشت مواد غذایی در ارومیه گفت: ۲۴۰ نفر از متخصصان صنایع و علوم غذایی در مجموع ۴۲۰ مقاله در موضوعات مختلف به دبیرخانه این کنگره مقاله ارسال کرده‌اند.

تاجیک بهداشت بازرسی گوشت، سم شناسی مواد غذایی، بهداشت و صنایع شیر، استفاده از ترکیبات طبیعی در محصولات غذایی، بهداشت و فرآوری محصولات شیلاتی، کنترل بیولوژیک عوامل بیماری زا در مواد غذایی، روش‌های نوین نگهداری مواد غذایی، سیستم‌های مدیریتی در بهداشت و ایمنی مواد غذایی، سیما‌ی بسته‌بندی فعال هوشمند در مواد غذایی، غذا؛ تغذیه و سلامتی، تقلبات در مواد غذایی، سیمای نانو فناوری و زیست فناوری در ایمنی غذا، استاندارد‌های ملی و بین المللی مواد غذایی، روش‌های مدرن شناسایی و آنالیز آلاینده‌های غذایی از جمله موضوعات مقالات ارسال شده به این کنگره ملی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از بین مقالات رسیده ۳۴ به صورت سخنرانی و ۳۰۶ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شده است.

دبیر علمی کنگره ملی بهداشت مواد غذایی هدف از برگزاری این کنگره را ارائه آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی در خصوص بهداشت مواد غذایی برشمرد.

تاجیک گفت: برگزاری ۶ کارگاه علمی و تخصصی مرتبط با رشته بهداشت مواد غذایی از برنامه‌های جنبی این کنگره است.



نظر شما
ادامه