کد خبر: ۴۴۸۰۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
 

 «آیت الله جوادی آملی» ابراز داشت: برخی از انسان ها البته در خلاف مسیر انسانیت خود حرکت می کنند، مثلا در شرایط امروز کشور برخی موش گونه زندگی می کنند! این شخص 2 تن طلا ذخیره می کند برای چه؟! مگر پرنده ای که چیزی ذخیره نمی کند و هزاران کیلومتر کوچ می کند، روزی او تامین نمی شود؟! خدا روزی همه موجودات را تامین می کند وقتی می توان مانند کبوتر و کبک آزادمنشانه زندگی کرد چرا موش گونه زندگی کنیم؟! وقتی فرمود در قیامت برخی به شکل حیوان محشور می شوند به همین دلیل است که این شخص در دنیا در مسیر موش شدن و حیوان شدن حرکت کرده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «دکتر کولیوند» سرپرست سازمان اورژانس کشور به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گزارشی از فعالیت ها و اقدامات سازمان اورژانس کشور به ویژه در حوادث طبیعی و مراسمات ملی و مذهبی از جمله اربعین حسینی به محضر معظم له ارائه کرد.

 «آیت الله جوادی آملی» در سخنانی اظهار داشت: جریان پزشکی از آنجا که مربوط به انسان است در اوج قرار دارد و لذا تمام مشاغل وابسته به پزشکی مانند اورژانس نیز در اوج خواهند بود، اما اگر پزشکی را بیطاری بدانیم، طبیعتاً سطح کار اورژانس هم پایین خواهد آمد، در نتیجه باید ببینم چه تعریفی برای انسان در ذهن داریم.

وی بیان داشت: اگر انسان را مرغ باغ ملکوت دانستیم و فهمیدیم که انسان موجودی ابدی است، آنگاه متوجه خواهیم شد که انسان حیوان نیست تا همه مشکلات و بیماری های او با آزمایشگاه موش حل شود.

این مرجع تقلید گفت: اینکه خداوند در قرآن می فرماید برخی بیمار دل هستند، این مطلب را با آزمایشگاه موش که نمی توان ثابت کرد! درمان اینگونه از بیماری ها نیز از آزمایشگاه موش بر نمی آید، لذا ما باید بین انسان و حیوان فرق بگذاریم، اگر جایگاه انسان روشن شود تازه جایگاه اورژانس روشن خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی به دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس از آنجا که همه کشورهای جهان علیه ما متحد شدند و ما را کوبیدند، جنگ جهانی سوم بود، در این میان تنها دین مردم باعث حفظ کشور شد، مردم فرشته گونه دین و کشور را حفظ کردند، تنها کسی که خود را انسان بداند و بداند بعد از مرگ نخواهد پوسید، می تواند اینچنین در مقابل دشمن بایستد.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: برخی از انسان ها البته در خلاف مسیر انسانیت خود حرکت می کنند، مثلا در شرایط امروز کشور برخی موش گونه زندگی می کنند! این شخص 2 تن طلا ذخیره می کند برای چه؟! مگر پرنده ای که چیزی ذخیره نمی کند و هزاران کیلومتر کوچ می کند، روزی او تامین نمی شود؟! خدا روزی همه موجودات را تامین می کند وقتی می توان مانند کبوتر و کبک آزادمنشانه زندگی کرد چرا موش گونه زندگی کنیم؟! وقتی فرمود در قیامت برخی به شکل حیوان محشور می شوند به همین دلیل است که این شخص در دنیا در مسیر موش شدن و حیوان شدن حرکت کرده است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند اورژانس و تقدیر از این خدمات بیان داشت: شما باید بدانید که دین خود را به مردم ادا می کنید، در حقیقت شما امانتدار مردم هستید لذا مراقب باشید خیانت در امانت نشود.

این مرجع تقلید ادامه داد: در دعاها از خدا می خواهیم خدایا آن توفیق را به ما بده که خدمت به مردم و دین به دست ما باشد، در نتیجه خدا را شاکر باشید که خطر را از مردم دور می کنید که طبق روایات کسی که خطر را از مردم دور می کند بهشت بر او لازم می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
برای چه حکیم مهر این گفته ها را انعکاس می دهد و باعث ..... همکاران و تکدر خاطر دامپزشکان می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
البته كبوتر و كبك و بلبل و سگ ...............................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
آقای جوادی املی از دامپزشکی فقط درمان حیوانات را فهمیده اند باید برای ایشان روشن شود بجز طب دام کوچک و اسب هدف اصلی در دامپزشکی سلامت انسان است نه دام مسوولین محترم باید در دیدار مراجع دامپزشکی را با تمام ابعادش به این بزرگواران معرفی کنند اگر همین بیطار نباشد حضرت ایت الله می توانند با خیال راحت گوشت و لبنیات بخورند؟
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
................... تکنسین اورژانس رو بالاتر از ما میدونن . .............
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
2
همکارانی که اظهار نظر نموده اند چند تا سخنرانی از دروس تفسیر قرآن یا درس اخلاق ایشان را گوش کرده اند که حالا با ۴تا پاراگراف انتخابی از صحبتهای استاد رگ غیرتشون متورم شده که جایگاه ما تنزل پیدا کرد؟؟؟؟
اولا حضرت استاد با کمال ادب فرمودند جایگاه انسان بسیار بالاتر است که با موش مقایسه شود و پزشک باید بداند که با چه موجودی سر و کار دارد
ثانیا جایگاه شما جامعه دامپزشکی صعود و نزولش دست مسئولین شماست نه مرجع تقلید و استاد اخلاق!
شما زیر سایه مدیریتی کار می کنید که غیر از ایجاد مجموعه تصاویر برای خبرگزاریها اولویت دیگری ندارد بحث علمی و ... را باید از دکتر عطارد بپرسید که چه بر سرش آمده با این روش مدیریت!
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
با تشکر و تقدیر از دکتر راغب عزیز
مدتی است نظرات شما را در اخبار مختلف می بینم
دلسوزی و بینش خاصی در نگاه شما به آینده حرفه دامپزشکی است و مدام دیده ام که از افراط بی دلیل در رابطه مسئولین دامپزشکی با رسانه ها و عدم ارتباط با مراکز تحقیقاتی و علمی دامپزشکی کشور رنجیده خاطر شده اید
حقیر و جمعی از همکاران و همینطور جمعی از دانشجویان دامپزشکی با نظرات شما کاملا موافقیم و در پی راه اندازی یک پویش در انتقاد رویکرد کنونی دامپزشکی کشور هستیم
هر کجا هستید سلامت و موفق باشید
ناشناس گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
خدایا دکتر راغب را به راه راست هدایت فرما
البته همان راهی که مدیریت دامپزشکی با تدبیر می پیماید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
برا خدا هم تکلیف تعیین می کنی؟
خدا خودش راه راست را میدونه کدومه
سیستو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
ما خودمون را کشتیم که دامپزشکی را معرفی کنیم و دیدگاه مسئولین این نباشد ؛ چی فکر می کردیم چی شد ؟؟؟
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
ما دامپزشکیم و کرامت حرفه ما درجهت کمک به سلامت مردم با حرفه پزشکی یکی است. اما این موضوع نباید بصورت اشتباه برداشت شود که چون کرامت دامپزشکان بالا است پس کرامت حیوان را با انسان مقایسه کنیم. فرمایشات فیلسوف عالیقدر حضرت آیت الله ربطی به فاعل ( بیطار) ندارد بلکه منظور نگاه پزشک به جایگاه والای انسان و مفعول ( نفس حیوانی بعضی انسانها ) ربط دارد.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
با همه احترامی که برای آیت.....قائل هستم از فرمایشات ایشان اینگونه استنباط میشود که ایشان به حیطه عمل دامپزشکی آشنا نیستندو الا نقش دامپزشکان در امنیت وبهداشت مواد غذایی انسانها پوشیده و پنهان نیست احتمالا فرمایشات آیت... خوب منعکس نشده است
علی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
واقعا کمبود خبر دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
1
برادر عزیز!
جناب محمدمهدی!
..................... ما چوبی که میخوریم از مدیران سازمان خود دامپزشکی است روزی که بر سر نهاد علمی و تخصصی دامپزشکی آمده دست پخت مدیران دامپزشکی است نه فیلسوفان و مفسران قرآن و مراجع تقلید!
مسئولین از کار نمایشی لذت میبرند و دودش تو چشم جامعه دامپزشکی میره مراجع تقلید گناهی ندارند که از بی اطلاعی آنهاست که دامپزشکی چنین شده!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
خیلی خودمان را تحویل می گیریم!!!!! آیا تا حالا دیدید سازمان یا ارگانی حاضر باشند از حق و حقوق پرسنل خود بگذرد؟ پاسخ برای شما نه است ولی برای من حداقل یک سازمان را می شناسد آنهم دامپزشکی است دو مثال بارز و جدید آن ۱- پیگیری و برخورد قهری با دکتر صمصامی که پیگیر حق و حقوق پرسنل دامپزشکی بود و دومی مصوب پرداخت حق نظارت بهداشتی به همکارانی که به خارج اعزام می شوند، براساس ارز بانک مرکزی به ریال به حساب همکاران واریز شوند تازه این پول را شرکت ها براساس دلار دریافت می کنند ولی برای پرداخت براساس ۴۲۰۰ پرداخت می شود و اون دلار را در بازار آزاد می فروشند و سهم کسانی که این مصوبه را گذاشتند پرداخت می کنند.
پس همکاران بخش خصوصی و دولتی به قول قدیمی ها حرمت امامزاده به متولی ش است وقتی بخش دولتی دامپزشکی که بیشترین قدرت را دارد اینگونه از حق و حقوق پرسنل خود می گذرد انتظار نداشته باشید که بقیه احترام دامپزشکی را داشته باشد.
به امید روزی که مدیران قوی در راس سازمان قرار گرفته و به جایگاه واقعی آن برسند.
بیطارو
|
United States of America
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
به حضرت آقای آملی بفرمایید درمان حیوانات نه فقط برای کاهش آلام آنهاست بلکه در طول سلامت انسانهاست و اگر روزی فقط یک دهم حیوانات بیماری مشترک منتقل کنند یا دچار مرگ بشوند سلامت انسانها هم بخطر خواهد افتاد
بصیرت طبابت لازمست.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
اقای حکیم مهر خیلی ممنون از گزارش زیبایتان.فیض بردیم
نظر شما
ادامه