کد خبر: ۴۶۲۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۲۶هزار راس دام زنده به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد ریال به صورت قاچاق از کشور خارج شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «مجید طاعتی» روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی هشت ماهه سال جاری ۹۲۶ هزار راس انواع طیور، دام زنده و... به ارزش بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از کشور خارج شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی ستاد مرکزی، در این مورد در استان ها هم باید اقدامات مقابله ای موثر و پیشگیرانه انجام شود.

طاعتی بیان داشت: از آنجا که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر پیشگیری موثر از خروج دام سبک و سنگین از کشور تاکید دارد، بر همین اساس استانداری مرکزی طی ابلاغیه ای به فرمانداران، اقدامات عاجل را در این حوزه تبیین کرده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طی نامه ای از سوی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی به موضوع مبارزه و توصیه های لازم در مبارزه با قاچاق و خروج دام زنده ارائه شده است.

طاعتی خاطرنشان کرد: بعد از فروکش کردن موضوع قاچاق دام زنده به صورت خروج از کشور طی ماه های اخیر، شاهد اوج گرفتن خروج دام زنده در داخل کشور هستیم و پیگیری و در این زمینه مقابله به طور جدی در دستور کار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین در استان ها در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی ادامه داد: همچنین در رابطه با تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مربوطه و همینطور در دستورالعمل ذیل واقع در تبصره، اطلاع رسانی انجام شده که مطابق با آن، برخورد قانونی با قاچاق و خروج دام زنده مورد تاکید قرار گرفته است.

طاعتی بیان داشت: در این دستورالعمل آمده است هرگونه محموله دامی فاقد مجوز قانونی که گواهی حمل توسط اداره کل دامپزشکی نداشته باشد، محموله قاچاق محسوب شده و بعد از ارسال به قرنطینه دامپزشکی و بعد از نگهداری در محل های پیش بینی شده توسط جهاد کشاورزی، از طرف اداره کل تعزیرات تعیین تکلیف شود تا در نهایت در کشتارگاه ذبح گردیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Singapore
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
آفرین! آفرین! ما رکورد زدیم...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
تبریک به مدیر کل استانمرزی......که 90درصد صادرات یا ببخشید قاچاق از آنجا انجام شده است لطفا بیا یید با صراحت آمار بدهید
ناشناس
|
Czechia
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
چقدر آمار قاچاق دقیق هست. 926 هزار رأس دام قاچاق شده. نه 925 هزار نه 927 هزار. چه جوری این عدد دقیق رو بدست آوردن و چه جوری هست که نمیتونن جلوش رو بگیرن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
درمرز
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
چون گوسفنداران مرزی بخصوص در مرز ایران وعراق اغلب دوخانواده دارند یک خانواده ایطرف مرز یک خانواده امطرف مرز لذا براحتی میتواند گوسفند خود وگوسفندان خریداری شده از دیگران را اگر صرفه اقتصادی داشته باشد از مرز قاچاق کنند
دکتر ناصر علیدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
بایستی به دامداران اجازه داد که به شکل قانونی بره ها و گوساله های پرواری نر اخته را با قیمت خوب به خارج از کشود بفروشند.
وقتی جلوی تجارت قانونی با اقدامات سطحی و اشتباه گرفته شود
نتیجه ای جز ورشکستگی پیش آمده دامداران و مرغداران در طی سال های اخیر به دلیل قیمت گذاری پایین و تحمیلی نخواهد داشت و به همین دلیل سال به سال قیمت تولیدات دامی زیادتر شده و از دسترس مردم و قدرت خرید مردم عادی خارج خواهد شد!

اگر می خواهند به مردم فقیر یارانه بدهند به جای اعطا رانت های میلیارد دلاری به رانت خواران نور چشمی؟؟! برای واردات نهاده های دامی که باز هم متاسفانه به دامداران و مرغداران به موقع و با قیمت دولتی تحویل نمی دهند،
دولت می تواند از گوشت تولیدی داخلی به قیمت تمام شده و با سودی که به صرفه برای دامداران باشد، برای قشر آسیب پذیر خریداری کند و به شکل کوپن دولتی سهیمه اختصاص دهد!

یا اینکه اگر تولید دام پرواری در کشورهای پر آب و سرسبز برای کشور ارزان تر تمام می شود،
با نظارت بهداشتی کامل سازمان های دامپزشکی و نظام دامپزشکی دام زنده سالم در کشتارگاه های مرزی کشور کشتار شود و گوشت گرم به شکل سهمیه بندی در کشور توزیع گردد.

با این روش ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان های محروم مرزی، مواد اولیه صنایع تولیدی چرم و سالامبو که در خطر تعطیلی به سر می برند تامین شده و از طرف دیگر با رونق صادرات دامداران،
تولید دام در کشور جهش کرده و بالطبع برای دکتران دامپزشک و تیم های بهداشت و درمان دامپزشکی متقاضی بیشتر خواهد شد!

پس به جای ممانعت از عرضه آزاد و تقاضا و ایجاد زمینه برای قاچاق غیر قانونی و در عین حال ورشکستگی دامداران و مرغداران اجازه داده شود که
جریان آزاد واردات دام زنده و صادرات دام زنده به شکل دو مسیر کاملا مستقل و ضابطه مند و قانونی برقرار شود که از هر نظر به نفع مصرف کنندگان، دامداران و مرغداران و مصالح و منافع کلی کشور است!
کشورهای موفق و ثروتمند جهان در زمینه تولید و صادرات همین مسیر را طی کرده اند که از آن گریزی نیست!
مجید
|
United States of America
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
قاچاق خشکسالی و مهاجرت روستائیان جمعیت دامی کشور را بیش از ۳۰٪ کاهش داده از آن طرف پذیرش دانشجو دامپزشکی ده برابر شده از ۴۰۰به ۴۲۰۰نفر با این وضعیت قاچاق دامهای سبک توسط مرز نشینان فقیر و گرانی گوشت آن سوی مرز به زودی شاهد انقراض جمعیت گوسفند و بز در اکثر نقاط کشور خواهید بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
دهها سال تجربه بی حاصل مبارزه با فروش قاچاق به شکل دستگیری دامداران و کسانی که اقدام به خروج دام از کشور نشان داده است که بایستی به زمینه های شکل گیری قاچاق توجه کرد و گرنه نمی توان جلوی قاچاق را از مرزهای چند هزار کیلومتری گرفت. ضمن اینکه وقتی قاچاق شکل گرفت بیشترین خسارات از قبل از دست رفتن دام های مولد مثل گاوها و میش های نر و ماده و ذخیره ژنتیکی با ارزش پیش می آید. در صورتی که صدور اجازه صادرات دام های نر اخته شده پرواری ضمن رونق کسب و کار روستاییان و به دنبال آن کار دامپزشکان باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا، کشور از این پس شاهد نابودی ذخایر ژنتیکی اش نخواهد بود.
نظر شما
ادامه