کد خبر: ۴۶۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  از زمان رسانه‎ای شدن خبر مرگ ببر وارداتی در باغ وحش پارک ارم تهران ، دکتر ناصر نبی‌پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران دو مصاحبه با دو رسانه خبری داشته و در این بین دو ادعای غیرعلمی هم مطرح کرده است!

در مصاحبه اول وی منکر وجود بیماری‌ای با عنوان " ایدز گربه‎سانان " شده و در مصاحبه دوم مدعی عدم وجود حتی یک بیماری در بین حیوانات با دوره کمون " هشت ماهه " گردیده است!

دکتر نبی‎پور در گفتگو با ایانا گفته است : هیچ بیماری‎ای بین حیوانات دارای دوره کمون بیش از هشت ماه نیست. بنابراین احتمال آلوده بودن ببر وارداتی منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: ببرهای نگهداری شده در کشور نمی تواند بیمار وارد شده باشد. چون جاندار نمی تواند هیچ بیماری را در این مدت نهفته نگه دارد.
وی درباره احتمال آلودگی ببرها به FIV (ویروس نقص ایمنی گربه‎سانان) گفته است : در صورتی که این جانداران مبتلا بوده باشند، باید در همان روزهای اولیه بیماری خود را بروز می دادند.

این در حالیست که اولاً ایدز گربه‎سانان وجود دارد و ثانیاً بیماریهایی نظیر هاری، عفونت FIV (که نظیر عامل ایدز در انسان از جنس لنتی ویروس‎ها بوده و می‎تواند دوره کمون طولانی داشته باشد و نامگذاری جنس اینگونه ویروسها به دلیل روند کند بروز علائم آنان (Lenti به معنای کند)  است) و BSE از جمله بیماریهایی هستند که دوره کمون آنان در منابع مختلف بیش از هشت ماه هم گزارش و ثبت شده است!

این اظهار نظر از آن جهت مهم است که دکتر نبی‎پور بعنوان رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران نماینده بخش مهمی از جامعه دامپزشکی کشور محسوب می‎شود و چنین اظهاراتی بهتر است با دقت بیشتری بیان شود.

 

خبر مرتبط :

دامپزشک مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست : FIV به هیچ وجه نمی‎تواند عامل مرگ ببر روسی باشد
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
-
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۴
0
0
سلام بهتر است أيشان در مورد مرغ و خروس نظر بدهند
ایوب آقامحمدی
|
-
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
0
0
گویی دیگر به این اظهار نظرها عادت کرده ایم.من دانشجوی رشته عمران هستم و بر حسب علاقه در زمینه حمایت از حیوانات فعالیت می کنم اما انگار اطلاعات من در مورد اینبیماری از این شخص عالی رتبه بیشتر است.واقعا برای جامعه دامپزشکان اظهار تاسف می کنم
متخصص داخلی
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
0
0
عجله نکنید عجله نکنید بعد نظر بدهید
نظر شما
ادامه