کد خبر: ۴۶۶۸

حکیم مهر - با بسته شدن حدود 4700 دامداری پس از آزمایش‌هایی که آلوده بودن غذای دامی به ماده شیمیایی سرطان زای دی اکسین را نشان داد، بحران غذا در آلمان وخیم‌تر شد.

آزمایش‌ها از چربی حیوانی در دامداری که در مرکز این رسوایی قرار دارد، نشان می‌دهد آنها از مارس گذشته به این ماده آلوده بودند که در نتیجه نگرانی‌ها نسبت به احتمال وارد شدن این ماده به زنجیره غذایی زودتر از آنچه که تصور می‌رفت، را افزایش داده است.

به گفته سخنگوی وزارت کشاورزی آلمان، 4709 دامداری شامل 4468 دامداری در ایالت ساکسونی بسته شده‌اند. این دامداری‌ها تا زمانیکه از آلودگی به ماده دی اکسین که در صورت مصرف به میزان بالا می‌تواند موجب بروز سرطان شود، پاک نشوند، تعطیل خواهند ماند و اجازه تحویل هیچ محصولی را ندارند.

تقریبا همه نوع دامداری بویژه دامداری‌های پرورش دهنده خوک با این تعطیلی در 16 ایالت آلمان روبرو شده اند؛ حدود 375 هزار دامداری در آلمان وجود دارد.

شرکتی در ایالت شمالی اشلسویگ-هولشتاین ظاهرا بمیزان سه هزار تن، اسید چرب آلوده را که تنها مصرف صنعتی دارد، برای حدود 25 تولیدکننده غذای حیوانی تامین کرده است.

بیشتر این اسید چرب که به 2500 تن بالغ می شود، در ماه نوامبر و دسامبر به تولیدکنندگان غذای دامی در ساکسونی تحویل داده شده است.

 

 

نظر شما
ادامه