کد خبر: ۴۶۹۲۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
در آیین افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ:
«دکتر مجتبی محرمی» معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی که به نمایندگی از طرف رئیس موسسه در این مراسم حضور داشت، لوح تقدیر موسسه رازی را به ایشان اهدا کرد ...


حکیم مهر: معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در مراسم تجلیل از استاد دکتر تقی تقی پور بازرگانی به پاس قدردانی از مقام شامخ علمی این پیشکسوت دامپزشکی، لوح تقدیری از طرف رئیس موسسه رازی به وی اهدا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، آیین بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ علمی استاد «دکتر تقی تقی پور بازرگانی» پیشکسوت حوزه دامپزشکی کشور و استاد بازنشسته بیماری های درونی دام های بزرگ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با حضور «دکتر مجتبی محرمی» معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، «دکتر صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر نادعلیان» رئیس شاخه دامپزشکی فرهنگستان علوم و شماری از مدیران و مسئولان دامپزشکی کشور، اساتید و دانشجویان پیش از ظهر چهارشنبه در سالن همایش های رازی برگزار شد.

دکتر محرمی که به نمایندگی از طرف رئیس موسسه رازی در این مراسم حضور داشت، به پاس قدردانی از سال ها تلاش و خدمات ماندگار این استاد پیشکسوت دامپزشکی، لوح تقدیر موسسه رازی را به وی اهدا کرد.

در متن لوح اهدایی موسسه رازی آمده است:

استاد گرانقدر جناب آقای دکتر تقی تقی پور بازرگانی

با سلام و احترام؛

"دامپزشکی ایران عزیز به خود می بالد که خداوند نعمتی همچون شما را به ما ارزانی داشت. به رسم یادبود و به پاس قدردانی از زحمات ارزنده شما استاد ارجمند، که تمام عمر گرانبهای خود را برای تربیت انسانی و علمی فرزندان این مرز و بوم صرف نموده  و وجدان کاری، عدالت، صداقت، امانت داری را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده و ارزشهای دینی، انسانی و اجتماعی را در انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی به کارگرفته و در همه حال به احکام الهی و اخلاقی پایبند بودید و تلاش خود را در جهت جلب رضای ایزدمتعال به کار گرفته اید، این لوح تقدیر به جنابعالی تقدیم می گردد.

موسسه رازی از تلاش های خستگی ناپذیر و دقت نظر حضرتعالی در حل معضلات دامپزشکی کشور و تحقق اهداف حوزه سلامت و بهداشت، سپاسگزاری نموده مراتب قلبی و تشکر خود را ابراز میدارد. از خداوند متعال تندرستی و موفقیت روزافزون شما را آرزومندیم.

براساس این گزارش، در این مراسم که از برنامه های آیین افتتاحیه پنجمین کنگره کلینیسین های دام های بزرگ بود، همسر و دختر دکتر بازرگانی نیز در کنار وی حضور داشتند.

چاپ 95 مقاله در مجلات داخلی و خارجی، ارائه 117 مقاله به سمینارها و کنگره‌های داخلی و خارجی، راهنمایی 90 پایان نامه دکتری عمومی و تخصصی، تشخیص 16 بیماری برای اولین بار در ایران و 8 بیماری برای اولین بار در جهان و نظارت بر ترجمه 5 جلد کتاب از جمله خدمات ارزشمند این استاد گرانمایه کشورمان است.

 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
1
0
یک زندگی پر افتخار و سراسر خدمت به کشور و دامپزشکی و بهداشت و سلامت انسان و دام مستقیم و غیر مستقیم!

ای کاش افرادی که به نام استاد که علم خود را فروختند عبرت بگیرند. استاد بازرگانی دوراندیشانه حتی یک ساعت در دانشگاه آزاد تدریس نکرد چون می دانست که چه وضع اسفناکی با پذیرش بی ضابطه و بی رویه در انتظار دامپزشکی است!

استاد نادعلیان هم دو سال است که پس از افسار گسیختگی اخیر دانشگاه آزاد هر گونه همکاری را با آن قطع کرده است.

از شگفتی های زمانه اینکه استاد بازرگانی سالها به نحو دردناک و تحقیر کننده ای به دلیل سیستم منسوخ ارزیابی بر مبنای مقالات ISI و Publish or perish در آمریکا و اروپا،
پس از شاگردش که هیچگونه مرجعیتی یا توانایی عملی بالینی در زمینه دام های بزرگ نداشت، به مرتبه استادی رسید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
زنده باد دکتر بازرگانی، من هم به عنوان دامپزشکی که افتخار شاگردی ایشون را داشته ام دستشان را می بوسم.
آقاجان، از دکتر محرمی هم بابت این اقدام شایسته تشکر میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
دست شان درد نکنه که جداگانه هم از همسر آقای دکتر قدردانی کردند، حرکت قشنگی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
موسسه رازی توضیح دهد خودش چه ارزشی برای دامپزشکان و شاگردان دکتر بازرگانی قائل است!!؟
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
تقدیر و تجلیل پیشکسوتان و اساتسد تاثیرگذار دانشگاه حرکتی بسیار ارزنده است و در خصوص استاد بی بدیل دکتربازرگانی کمترین اقدامیست که میتواند از سوی دست اندرکاران این رشته عملی گردد لیکن سوال اینجاست که رئیس محترم موسسه رازی چه کار مهم و حساسی داشته که ترجیح داد معاون خود را به این مراسم بفرستد و در مراسم اهدای لوح موسسه که فقط یکبار در طول عمر بابرکت این استاد کم نظیر برگزار شده است شرکت نکند؟؟!!!!!
دکتر مسعود عربشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
من افتخار داشتم تقریبا از سال 1361 از محضر استاد عزیزم جناب دکتر بازرگانی تلمذ نمایم بخصوص بعد از فارغ‌التحصیلی که بنده را با عنوان دکتر خطاب میکردن هر وقت به ایشان می‌رسیدم میگفتم اجازه می‌دهید دست شما را ببوسم با صلابت همیشکی با صدا بلند فرمایش میکردن نه آقا جان نیاز به اینکار نیست ولی در ایکلاب پنجم من و تعداد یادی از شاگردان استاد به تبع از عمل ریس نظام دامپزشکی کشور جناب دکتر صفری موفق به دستبوسی ایشان شدیم واز خداوند منان خواستارم تا سایه این بزرگان بر سرمان باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
قدر زر زرگر شناسد. رئیس موسسه چه اطلاعاتی از دامپزشکی دارد که دکتر بازرگانی را بشناسد. بعلاوه پستهای دامپزشکان را نیز به افرادغیر دامپرشک می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
در پاسخ به دوستی که فرمده بودند برخی از اساتید علم خودرا به دانشگاه ازاد فروختند باید عرض کنم که به مساله میتوان بصورتی دیگر نگاه کردِ
دانشگاه ازاد از همان ابتدا بوسیله کسانی پایه ریزی شد که شم اقتصادی داشتند و از همان ابتدا اساتید دانشگاه با ان مخالفت کردند ولی از انجاییکه به پایه قدرت متصل بود کاری نمیشد انجام داد و در چندسال اول خیلی ها با ان همکاری نمی نمودند و بدین ترتیب دانشجو حداقل اموزش را میدید.عده ای از اساتید بر این فکر افتادند که حداقل کاری را که میتوان انجام داد حالا که زورمان به مسولین دانشگاه ازاد نمیرسد پس بیاییم حداقل چیزی را که در چنته داریم در اختیار دانشجویان بهگذاریم چرا که اینها فرزندان همین اب و خاک هستند که اگر سهمیه یهای جور و واجور نبود خیلی های انها وارد دانشگاه دولتی میشدند.بهرحال با توجه به این استدلال فکر کنم گناه کبره تدریس در دانشگاه ازاد نباشد.خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد رتبه های اول دوره های رزیدنتی رادر تمامی دانشگاه های دولتی بدست اوردند وهم اکنون تعدادی هم دردانشگاه های تاپ خارج در حال تدریس میباشند. نکته دیگر این استکه یک دانشکده باید امکانات اموزشی دانشکده شدن را داشته باشد که وقتی نگاه میکنید برخی از این دانشکده های ازاد امکاناتی بمراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی دارند و واقعا بی انصافی است اگر کسی چیزی از دستش بر میاید برای انها انجام ندهد.بموازات دانشکده ازاد وزارت علوم هم مبادرت به تاسیس دانشکده دامپزشکی جدید نمودندِ. ضمنا در این وسط یک اتفاق مهم رخ داد که کمتر به ان توجه میشود و بنده انرا مهمترین علت فلاکت دامپزشکی در این مقطع میبینم و ان خارج شدن از رویکرد تولید فراورده های دام به واردات ان میباشدِِ شما حساب کنید اگر کشاورزی ایران دست ادم های اگاه و با علم بالا بود ما با این وسعت خاک و تنوع اب وهوا باید 95درصد ذرت و 50 درصد جو گندم از خارج وارد کنیم. شما تصور کنید اگر در هر استانی واحد های پروار بندی نظیر انچه در قرقیزستان وترکیه و....احداث میشد به چه تعداد دامپزشک احتیاج بود؟ ایا فکر میکنید دامپزشک ما مجبور به کار در کارخانه پفک سازی میشد؟.پس دوست من همه مشکلات بواسطه دانشگاه ازاد نیست و بی کفایتی مسولین کشاورزی را با مافیای دلاها را باید در نظر داشت.
دكتر رامك يحيي رعيت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
1
بنده ورودي ٧٢ و افتخار شاگردي استاد را از سال ٧٥ داشته ام و در محضر علم و ادب و اخلاق ايشان درس آموخته ام و به جرات معتقدم در دنيا كمتر كسي تا اين اندازه تعهد آموزشي و حرفه اي به كار خود دارند در بزرگي ايشان همين بس كه تمام دوستان فارغ التحصيل كه در دور دست هاي اين مرز و بوم به حرفه مقدس دامپزشكي مشغول بودند هميشه و هرزمان مي توانستند با استاد تماس بگيرند و ايشان تجربيات گران بهاي خود را براي درمان بي هيچ دريغ و وقفه اي به شاگردان منتقل مي كردند و تنها هم و غم ايشان دواي درمندي دامپزشكي در اقصي نقاط كشور بوده است. آرزوي سلامتي و شادي براي آن بزرگوار و خانواده محترمشام دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
زنده باشند..؛ای کاش تادیرنشده،ازهمکلاسی وهمکار،سرکارخانم دکترآفاق الملوک جوادی بهروز،حدأقل بعنوان نخستین بانوی دامپزشک ایرانی،.؛نامی به میان آید..؛آه که این شغل چقدرشریف ولی گمنام است،،به امیدروزی که ایزد منان،عزت وارزش پامال وله شرده دامپزشکی ایران را لااقل،بخاطر بزرگان وزحمات بی شائبه آنان،به جامعه بازگرداند....،چه رنجهاکه درراه قبولی وتحصیل این رشته دردهه هفتاددردانشگاههای دولتی بردیم.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
در محضر حضرت استاد عالیجناب تقی‌پور بازرگانی علاوه بر دانش ناب ایشان از صداقت و صمیمیت و صفا و اخلاق و بزرگ منشی و نکته سنجی های ایشان درسها آموختیم و بهترین اوقات دوران دانشجویی ما که انگیزه بیشتری پیدا می‌نمودیم در کلاسها و دوره بالینی ایشان بود . سایه و عزتشان مستدام باد
نظر شما
ادامه